Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dział: Przewody hamulcowe - Jak się ustrzec przed kupnem bubla

(op)
Patronat działu: Przedsiębiorstwo "WP"
Patronat działu: Przedsiębiorstwo "WP"
Patrona: Przedsiębiorstwo "WP". Kiedy wymieniać przewody hamulcowe i na jakie? Tak naprawdę nie da się „na oko” poznać czy dany przewód hamulcowy jest dobrej, czy złej jakości. Dobry przewód jest wykonany z rurki miedzianej, miedziano-niklowej lub stalowej. Jego średnica zewnętrzna, grubość ścianki, kształt spęczki oraz skład chemiczny materiału z jakiego jest wykonany jest znormalizowany.
Patronat działu: Przedsiębiorstwo "WP"
Patronat działu: Przedsiębiorstwo "WP"

Dział: Przewody hamulcowe
Patronat: Przedsiębiorstwo "WP"

Np. średnica zewnętrzna przewodu miedzianego powinna wynosić 4,75 mm, a ścianka przewodu nie może być mniejsza niż 0,90 mm. Powiedzmy że ewentualnie średnice możemy zmierzyć suwmiarką i przyjrzeć się złączce, ale co z całą resztą. Jedyna metoda, aby ustrzec się od kupienia przewodu złej jakości jest sprawdzenie producenta. Czy ma odpowiednie certyfikaty, czy oznacza odpowiednio swoje przewody (np. nadruk komputerowy na całej długości gdzie mieści się nazwę firmy, numer certyfikatu jakości, numer partii producenta). Jeżeli firma w sposób widoczny oznacza swoje wyroby wtedy możemy być 100 % pewni, że nie sprzeda nam bubla, ponieważ w razie reklamacji może mieć poważne kłopoty. Dlatego przestrzegam przed kupowaniem przewodów niewiadomego pochodzenia.

Fot: Przedsiębiorstwo "WP"
Fot: Przedsiębiorstwo "WP"

Tak zwane okazje są parę złotych tańsze od markowych. Klient dostaje w zamian rurkę, której struktura wewnętrzna nie jest przystosowana do ciśnień występujących w układzie hamulcowym. Ciśnienie w przewodach hamulcowych wynosi: podczas jazdy turystycznej 110-130 atm., podczas jazdy bardzo szybkiej, ekstremalnej przekracza 180 atm. O tym, jaki może być finał takiej zabawy, informują kroniki wypadków.

Przewody hamulcowe wyeksploatowane to zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zarówno przewód sztywny jak i elastyczny muszą charakteryzować się brakiem zmian przekroju w całym zakresie ciśnień roboczych układu hamulcowego. W innym wypadku praca sił ciśnienia (lub jej część) będzie spożytkowana na rozszerzenie przewodu, zamiast na ściśnięcie zacisku hamulcowego (lub rozprężenie cylinderka hamulcowego), co jest niedopuszczalne.

Przedsiębiorstwo "WP"
ul. Ołówkowa 9
05-800 Pruszków
tel. 22 758 68 22
www.pwpnet.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty