Dział: Systemy hamulcowe - Klocki hamulcowe ATE Original

Redakcja
Patronat: ATE. Serwisowanie hamulców jest jednym z najważniejszych źródeł przychodów dla warsztatów samochodowych. Aby warsztaty mogły również w przyszłości optymalnie wykorzystywać te możliwości, Continental z marką ATE oferuje wszystko, co jest do tego potrzebne: części eksploatacyjne i zamienne, niezbędny sprzęt diagnostyczny i specjalne narzędzia, wiedzę know-how z pierwszej ręki i wysoką jakość obsługi.
Patronat działu: ATE
Patronat działu: ATE

Dział: Systemy hamulcowe
Patronat: ATE

Marka ATE ma już za sobą 105-letnią tradycję. Od założenia firmy przez Alfreda Tevesa marka ATE oznacza innowacyjne projekty i najwyższą jakość i jest nierozerwalnie związana z hamulcami do pojazdów. Firma ATE należała do pionierów wprowadzania hamulca hydraulicznego w Europie. Pompa hamulcowa typu tandem, wspomagania hamulców i hamulce tarczowy to kolejne technologie, które wiążą się bezpośrednio z marką ATE. Pierwszy w świecie zintegrowany system ABS i aktywny czujnik prędkości obrotowej koła to również dzieła opracowane przez ATE. Dziś firma ATE, marka handlowa z koncernu Continental, jest jedną z największych dostawców elektronicznych systemów hamulcowych.

Kierowcom i mechanikom samochodowym ATE kojarzy się przede wszystkim z najwyższej jakości klockami hamulcowymi. To one bowiem są tym ostatnim ogniwem w układzie hamulcowym, zaś dla mechaników źródłem dochodów.
Klocki hamulcowe ATE Original to najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa. Potwierdzają to liczne testy i opinie ekspertów. Nie ma także problemów z ich zakupem.

Firma ATE w przypadku klocków ATE Original oferuje klientom bardzo wysoki stopień pokrycia rynku w Europie, który wynosi blisko 95% (EU5).

Jakość na aftermarkecie

Fot: ATE
Fot: ATE

ECE-R90 jest częścią dyrektywy 98/12/WE w sprawie urządzeń hamulcowych, która weszła w życie 01.01.1999 i musi być obowiązkowo stosowana w UE od 01.04.2001. Jest w niej zapisane, że parametry zamiennych okładzin ciernych do hamulców tarczowych i bębnowych do pojazdów mechanicznych i ich przyczep sprzedawane na wolnym rynku mogą odbiegać od oryginalnych maksymalnie o +/- 15%. ECE-R90 zapewnia stabilną jakość klocków hamulcowych.

Warto też wiedzieć, że części zamienne do hamulców pojazdów od 01.04.2001 muszą w Niemczech mieć homologację KBA. ATE już kilka lat wcześniej spełniła te wymagania, a jej wewnętrzne specyfikacje techniczne zawierają wyższe wymagania, niż dyrektywa ECE. ATE wykonuje na przykład badania zawsze według standardu OE dla producentów części do nowych pojazdów, spełniając przy tym najwyższe wymagania bezpieczeństwa.

Jako członek grupy roboczej ds. opracowywania nowych norm branżowych ATE brała zasadniczy udział we wprowadzaniu normy ABE. Normy jutra są więc już dziś podstawą słynnej jakości ATE. Klocki hamulcowe ATE Original z zapasem spełniają wymagania dotyczące jakości i bezpieczeństwa, określone w europejskiej dyrektywie ECE-R90.

Bezpieczeństwo i kompetencje
Wewnętrzna specyfikacja firmy ATE stawia ostrzejsze wymagania, niż ECE-R90. Co to oznacza? ATE sprawdza w ramach własności fizycznych nie tylko ściśliwość i siłę ścinającą wg ISO6312 (z ECE R90), ale również np. przenikanie cieplne i wypłukiwanie okładzin. To między innymi dzięki temu klocki hamulcowe ATE Original charakteryzują się niewielkim przenikaniem ciepła, dzięki czemu płyn hamulcowy nie jest narażony na działanie wysokiej temperatury i nie pieni się.
ATE stosuje także własną wewnętrzną normę dotyczącą hałasu lub DTV (Disc Thickness Variation), koncentrując się na zużyciu klocków i tarcz hamulcowych. Ta wewnętrzna norma jeszcze bardziej precyzuje – niezależnie od normy ECE-R90 – najwyższy standard jakości, bezpieczeństwa i trwałości.

Porównanie z jednym z najbardziej znanych konkurentów wykazało, że klocki ATE Original pod każdym względem są lepsze, począwszy od zastosowanego materiału poprzez wyposażenie, aż po jakość hamowania w testach praktycznych. Z najlepszą mieszanką materiałów na rynku i procesom produkcji, z konsekwentną, świadomą polityką jakości klocki hamulcowe ATE Original wyznaczają aktualne standardy techniki.

Dotarcie w fazie produkcji

Fot: ATE
Fot: ATE

Masa okładzinowa, z której wykonane są klocki, podczas produkcji jest sporządzana poprzez zmieszanie różnych składników, np. żywicy (środek wiążący), włókien, metali, środka antyadhezyjnego i wypełniaczy. Ponieważ powierzchnia cierna podczas hamowania bardzo się nagrzewa, środki wiążące zawarte w mieszance mogą emitować gaz wskutek tarcia między klockiem a tarczą oraz nagrzewania. Gaz ten tworzy poduszkę powietrzną między klockiem a tarczą, co może prowadzić do zmniejszenia współczynnika tarcia, a tym samym do wydłużenia drogi hamowania. Jest to zjawisko to jest zwane „fadingiem”.

Wypalanie przeciwdziała niepożądanemu gazowaniu. ATE stosuje przykładowo w procesie produkcji klocków ATE Original piece przelotowe na podczerwień, w których każdy klocek jest poddawany równomiernemu nagrzewaniu. Wypalanie oznacza więc sztuczne dotarcie klocków już podczas produkcji. Dzięki temu klocki ATE Original od samego początku zapewniają pełną skuteczność hamowania w każdej sytuacji na drodze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty