Dział: Systemy hamulcowe - Ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic

Redakcja
Patronat działu: ATE Continental
Patronat działu: ATE Continental
Patronat: ATE Continental. Podstawowym zadaniem klocków hamulcowych jest skuteczne hamowanie. Ale nowoczesne klocki, podobnie jak wiele innych wyrobów, mają także tak zwane wartości dodane. Taką wartością zasadniczą nowych ceramicznych klocków hamulcowych ATE jest wytwarzanie minimalnej ilości pyłu ((Low Dust) podczas całego procesu hamowania. W rezultacie felgi samochodowe pozostają czyste i lśniące podczas eksploatacji. Jak to jest możliwe bez utraty jakości hamowania?
Patronat działu: ATE Continental
Patronat działu: ATE Continental

Dział: Systemy hamulcowe
Patronat: ATE Continental

Jak się nie da czegoś polubić, należy się przyzwyczaić – zwykło się mawiać w sytuacjach, na które nie mamy wpływu. Do czarnych od pyłu felg więc się przyzwyczailiśmy, ku zadowoleniu producentów motochemii, którzy dostarczają na rynek preparaty specjalistyczne do czyszczenia felg stalowych i aluminiowych. Zwykłe środki okazywały się bowiem za słabe na walkę z takimi zabrudzeniami.

Czarny pył osiadający na felgach kół, który jest widoczny szczególnie dla właściciela samochodu, składa się z dwóch komponentów: pierwszym z nich jest materiał cierny klocka hamulcowego, drugim zaś pył powstający na skutek zużycia tarczy hamulcowej. Aby zachować niezmienioną jakość hamulców, przy równoczesnej redukcji obu elementów, należało postawić na wyjątkową innowacyjność i wyprodukować coś zupełnie nowego, nieznanego na rynku

Czarny pył gromadzący się na felgach to prawdziwe utrapienie kierowców dbających o estetyczny wygląd pojazdu. , Fot: ATE
Czarny pył gromadzący się na felgach to prawdziwe utrapienie kierowców dbających o estetyczny wygląd pojazdu. , Fot: ATE

motoryzacyjnym..
Tajemnica produktu i jego sukces tkwi w nowej mieszance klocka hamulcowego oraz jej nowatorskim współdziałaniu z tarczą hamulcową. Dzięki zastosowaniu ceramicznych klocków hamulcowych ATE Ceramic już po krótkim czasie użytkowania na tarczy wytwarza się warstwa ochronna.

Powłokę ochronną można rozpoznać od razu po szaroniebieskim zabarwieniu. Nowo wytworzoną węglową warstwę charakteryzuje niewielka mierzona w mikronach grubość i szczególnie wyjątkowa twardość i odporność na ścieranie tarczy hamulcowej. Dzięki tej nowej kombinacji zredukowane zostało zużycie zarówno tarczy hamulcowej, jak i klocka hamulcowego. Efekt końcowy jest zauważalny dla każdego kierowcy - minimalne pylenie, w praktyce niewidoczne na felgach kół.
Aby efekt powstającej powłoki ochronnej na tarczy hamulcowej w pełni spełniał swoje zadanie, producent zaleca montaż nowych ceramicznych klocków hamulcowych ATE Ceramic tylko z nowymi tarczami hamulcowymi ATE. Tarcze hamulcowe ATE są dostępne zarówno w wersji standardowej, wentylowanej, nacinanej (ATE Power Disk) oraz przewiercanej.

Dal warsztatów ważne jest właściwe rozpoznanie efektu powłoki ochronnej, wytworzonej przez nowe ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic. Szaroniebieskie zabarwienie powłoki ochronnej nie ma nic wspólnego z przegrzanymi tarczami hamulcowymi, zabarwionymi na niebiesko. Niebieski odcień tarcz hamulcowych świadczy o termicznym przeciążeniu tarczy hamulcowej i natychmiastowej konieczności jej wymiany. Na ilustracji prezentujemy jak zasadnicze są różnice zabarwień.
Na tarczy po lewej: szaroniebieską warstwę ochronną wytworzoną przez ATE Ceramic. Na tarczy po prawej: niebieskie zabarwienie wynikłe z przegrzania tarczy hamulcowej

Dzięki zastosowaniu klocków hamulcowych ceramicznych ATE-Ceramic, na tarczach hamulcowych po krótkim czasie użytkowania powstaje warstwa ochronna na
Dzięki zastosowaniu klocków hamulcowych ceramicznych ATE-Ceramic, na tarczach hamulcowych po krótkim czasie użytkowania powstaje warstwa ochronna na tarczy hamulcowej., Fot: ATE
Tarcza po lewej: Szaroniebieska warstwa ochronna wytworzona przez ATE Ceramic. Tarcza po prawej: niebieskie zabarwienie wynikłe z przegrzania tarczy
Tarcza po lewej: Szaroniebieska warstwa ochronna wytworzona przez ATE Ceramic. Tarcza po prawej: niebieskie zabarwienie wynikłe z przegrzania tarczy hamulcowej.
, Fot: ATE

Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia ATE Continental
Produkt pierwszej potrzeby dla każdego kierowcy
Pierwsza oficjalna prezentacja nowych ceramicznych klocków ATE miała miejsce we wrześniu 2010 r. podczas targów

Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia ATE Continental,  Fot: ATE
Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia ATE Continental, Fot: ATE

Automechanika we Frankfurcie, w których koncern Continental uczestniczył jako jeden z największych wystawców. Podczas prezentacji eksperci ATE zwracali uwagę, że ceramiczne klocki ATE to nie tylko czyste felgi, ciche hamowanie, ale także materiały przyjazne środowisku.

Sekretnym składnikiem nowych okładzin hamulcowych jest innowacyjna technologicznie włóknina. Podczas hamowania produkuje przejrzysta osłonę, która hamując chroni tarcze przed nadmiernym zużyciem. To efektem jej zastosowania jest brak brudnego pyłu, większy komfort i małe zużycie klocków.

Atutem jest bez wątpienia nowatorska technologia produkcji klocków ATE, w efekcie której nasze klocki hamulcowe mogą być używane dłużej z zachowaniem pełnej sprawności. Klocki te nie brudzą, tak jak każde inne wyroby tego typu. Brud osadzający się na felgach to przecież zmora wszystkich kierowców i dotychczas nie bardzo wiadomo było jak z nim walczyć. Układ hamulcowy w pojazdach przekształca energie kinetyczną powstałą poprzez tarcie w temperaturę. A to jest przyczyna zużycia. Widocznym objawem tego są zabrudzone felgi pyłem z klocków hamulcowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty