Fiat Panda 4x4 Antartica

(ip)
Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat
W hołdzie 30 lat sukcesu jedynego pojazdu 4x4 w segmencie samochodów miejskich powstała wersja specjalna Panda 4x4 Antartica. Dostępna w sieci sprzedaży będzie pod koniec roku.

Panda 4x4 Antartica bazuje na wersji modelowej 4x4 Rock - pojazdu bijącego wszelkie rekordy sprzedaży poprzednich generacji

Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat

i posiadający 15-procentowy udział na swoim rynku w Europie.

Wyróżnikiem serii specjalnej od zewnątrz jest dwutonowa kolorystka nadwozia - kombinacja bieli z czarnym dachem - oraz szereg innych elementów: szare, 15-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, pomarańczowe kołpaki kół, lampy przeciwmgielne, „dyskretne" szyby tylne typu „Privacy", pomarańczowe obudowy lusterek bocznych i specjalna plakietka na słupku środkowym. We wnętrzu dominuje tapicerka szaro-pomarańczowa, z tyłu znajduje się 3-miejscowa kanapa tylna z oparciami dzielonymi/składanymi 40/60 oraz regulacja wysokości fotela kierowcy w wyposażeniu standardowym.

Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Panda 4x4 Antartica edycji limitowanej dostępna będzie z 85-konnym silnikiem benzynowym 0.9 TwinAir Turbo albo 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II - oba wyposażone w system

Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat

oszczędnościowy paliwa Start&Stop.

Panda 4x4 Antartica posiada wszelkie zalety Pandy 4x4, która w roku ubiegłym otrzymała tytuł „SUV Roku 2012" przyznany przez brytyjski magazyn motoryzacyjny Top Gear. Jest to również zasługa aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, układu napędowego „torque-on-demand", który pozwala spokojnie radzić sobie z każdą sytuacją w ruchu drogowym i nie tylko.

Seryjne wyposażenie Pandy 4x4 obejmuje ponadto ESC (elektroniczny system stabilizacji jazdy) i ELD (elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy). wspomagający ruszanie i jazdę na podłożach luźnych lub śliskich. Komfort i dynamikę jazdy zapewnia odpowiednio zestrojone zawieszenie kół przednich na kolumnach Mac Pherson i tylnych w

Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica, Fot: Fiat

układzie belki skrętnej - w połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów o niskim przełożeniu „jedynki". W parze z silnikiem TwinAir Turbo poprawia to znacząco sprawność off-road i ruszanie na wzniesieniach.

Celem zachowania maksymalnej trakcji na każdym podłożu, Panda 4x4 Antartica - jako jedyny samochód w swej kategorii - wyposażona jest seryjnie w specjalne ogumienie błotno-śniegowe 175/65 R15 M+S. Opony typu Snow Flake nadają się do użytku nie tylko na lodzie czy śniegu - lecz także na drodze gruntowej i normalnej szosie. Warto podkreślić, iż w porównaniu z poprzednim modelem Pandy polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności sięga 20 procent, a tak szeroka swoboda użytkowania opon nie pociąga za sobą wzrostu zużycia paliwa czy kosztów eksploatacji. Zgodnie ze znanym hasłem „Po prostu więcej" kierowca Pandy 4x4 Antartica nie musi już więcej myśleć o zmianie ogumienia na sezon letni i zimowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty