Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat Seicento

(LM)
To mały samochód cieszący się olbrzymią popularnością.
Fiat Seicento

Zaokrąglona karoseria, zmieniony kształt zderzaków oraz przednich i tylnych reflektorów, a także całkowicie nowy kokpit, to elementy odróżniające seicento od cinquecento. Nowy model jest również nieco wyższy, dłuższy i szerszy od poprzednika. Oba auta mają jednak identyczny rozstaw osi.
Seicento, które na rynku zadebiutowało w 1998 roku, dostępne jest tylko w jednej wersji nadwoziowej - jako trzydrzwiowy hatchback. Deska rozdzielcza popularnego fiata prezentuje się dość skromnie - wykonano ją z twardego plastiku, a do tego brakuje zamykanego schowka. Całość złożono jednak na tyle dobrze, iż nawet w autach ze znacznym przebiegiem, do uszu kierowcy nie dochodzą zbyt liczne stuki czy skrzypienia. Pojemność 170-litrowego bagażnika daje się powiększyć poprzez złożenie siedzeń i może wynosić 810 litrów. Denerwuje nieco jego wysoko uniesiona nad podłogą krawędź załadunkowa.
Do poruszania włoskiego samochodu przewidziano dwie jednostki napędowe: 0,9 (41 KM) i 1,1 (55 KM). Słabszy silnik pozwala rozpędzić auto do setki w 18 sekund i jechać z maksymalną prędkością 140 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi przy tym około 6-6,5 l benzyny bezołowiowej na sto kilometrów. Jednostka o pojemności 1,1 litra zapewnia seicento lepsze osiągi (0-100 km/h w ok. 14 s i V max 150 km/h), nie wykazując przy tym większego apetytu na paliwo.
Okresy pomiędzy przeglądami wynoszą: w autach z motorem 0,9 - 15 tys. kilometrów, zaś w pojazdach z jednostką 1,1 - 20 tys. kilometrów. W mocniejszym silniku po przejechaniu dystansu 90 tys. km serwisy zalecają wymianę paska rozrządu. Do napędu rozrządu w drugiej oferowanej jednostce wykorzystano łańcuch; o konieczności wymiany tego elementu informuje jego głośniejsza praca (charakterystyczny, metaliczny dźwięk dochodzący spod maski).
Na rynku pojazdów używanych przeważają egzemplarze ze słabszym silnikiem, często ubogo wyposażone. Za samochód z 1998 roku trzeba zapłacić około 12-13 tys. zł. Osoby dysponujące większą ilością gotówki mogą pokusić się o poszukanie auta wyprodukowanego od października ubiegłego roku (od tego momentu fiaty objęte są dwuletnią gwarancją mechaniczną bez limitu kilometrów). Niespełna roczne seicento, wyposażone m.in. we wspomaganie układu kierowniczego, elektryczne szyby, centralny zamek i poduszkę powietrzną kierowcy, kosztuje około 22-23 tys. zł.
Orientacyjne ceny części w ASO

klocki hamulcowe96 zł
tarcza hamulcowa (1 szt.)38 zł
amortyzator przedni (1 szt.)159 zł
amortyzator tylny (1 szt.)79 zł
wahacz przedni (1 szt.)170 zł
tłumik końcowy238 zł
reflektor przedni (1 szt.)292 zł
szyba czołowa251 zł
zderzak przedni238 zł

Zalety

  • dobry do jazdy miejskiej
  • oszczędny silnik
  • niskie koszty eksploatacji
  • niska awaryjność
  • atrakcyjny wygląd wersji sporting/schumacher

Wady

  • mały bagażnik
  • ograniczony komfort na tylnej kanapie
  • mała liczba dobrze wyposażonych egzemplarzy
  • materiały przeciętnej jakości
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty