Pierwsze wyniki prób Euro NCAP zostały opublikowane 4 lutego 1997 r. przy wsparciu ze strony organizacji FIA (Federation Internationale de l’Automobile – Międzynarodowa Federacja Samochodowa), ICRT (wcześniej znana pod nazwą International Testing) oraz rządu brytyjskiego i szwedzkiego. Przed tą datą koncerny motoryzacyjne były zobowiązane spełnić jedynie podstawowe, przewidziane w przepisach prawa wymogi w zakresie testów zderzeniowych, których wyniki nie były publikowane. Konsumenci nie mieli możliwości porównania poziomu bezpieczeństwa, jakie oferowały poszczególne pojazdy.
Obecnie w testach Euro NCAP samochody mogą uzyskać maksymalnie pięć gwiazdek, przyznawanych nie tylko za jakość ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych podczas zderzenia, ale również rozwiązania zapobiegające wypadkom. Próby odzwierciedlają sytuacje, w jakich można znaleźć się w prawdziwym życiu i ponieść obrażenia, a nawet śmierć.
Producenci, których samochody uzyskają najlepszy wynik, są zobowiązani wykazać, że ich pojazdy są standardowo wyposażone w rozwiązania zapobiegające zderzeniom lub minimalizujące ich następstwa, a w sytuacjach, gdy wypadkowi nie można zapobiec, zapewniają odpowiednią ochronę kierowcy, pasażerom i pozostałym użytkownikom dróg.
W galerii poniżej przedstawiamy wyniki testów z 2016 roku. Punktem wyjściowym w naszym zestawieniu była ocena w kategorii ochrony dorosłych pasażerów. Samochody zostały uszeregowane od tych, które pod tym względem wypadły najlepiej, do tych, które uzyskały najgorszy rezultat.
Redakcja poleca: 81-latka w 300-konnym Subaru
Źródło: TVN Turbo/x-news
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?