Dział: Systemy hamulcowe - Klocki hamulcowe Ate Ceramic

Redakcja
Patronat działu: ATE
Patronat działu: ATE
Patronat: ATE Continental. Podstawowym zadaniem klocków hamulcowych jest skuteczne hamowanie. Ale nowoczesne klocki, podobnie jak wiele innych wyrobów, mają także tak zwane wartości dodane
Patronat działu: ATE
Patronat działu: ATE

Dział: Systemy hamulcowe
Patronat: ATE Continental

Taką wartością zasadniczą nowych ceramicznych klocków hamulcowych Ate jest wytwarzanie minimalnej ilości pyłu ((Low Dust) podczas całego procesu hamowania. W rezultacie felgi samochodowe pozostają czyste i lśniące podczas eksploatacji. Jak to jest możliwe bez utraty jakości hamowania?  Tajemnica produktu i jego sukces tkwi w nowej mieszance klocka hamulcowego oraz jej nowatorskim współdziałaniu z tarczą hamulcową. Dzięki zastosowaniu ceramicznych klocków hamulcowych Ate Ceramic już po krótkim czasie użytkowania na tarczy wytwarza się warstwa ochronna. Powłokę ochronną można rozpoznać od razu po szaroniebieskim zabarwieniu. Nowo wytworzoną węglową warstwę charakteryzuje niewielka mierzona w mikronach grubość i szczególnie wyjątkowa twardość i odporność na ścieranie tarczy hamulcowej. Dzięki tej nowej kombinacji zredukowane zostało zużycie zarówno tarczy hamulcowej, jak i klocka hamulcowego.

Fot: ATE Continental
Fot: ATE Continental

Efekt końcowy jest zauważalny dla każdego kierowcy – minimalne pylenie, w praktyce niewidoczne na felgach kół.  Aby efekt powstającej powłoki ochronnej na tarczy hamulcowej w pełni spełniał swoje zadanie, producent zaleca montaż nowych ceramicznych klocków hamulcowych Ate Ceramic tylko z nowymi tarczami hamulcowymi Ate. Tarcze hamulcowe Ate są dostępne zarówno w wersji standardowej, wentylowanej, nacinanej (Ate Power Disk) oraz przewiercanej.  Dla warsztatów ważne jest właściwe rozpoznanie efektu powłoki ochronnej, wytworzonej przez nowe ceramiczne klocki hamulcowe Ate Ceramic. Szaroniebieskie zabarwienie powłoki ochronnej nie ma nic wspólnego z przegrzanymi tarczami hamulcowymi, zabarwionymi na niebiesko. Niebieski odcień tarcz hamulcowych świadczy o termicznym przeciążeniu tarczy hamulcowej i natychmiastowej konieczności jej wymiany. Na zdjęciach prezentujemy różnice zabarwień.

Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia Ate Continental
Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia Ate Continental

Magdalena Klich-Wójcik, opiekun rynku polskiego z ramienia Ate Continental
Klocki hamulcowe to najczęściej wymieniane eksploatacyjne części samochodowe. Dla mechanika w warsztacie, dystrybutora i producenta z jednego i tego samego powodu – wysoki obrót zapewnia dobry zysk.  

Green Direktory dla Ate Ceramic
Nowatorska technologia produkcji została doceniona nie tylko przez kierowców, ale także przez ekspertów. Klocki ceramiczne Ate Ceramic otrzymały nagrodę „Reifen Innovation Award“ za ochronę środowiska. Produkt wyróżniono także podczas targów Automechanika we Frankfurcie nad Menem jako jeden z 25 produktów najbardziej przyjaznych środowisku tytułem „Green Directory“. Ate Ceramic mają wkrótce zaspokoić potrzeby nie tylko w segmencie małych pojazdów. Na 2013 rok zaplanowano już kolejne premiery, tym razem do pojazdów typu SUV oraz samochodów sportowych o wysokiej mocy silnika.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty