Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat poszerza gamę Pandy o 4 nowe wersje

(pp/ip)
Fiat poszerzył swoją ofertę modelową o cztery nowe odmiany: 4x4, Trekking, Natural Power oraz EasyPower. Wkrótce pojazdy te trafią do salonów sprzedaży włoskiego producenta.
Fot. Fiat
Fot. Fiat

Nowe wersje stanowią uzupełnienie gamy modelowej, liczącej obecnie 6 wersji silnikowych, 3 wersje przeniesienia napędu, 3 wersje skrzyń przekładniowych, 5 poziomów wyposażenia, 12 wersji kolorystycznych nadwozia, 13 wersji kolorystycznych wystroju wnętrza oraz 7 wzorów stylistycznych felg (obręczy kół). Pozwala to stworzyć ponad 850 możliwych kombinacji stylizacyjnych i wyposażenia.  

Fiat Panda 4x4

Wersja 4x4 to obecnie jedyny samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie „A". Auto ma długość 368, szerokość 167 i wysokość 160 centymetrów. Rozstaw osi wynosi 230 cm, a rozstaw kół przednich i tylnych - odpowiednio 141 i 140 centymetrów. Charakteryzująca się wyrazistą linią geometrii obu zderzaków oraz panelami w fakturze aluminium na kształt osłon zespołów podwozia, nowa Panda 4x4 oferowana jest w dwóch nowych kolorach karoserii: pastelowym pomarańczowym Sicilia Orange i metalizowanej zieleni Toscana Green. Porównując z wersją 4x2, oprawa deski rozdzielczej zyskała wariant w tonacji zielonej i kolejną kieszeń na drobiazgi, materiałowe pokrycia siedzeń w trzech opcjach barwnych (zieleń, piaskowa, ciemnopomarańczowa) i detalami z ekologicznej skóry oraz kolejny schowek na podręczne przedmioty - w dodatku do 14, już istniejących w Pandzie z napędem tylko na oś przednią (4x2).

Fot. Fiat
Fot. Fiat

Panda 4x4 zyskała nowy system „Torque On Demand", który zwiększa przyczepność na zróżnicowanym podłożu. Wyposażeniem seryjnym tego pojazdu jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni śliskiej - zaśnieżonej, oblodzonej, czy też zabłoconej.

Inżynierowie Fiata dokonali modyfikacji niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) oraz półzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej. 6-stopniowa skrzynia przekładniowa zyskała skrócone przełożenie pierwszego biegu, co pozwala sprawnie ruszać na wzniesieniach.

Nowy Fiat Panda 4x4 oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych  z systemem Start&Stop: napędzanej nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0.9-litra oraz 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W porównaniu z silnikiem Fire 1.2 poprzedniej generacji, różnica wytwarzanego momentu obrotowego wynosi aż 40 procent na korzyść nowego TwinAir Turbo. Dla Diesla MultiJet II wzrost momentu obrotowego sięga 30 procent.

Fiat Panda Trekking

Jako rodzaj ogniwa łączącego wersje modelowe 4x2 i 4x4, Fiat Panda Trekking jest pierwszym 5-drzwiowym

Fot. Fiat
Fot. Fiat

samochodem typu CUV (City Utility Vehicle / Użytkowy Pojazd Miejski) w segmencie „A". Panda Trekking stanowi połączenie off-roadowego wyglądu z inteligentnym napędem na koła przednie, który dzięki wzbogaceniu o system kontroli trakcji Traction+ usprawnia prowadzenie w trudniejszych warunkach drogowych i na podłożu śliskim o niskiej przyczepności.

Samochód ten oferywany jest z silnikami 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, 80-konnym TwinAir Natural Power oraz 75-konnym Dieslem 1.3 MultiJet II.

Fiat Panda Natural Power

Jest to pierwszy samochód z dwucylindrowym silnikiem turbo zasilanym metanem. Oferowany jest w konfiguracji cztero- lub pięciomiejscowej oraz w trzech poziomach wyposażenia - Pop, Easy i Lounge (plus nowym Trekking).
Nowa Panda wyposażona w 80-konny silnik TwinAir Turbo Natural Power o pojemności 0.9-litra odznacza się niskim poziomem emisji CO2 (86 g/km) i zużycia paliwa - 3,1 kg/100 km w cyklu mieszanym przy zasilaniu samym metanem. W porównaniu z Pandą Classic 1.4 Natural Power, użyteczny zasięg wzrósł o niemal 10 procent, nawet pomimo 30-procentowej poprawy dynamiki osiągów.

Z czysto ekonomicznego punktu widzenia, „metanowa" Panda  pozwala w porównaniu z wersją benzynową znacząco obniżyć koszty eksploatacji, umożliwiając przejechanie nawet podwójnej liczby kilometrów za identyczną cenę paliwa.


Fot. Fiat
Fot. Fiat

Fiat Panda EasyPower

Nowa Panda EasyPower to kolejna wersja „dwupaliwowa" (benzyna i LPG). Podobnie jak Natural Power, oferowana jest w poziomach wyposażenia Pop, Easy i Lounge. Płynny gaz LPG jest ponadto paliwem czystym i ekonomicznym oraz łatwo dostępnym w Polsce.

Napędzana 69-konnym silnikiem „bi-fuel" o pojemności 1.2-litra nowa Panda EasyPower wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 (107 g/km) i zużycia paliwa (6,6 l/100 km w cyklu mieszanym). Obecność dwóch zbiorników paliwa zapewnia ponadto wydłużenie zasięgu użytecznego o około 350 km (korzystając ze zbiornika LPG) w cyklu pozamiejskim.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty