Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat Gingo

Z Genewy Piotr Myszor
Przedwczoraj w Genewie rozpoczęły się targi motoryzacyjne, podczas których po raz pierwszy pokazano nowego, małego fiata gingo, który jest już wytwarzany w Tychach.

Jeszcze kilka dni temu ten samochód nazywany był projektem 169. Dziś wiemy już, że nazywa się gingo (czytaj: dżingo) i ma być pojazdem do wszystkiego. Karoseria kryje wnętrze obszerniejsze, niż wskazywałyby na to rozmiary nadwozia.

Fiat Gingo

Stylizacja gingo jest dość prosta. "Odrobinę szaleństwa" wprowadza do niej niecodzienna stylizacja tylnego słupka, z niecodziennym, niskim tylnym okienkiem. Prosta stylizacja niedrogiego samochodu jest także udziałem wnętrza. Tu też jest niestandardowy element - zbyt duża, jak na ten samochód, środkowa konsola. Co prawda nieco jaśniejsza, bardziej zróżnicowana kolorystyka i lepsza jakość materiałów niż w badawczym jeszcze egzemplarzu, jakim jeździliśmy niedawno w Turynie, powodują, że konsola gingo nie wygląda tak potężnie, ale nadal jest zbyt ciężka. Przydatnym rozwiązaniem jest składana i przesuwana tylna kanapa.
Wśród wyposażenia dodatkowego gingo znalazło się: 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja, radio ze sterowaniem w kierownicy, ale także szklany dach Skydome.
Podstawową jednostką napędową jest silnik 1,1 o mocy 55 KM. Pozostałe dwa silniki dla gingo to: sześćdziesięciokonny silnik benzynowy 1,2 8v oraz nowa duma Fiata i General Motors, produkowany w Bielsku-Białej najmniejszy produkowany seryjnie turbodiesel na świecie, silnik 1,3 multijet o mocy 70 KM. Ten ostatni trafi do produkcji później, kilka miesięcy po wejściu gingo do sprzedaży. Oprócz manualnej, pięciobiegowej skrzyni, będzie także automatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów dualogic.
Podobnie, jak wielkościowo, tak i cenowo, gingo ma się mieścić pomiędzy seicento a punto. Seryjna produkcja samochodu rozpocznie się w maju. We wrześniu samochód wejdzie do sprzedaży.

Fiat Gingo

Wnętrze gingo jest dość standardowe, jeżeli nie liczyć konsoli środkowej, która jest chyba nieco zbyt duża dla tego auta.

Fiat Gingo

Wysokie kolumny tylnych świateł i niecodzienny wykrój tylnego słupka z niewielkim, kwadratowym okienkiem sprawiają, że gingo wygląda ciekawiej z przodu, niż z tyłu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty