Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Filtr paliwa do wymiany

Redakcja
Filtra paliwa Mahle w mercedesie C-Klasa.
Filtra paliwa Mahle w mercedesie C-Klasa.
Wymiana filtra paliwa bywa zazwyczaj odraczana, ale wreszcie kiedyś nastąpić musi.

Pamiętać jednak należy, że niefachowy montaż to ryzyko uszkodzenia obudowy filtra paliwa. Skutki takiej nieprofesjonalnej wymiany odczujemy za kilka miesięcy.

 

Filtr paliwa do wymiany

Wiele obudów filtrów paliwa Mahle produkuje się ze stopów aluminium. Filtr paliwa jest zamocowany w pojeździe za pomocą obejmy lub taśmy zaciskowej, wykonanych ze stali. Oba materiały, a więc aluminium i stal, nie mogą się stykać ze sobą, muszą być oddzielone od siebie izolacją elektryczną. Skąd ta ostrożność? W wypadku, gdy oba metale stykają się ze sobą i na dodatek dostanie się na nie przewodząca elektryczność ciecz (elektrolit, np. słona woda z sezonie zimowym), dochodzi do korozji kontaktowej. Poprzez

Filtra paliwa Mahle w mercedesie C-Klasa.
Filtra paliwa Mahle w mercedesie C-Klasa.

chemiczno-fizyczną reakcję w miejscach styku aluminium reaguje i jest przeżerane. W miejscu, gdzie aluminium "rozpuści się", filtr będzie nieszczelny, a więc znajdujące się pod ciśnieniem paliwo wycieknie na zewnątrz. Aby zagwarantować bezawaryjną pracę, filtry paliwa Mahle powleka się folią, pełniącą zarówno funkcję izolacyjną, jak i ochronną

 

Pamiętaj przy montażu

 

Z nowym filtrem przy montażu, należy obchodzić się bardzo starannie niemal jak z jakiem i pamiętać o kilku szczegółach, a przede wszystkim o tym, że...

- Folia ochronna nie może być w żadnym wypadku uszkodzona, ani co gorsza, usunięta z filtra.

Zabezpieczenie przed przekręceniem.
Zabezpieczenie przed przekręceniem.

- Śruba mocująca uchwytu filtra nie może być dociągnięta zbyt mocno, ponieważ grozi to uszkodzeniem folii ochronnej.

- Śruba mocująca uchwyt filtra, nie może być także dociągnięta zbyt słabo. Jeżeli filtr paliwa będzie zamocowany za luźno w uchwycie, folia ochronna znajdująca się na obudowie filtra zostanie przetarta w wyniku wibracji powstających podczas jazdy.

Oczywiście mechanikowi nie może wyślizgnąć się z rąk podczas montażu śrubokręt, co także może spowodować uszkodzenie folii ochronnej.

Bardzo ważnym jest ostrożne i staranne podłączanie przewodów paliwowych. Poprzez przekręcanie filtra w uchwycie, folia ochronna może być niezauważenie przerwana i uszkodzona. Z tego też powodu, filtr paliwa przy mocowaniu przewodów paliwowych, należy przytrzymać nieruchomo w obejmie, drugą ręką.

Przy połączeniach śrubowych przewodów paliwowych, należy zawsze używać drugiego klucza w celu zapobieżenia przekręceniu filtra.

Jeżeli folia ochronna filtra ulegnie uszkodzeniu zalec się montaż nowego, nieuszkodzonego filtra.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty