Dział: Systemy hamulcowe
Patronat: ATE Continental
Jak się nie da czegoś polubić, należy się przyzwyczaić – zwykło się mawiać w sytuacjach, na które nie mamy wpływu. Do czarnych od pyłu felg więc się przyzwyczailiśmy, ku zadowoleniu producentów motochemii, którzy dostarczają na rynek preparaty specjalistyczne do czyszczenia felg stalowych i aluminiowych. Zwykłe środki okazywały się bowiem za słabe na walkę z takimi zabrudzeniami.
Czarny pył osiadający na felgach kół, który jest widoczny szczególnie dla właściciela samochodu, składa się z dwóch komponentów: pierwszym z nich jest materiał cierny klocka hamulcowego, drugim zaś pył powstający na skutek zużycia tarczy hamulcowej. Aby zachować niezmienioną jakość hamulców, przy równoczesnej redukcji obu elementów, należało postawić na wyjątkową innowacyjność i wyprodukować coś zupełnie nowego, nieznanego na rynku
motoryzacyjnym..
Tajemnica produktu i jego sukces tkwi w nowej mieszance klocka hamulcowego oraz jej nowatorskim współdziałaniu z tarczą hamulcową. Dzięki zastosowaniu ceramicznych klocków hamulcowych ATE Ceramic już po krótkim czasie użytkowania na tarczy wytwarza się warstwa ochronna.
Powłokę ochronną można rozpoznać od razu po szaroniebieskim zabarwieniu. Nowo wytworzoną węglową warstwę charakteryzuje niewielka mierzona w mikronach grubość i szczególnie wyjątkowa twardość i odporność na ścieranie tarczy hamulcowej. Dzięki tej nowej kombinacji zredukowane zostało zużycie zarówno tarczy hamulcowej, jak i klocka hamulcowego. Efekt końcowy jest zauważalny dla każdego kierowcy - minimalne pylenie, w praktyce niewidoczne na felgach kół.
Aby efekt powstającej powłoki ochronnej na tarczy hamulcowej w pełni spełniał swoje zadanie, producent zaleca montaż nowych ceramicznych klocków hamulcowych ATE Ceramic tylko z nowymi tarczami hamulcowymi ATE. Tarcze hamulcowe ATE są dostępne zarówno w wersji standardowej, wentylowanej, nacinanej (ATE Power Disk) oraz przewiercanej.
Dal warsztatów ważne jest właściwe rozpoznanie efektu powłoki ochronnej, wytworzonej przez nowe ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic. Szaroniebieskie zabarwienie powłoki ochronnej nie ma nic wspólnego z przegrzanymi tarczami hamulcowymi, zabarwionymi na niebiesko. Niebieski odcień tarcz hamulcowych świadczy o termicznym przeciążeniu tarczy hamulcowej i natychmiastowej konieczności jej wymiany. Na ilustracji prezentujemy jak zasadnicze są różnice zabarwień.
Na tarczy po lewej: szaroniebieską warstwę ochronną wytworzoną przez ATE Ceramic. Na tarczy po prawej: niebieskie zabarwienie wynikłe z przegrzania tarczy hamulcowej
Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia ATE Continental
Produkt pierwszej potrzeby dla każdego kierowcy
Pierwsza oficjalna prezentacja nowych ceramicznych klocków ATE miała miejsce we wrześniu 2010 r. podczas targów
Automechanika we Frankfurcie, w których koncern Continental uczestniczył jako jeden z największych wystawców. Podczas prezentacji eksperci ATE zwracali uwagę, że ceramiczne klocki ATE to nie tylko czyste felgi, ciche hamowanie, ale także materiały przyjazne środowisku.
Sekretnym składnikiem nowych okładzin hamulcowych jest innowacyjna technologicznie włóknina. Podczas hamowania produkuje przejrzysta osłonę, która hamując chroni tarcze przed nadmiernym zużyciem. To efektem jej zastosowania jest brak brudnego pyłu, większy komfort i małe zużycie klocków.
Atutem jest bez wątpienia nowatorska technologia produkcji klocków ATE, w efekcie której nasze klocki hamulcowe mogą być używane dłużej z zachowaniem pełnej sprawności. Klocki te nie brudzą, tak jak każde inne wyroby tego typu. Brud osadzający się na felgach to przecież zmora wszystkich kierowców i dotychczas nie bardzo wiadomo było jak z nim walczyć. Układ hamulcowy w pojazdach przekształca energie kinetyczną powstałą poprzez tarcie w temperaturę. A to jest przyczyna zużycia. Widocznym objawem tego są zabrudzone felgi pyłem z klocków hamulcowych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?