Ponowny udział Porsche w tej serii wyścigów stoi pod znakiem przygotowań do najbardziej prestiżowego wyścigu sezonu - 24
godzin Le Mans. Jednak niemiecki team zamierza wystartować w całej serii World Endurance Championship (WEC), a na debiut wybrano pierwsza rundę mistrzostw 6 Hours of Silverstone.
Po przedsezonowych testach, Porsche 919 Hybrid podobnie jak Toyota TS040, otrzymało od FIA zgodę na większy zapas paliwa wynoszący 68,3 l zamiast poprzedniego ograniczenia do 66,9 l, większy przepływ, mierzony takim samym czujnikiem Gilla jak w Formule 1, a także większą ilość megadżuli, możliwą do wykorzystania na jednym okrążeniu. Podczas 24 godzin Le Mans będzie to 139,5 MJ. Tymczasem regulamin opublikowany przez federację w grudniu, wprowadzał ograniczenie do 137,5 MJ.
Niepokonane dotąd Audi (triumfowało przez dwa ubiegłe lata w WEC), zostało przyhamowane ograniczeniem ze 140,2 do 138 megadżuli oraz mniejszym zapasem paliwa - o pół litra.
- To jest dla nas bardzo frustrująca sytuacja. Przecież na tym etapie projektu, tuż przed pierwszym wyścigiem dwa procent coś znaczy. Możemy więc tracić pod względem tempa i taktyki. Nie zgadzamy się z tą zmianą w regulaminie i nie jest dla nas jasne, jak można było coś takiego przeprowadzić! Szanujemy jednak decyzje FIA i ACO, bo to oni ustalają przepisy – powiedział Christopher Reinke, szef programu LMP1 Audi.
Do pierwszej rundy mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych - 6 godzin Silverstone zgłoszono 31 samochodów. Wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 12.00.
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?