Fiat Punto po liftingu

(grad)
Już w najbliższy weekend w salonach Fiata pojawią się pierwsze Fiaty Punto po liftingu. Wprowadzone zmiany to pierwsza poważniejsza modernizacja znakomicie sprzedającego się auta.

Zmiany widoczne są głównie w przedniej części pojazdu. Objęły reflektory, zderzaki i - w mniejszym stopniu - wnętrze auta. Z tyłu odróżnia się praktycznie tylko wersja trzydrzwiowa.


Fiat Punto po liftingu

W nowym Punto (w języku włoskim słowo to znaczy
po prostu kropka) inne są przede wszystkim przednie
reflektory, zmiany objęły także zderzaki i - w mniejszym
stopniu - wnętrze auta.
Fot.Witold Blady

Gama silników benzynowych obejmuje jednostki znane z poprzedniego Punto - dwie mają pojemność 1,2 l, lecz różną moc - 60 lub 80 KM. Różnica wynika z liczby zaworów na cylinder, słabsza odmiana ma dwa, mocniejsza cztery. Trzecia jednostka jest nowa w gamie Punto - ma 1,4 l pojemności, cztery zawory na cylinder i moc 95 KM. Nowością jest silnik Diesla o pojemności 1,3 l, produkowany w Bielsku-Białej. Szkoda, że wycofanie z oferty mocnego, 1,9-litrowego turbodiesla rodziny JTD o pojemności 1,9 nie spowodowało spadku ceny tej odmiany Punto. Najtańsza wersja z silnikiem 1.3 JTD kosztuje 46 400 zł, to o wiele za drogo.
Z zewnątrz główną różnicą są inne, większe niż do tej pory reflektory i kształt przedniego zderzaka. Auto ma teraz nieco spokojniejszy wygląd, nam chyba bardziej podobała się poprzednia, bardziej agresywna stylizacja nadwozia. Z tyłu różnice są znacznie mniejsze - ze światłami nie eksperymentowano, pozostawiając je w tylnych słupkach. W trzydrzwiowej odmianie dodano niewielkie elementy świateł, wkomponowując je w klapę bagażnika. Inna różnica to przezroczyste, a nie żółte klosze kierunkowskazów z tyłu. W zderzaku dodano światła odblaskowe. Znacznie większe niż w poprzednim modelu jest logo Fiata na tylnej klapie, inny jest także znaczek modelu. Z zewnątrz nowe Punto można odróżnić także po innych wzorach kołpaków. Wewnątrz zmiany są bardzo małe, ograniczyły się w większości wersji do innych tarcz wskaźników, nowy jest także wyświetlacz komputera pokładowego. W niektórych odmianach fragmenty deski rozdzielczej są wykonane z tworzyw sztucznych w jasnych kolorach. Taki zabieg pozwolił ożywić nieco wnętrze auta, ale na pewno trudno będzie kremowe plastiki utrzymać w czystości.
Dwa silniki benzynowe 1.2 są znane z Punto sprzed liftingu i innych modeli Fiata, jak choćby Albea czy Palio Weekend. Nowości to 70-konny silnik Diesla 1.3 16V z turbodoładowaniem, produkowany we wspólnej fabryce Fiata i General Motors w Bielsku-Białej. To pierwsza wersja tej jednostki, nieco później pojawi się również odmiana wzmocniona do 85 KM. Nie mniej interesujący jest z pewnością zupełnie nowy silnik 1.4 16V, zasilany benzyną. Niestety, niewiele wiadomo na jego temat poza mocą, która wynosi 95 KM. Taka moc zapewni Punto niezłe osiągi, szkoda za to, że - przynajmniej na razie - z gamy zniknęły odmiany Sporting i HGT. Do tego pierwszego auta 95-konny silnik pasowałby idealnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty