Fiat Bravo

Wawrzyniec Rozenberg
Fiat Bravo debiutował w 1995 roku i od razu zdobył tytuł modelu roku w prestiżowym, europejskim konkursie "Car Of The Year".
Fiat Bravo

Uznanie w całej Europie zapewniała oryginalna, nowoczesna stylistyka oraz dobre osiągi auta. Bravo produkowany był przez 6 lat. Na rynku używanych aut opinia o nim jest dobra, łatwo je sprzedać. Wszystkie modele Bravo to trzydrzwiowe hatchbacki. Produkowano je z silnikami o pojemności 1,2, 1,4, 1,6 i 1,8. Najsłabszy ma moc 82 KM, najmocniejszy 113 KM. Do tego dochodzą turbodiesle o poj. 1,9 i mocy 75 oraz 105 KM.

Od kilku lat na każdej pruszczańskiej giełdzie pojawiają się fiaty bravo. Nowoczesna sylwetka jeszcze dziś budzi podziw oglądających samochody. Podobnie jak inne używane Fiaty, Bravo nie jest wyceniane zbyt wysoko. Sprzedać je łatwiej niż nieco droższe samochody niemieckie tej klasy.

- Lubię szybką, ale bezpieczną jazdę i Bravo odpowiadało tym wymaganiom - powiedział Stanisław Kotowski, który na giełdę do Pruszcza przyjechał z Kwidzyna. - Co roku zamawiam zza zachodniej granicy lekko uszkodzone auto i po dokonaniu remontu jeżdżę nim przez jakiś czas. Ten samochód miał uszkodzony prawy błotnik, który wymieniłem. Za Bravo zapłaciłem 18 tys. zł. Naprawy nie kosztowały wiele, zamknęły się kwotą nieco ponad 2 tys. zł. Jestem właścicielem warsztatu lakierniczego, więc nie liczę własnej robocizny. Silnik i zawieszenie nie były uszkodzone. Auto jest bogato wyposażone. Ma wspomaganie kierownicy, centralny zamek, immobiliser, blokadę skrzyni biegów, elektrycznie otwierane szyby, poduszki bezpieczeństwa oraz wbudowane fabrycznie radio. Silnik o mocy 103 KM zapewnia dobre osiągi, przy spokojnej jeździe zaliczyć go trzeba do oszczędnych. Zużycie paliwa na trasie nie przekracza 7 litrów. Do prędkości 100 km na godz. szumy silnika nie przeszkadzają, potem jest coraz głośniejszy. Auto nie psuło się przez rok, gdy byłem jego właścicielem. Jedynie amortyzator trzeba było wymienić. Przez kilka lat jeździłem Oplem Vectrą. Uważam, że podróżowanie Bravo zapewnia większy komfort. Żona polubiła to auto za płynną regulację położenia kierownicy oraz fotela kierowcy. Podoba jej się również nowoczesna sylwetka auta i estetycznie wykonane wnętrze.

Ceny części (w zł)

Zderzak przedni1030
Reflektor570
Łożysko piasty przedniego koła192
Pasek rozrządu193
Klocki ham. komplet przód185
Tarcza hamulca przód97,60
Filtr oleju19
Filtr powietrza43
Amortyzator przód249

Wady i zalety

  • Elastyczny silnik
  • Komfortowe zawieszenie
  • Tani i dostępny serwis
  • Dobre warunki jezdne
  • Duża trwałość karoserii potwierdzona 8-letnią gwarancją
  • Mało miejsca na tylnej kanapie
  • Duży promień zawracania
  • Głośny silnik na wysokich obrotach

    Dane techniczne

Wymiary (mm)4030 X 1760 X 1420
Rozstaw osi (mm)2540
Rozstaw kół (mm)1450 przód, 1450 tył
Masa własna (kg)1025
Dopuszczalna masa całkowita (kg)1550
Objętość bagażnika (dm sześc.)280
Silnikrzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 4 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc.)1581
Moc (KM)103
Skrzynia biegówpięciobiegowa, brak wersji automatycznej
Zawieszenie przódkolumnowe typu McPherson
Zawieszenie tyłwahacz podłużny ze sprężyną śrubową
Układ kierowniczywspomaganie w seryjnym wyposażeniu
Hamulcetarczowe przód i bębnowe tył
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.)11
Prędkość maksymalna (km/godz.)od 184
Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l)6,1

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty