Dział: Przewody Zapłonowe - Rozruch bez kłopotów

Redakcja
Patronat: Janmor Sp. z o.o.
Patronat: Janmor Sp. z o.o.
Patronat: Janmor Sp. z o.o. Aby silnik benzynowy działał, umieszczone w cylindrach świece zapłonowe muszą sprawnie zapalać mieszkankę paliwa i powietrza. Świece te są zasilane prądem wysokiego napięcia wytwarzanym przez cewkę zapłonową, a następnie przesyłanym przez przewody zapłonowe. Te z kolei muszą być sprawne cały czas mimo ekstremalnych warunków panujących pod maską samochodu.

Patronat: Janmor Sp. z o.o.
Patronat: Janmor Sp. z o.o.

Dział: Przewody Zapłonowe

Patronat: Janmor Sp. z o.o.

Uszkodzenie przewodów zapłonowych może wynikać z wielu czynników. Pierwsze, gwałtowne skoki temperatury (jesienią temperatura nocą spada do ok. 0 st. C, a po uruchomieniu i rozgrzaniu się silnika skacze o kilkadziesiąt stopni) mogą przyczynić się do awarii. Do tego dochodzą wahania wilgotności, silne drgania przenoszone od silnika i w końcu ryzyko uszkodzenia wskutek np. wycieku oleju, który jest żrący dla izolacji przewodu. Co więcej, przewód może zostać uszkodzony także „od środka”, np. wskutek niesprawności i zużycia świec zapłonowych.

Z kolei niesprawne przewody zapłonowe to przede wszystkim kłopot z rozruchem zimnego silnika, zwłaszcza w deszczowe dni. Jeśli uszkodzona jest izolacja przewodu to przy zwiększonej wilgotności powietrza jest o wiele większe ryzyko wystąpienia „przebicia” i braku możliwości zasilenia świecy zapłonowej prądem o odpowiednim natężeniu. To z kolei może albo zupełnie unieruchomić silnik, lub też spowodować jego nierówną pracę (tzw. „gubienie cykli” przez pojedynczy cylinder).

Firma Janmor, polski producent z ponad 25-letnią tradycją ma w swojej ofercie przewody wykonane w najwyższej jakości izolacjach i osłonach silikonowych,
Firma Janmor, polski producent z ponad 25-letnią tradycją ma w swojej ofercie przewody wykonane w najwyższej jakości izolacjach i osłonach silikonowych, z rdzeniem miedzianym i ferromagnetycznym. Fot: Janmor

Jak zatem zagwarantować brak niespodzianek podczas porannego uruchamiania jednostki napędowej? Przewody zapłonowe mają ograniczoną trwałość, wytrzymują zwykle od 30 do 50 tys. km przebiegu. Dodatkowo, dobrą praktyką warsztatową jest ich wymiana razem z wymianą świec zapłonowych. Jeśli więc zbliża się termin wymiany przewodów zapłonowych, nie warto zwlekać z tym do momentu, w którym auto odmówi posłuszeństwa. Lepiej zawczasu wykonać tę czynność nie narażając się na niepotrzebne stresy. Wybierając przewody zapłonowe do samochodu należy zawsze kierować się jakością produktu.

Firma Janmor, polski producent z ponad 25-letnią tradycją ma w swojej ofercie przewody wykonane w najwyższej jakości izolacjach i osłonach silikonowych, zarówno z rdzeniem miedzianym, jak i ferromagnetycznym. Wiodący produkt firmy – przewody zapłonowe PROLINE – to przewody doskonale nadające się zarówno do zastosowania w pojazdach zasilanych benzyną, jak i przy bardziej wymagających instalacjach gazowych LPG/CNG. Klasa ISO E i F w izolacji z silikonu oraz optymalne terminale są zdolne pochłaniać dodatkowe ciepło wytworzone na świecy zapłonowej w wyniku spalania gazu.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty