Fiat Tipo. Teraz w wersji pięciodrzwiowej

wf; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.
Fiat wprowadził na rynek model Tipo w pięciodrzwiowej wersji hatchback. To druga odsłona tego kompaktowego auta.

Jako pierwsze na rynku na początku ubiegłego roku pojawiło się Tipo w wersji sedan. Teraz przyszedł czas na pięciodrzwiową wersję. Przypomnieć wypada, że pod nazwą Tipo występował model Fiata produkowany w latach 1988-1995. Dlaczego sięgnięto po sprawdzone oznaczenie? To krótka i chwytliwa nazwa, która wciąż wzbudza wiele pozytywnych skojarzeń. W sam raz dla przebojowego samochodu.

Na sukcesy Fiat nie musiał długo czekać. Pierwsza partia Tipo w wersji sedan sprzedała się na pniu. Tipo zdobyło też tytuł Autobest 2016. To prestiżowa nagroda na rynku motoryzacyjnym – jury złożone z dziennikarzy z 26 krajów doceniło Tipo za wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny.

fot. Motofakty.pl
fot. Motofakty.pl

Tipo w pięciodrzwiowej wersji hatchback ma 4,37 m długości, 1,79 m szerokości, zaś wysokość wynosi 1,50 m. Klapa bagażnika została ozdobiona spoilerem na szybą, który jest jednocześnie przedłużeniem linii dachu. Charakteru dodają też przednie reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej oraz efektowna atrapa chłodnicy.

Kabina przywodzi na myśl inne modele Fiata. M.in. dlatego, gdyż zastosowano szereg elementów sprawdzonych wcześniej w różnych modelach włoskiego koncernu – w tym wskaźników, wielofunkcyjnego wyświetlacza czy pokręteł nawiewu i klimatyzacji.

Składowe wkomponowano w efektowną i dobrze wykonaną deskę rozdzielczą. Panel systemu audio (w standardzie) zlokalizowano na szczycie kokpitu, dzięki czemu jest dobrze widoczny dla kierowcy. Natomiast regulowanie siły nawiewu i temperatury w kabinie ułatwiają duże pokrętła, które łatwo uchwycić. Obok nich znalazły się znacznych rozmiarów przyciski do zmiany kierunku nawiewu, włączania klimatyzacji czy zamykania obiegu powietrza.

Kabina Tipo jest także przyjazna dla pasażerów. Miejsca jest dużo, również nad głową, a fotele są wygodne i należycie wyprofilowane. Także tylna kanapa jest odpowiednio szeroka. Co ważne, tunel środkowy w tylnej części kabiny jest niezbyt wysoki, dzięki czemu nie zabiera przestrzeni na nogi.

fot. Motofakty.pl
fot. Motofakty.pl

Nad bezpieczeństwem jadących czuwa zespół czterech poduszek oraz dwóch kurtyn powietrznych, a także systemy ABS i ESC. Bogate wyposażenie standardowe nie tylko chroni, ale również uprzyjemnia też podróże. Oprócz wspomnianego już radioodtwarzacza (z portami USB i AUX) jest także klimatyzacja. Atutem Tipo hatchback jest również spory bagażnik. 440 litrów pojemności oznacza, że jest jednym z największych w tej klasie samochodów.

Nowe Tipo hatchback jest dostępne w pięciu wersjach silnikowych. Bazową jednostką napędową został silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 95 KM – standardowo wyposażony w manualną, 6-stopniową skrzynię, która poprawia osiągi, a jednocześnie obniża zużycie paliwa – z ceną startującą z poziomu 49 900 zł. Wolnossący motor 1.6 E-Torq, oferowany wyłącznie z 6-biegową, automatyczną skrzynią z przetwornikiem momentu obrotowego – rozwija 110 KM. Z ceną, startująca z pułapu 58 900 zł,  czyni z Tipo z automatem najlepszą propozycję w segmencie.

Zgodnie z aktualnymi trendami Tipo jest też dostępne z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Motor 1.4 T-Jet rozwija 120 KM i 215 Nm dostępnych zaledwie od 2500 obr./min, co przekłada się na elastyczność. Warto dodać, że 1.4 T-Jet jest oferowany także z fabryczną instalacją LPG.

fot. Motofakty.pl
fot. Motofakty.pl

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to w nowym Tipo do wyboru są dwa turbodiesle: 1.3 MultiJet o mocy 95 KM oraz 1.6 MultiJet o mocy 120 KM. Silniki te współpracują z trzema typami skrzyni biegów. Manualna przekładnia pięciostopniowa jest przeznaczona dla silnika 1.3 Multijet. Dla mocniejszego diesla przewidziano sześciostopniowe przekładnie – ręczną bądź dwusprzęgłową DDCT.

Fiat Tipo hatchback jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Easy i Lounge. W podstawowej wersji Pop z bazowym silnikiem 1.4 95 KM auto kosztuje 49 900 zł. Na wyposażeniu ma m.in. klimatyzację manualną, system audio, sześć poduszek powietrznych i regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy. Dopłata do maksymalnie wyposażonej wersji Lounge to rozsądne – na tle klasowych konkurentów – 10 tys. zł. W jego przypadku lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat, 16-calowe alufelgi, gniazdo 12V w bagażniku oraz system audio z 7-calowym, dotykowym ekranem i zestawem głośnomówiącym.

Tipo jest objęte 36-miesięczną gwarancją na powłokę lakieru oraz 8-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Producent przewidział możliwość przedłużenia 24-miesięcznej gwarancji mechanicznej nawet do 5 lat i 200 tysięcy kilometrów. Fiat oferuje także pakiety serwisowe Easy Care, które pozwalają cieszyć się profesjonalną obsługą i wysoką jakością napraw w autoryzowanych serwisach bez ponoszenia nieplanowanych wydatków. Wszystko to wpisuje się w ideę przyświecającą zespołowi odpowiedzialnemu za przygotowanie nowego Fiata Tipo, który dążył do stworzenia jak najlepszego auta za wciąż rozsądne pieniądze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty