Firmy motoryzacyjne z Chin zaprezentowały się w Warszawie

(ip)
Części i akcesoria motoryzacyjne, chińskie jednoślady, a także elektryczne samochody obejrzało ponad 5100 zwiedzających na III Targach China Expo Poland. Swoją ofertę prezentowało tu ponad 200 producentów i importerów z Państwa Środka, z czego około połowę stanowiły firmy działające w branży motoryzacyjnej. Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. W trakcie targów odbyły się też konferencje dotyczące różnych aspektów prowadzenia biznesu z Chińczykami. Największą popularnością cieszyły się spotkania dotyczące importu z Dalekiego Wschodu. Nie zabrakło też atrakcji nawiązujących do chińskich tradycji - można było obejrzeć efektowny taniec lwa, taniec z wachlarzami bojowymi, a także wziąć udział w różnorodnych warsztatach i konkursach.

China Expo Poland
China Expo Poland

Uroczyste rozpoczęcie

China Expo Poland rozpoczęły się od uroczystej ceremonii. Swoją obecnością otwarcie uświetnili Wang Wengang – radca polityczny Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Mao Wan Qing – prezes Chińskiej Rady Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou oraz Tian Guofeng z Chińskiego Międzynarodowego Centrum Wymiany Technicznej i Ekonomicznej. Licznie przybyli również przedstawiciele polskiego świata polityki, dyplomacji i biznesu. Administrację rządową i parlament reprezentowali m.in. Roman Kaczor, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej i przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej oraz Danuta Sojka-Andrzejewska, która przybyła na wydarzenie w imieniu wicepremiera, Ministra Gospodarki, Janusza Piechocińskiego – patrona honorowego Targów China Expo Poland. Ponadto, w ceremonii uczestniczyli ambasadorzy takich państw jak Korea, Pakistan, Rosja, Serbia, Słowenia i Tajlandia. Nie zabrakło też reprezentantów instytucji z branży motoryzacyjnej - Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego, który objął patronat honorowy nad targami i Romana Kantorskiego, prezesa Polskiej Izby Motoryzacji – partnera merytorycznego China Expo Poland. Podczas otwarcia miało miejsce ważne biznesowe wydarzenie. W obecności wszystkich gości zawarte zostało porozumienie o współpracy strategicznej między Chińską Radą Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou a MT Polska. Ma ono na celu promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Chinami, a także zapewnienie przedsiębiorcom z tych krajów korzystnych warunków do rozwoju za granicą. Ceremonię zakończyło przecięcie wstęgi, a także widowiskowy taniec lwa, który jest nieodłącznym elementem wielowiekowej tradycji Chin.

Motoryzacyjne rozwiązania z Chin
Nowością tegorocznej edycji był szczególnie rozbudowany sektor motoryzacyjny. W ofercie wystawców pojawiły się części do

China Expo Poland
China Expo Poland

samochodów osobowych i dostawczych, a także rozmaite akcesoria do aut prosto z Chin. - Na China Expo Poland wystawiamy się po raz pierwszy. Wytwarzamy dwa rodzaje produktów - pierwszy to felgi samochodowe, a drugi to odlewy aluminiowe do aut czy motocykli.  Jeszcze nie jesteśmy obecni z naszą ofertą w Polsce, ale chcielibyśmy rozwijać się na tym rynku. Mieliśmy już kilka rozmów handlowych na targach. Liczę, że kiedy wrócimy do Chin, skontaktujemy się z tymi firmami i rozpoczniemy współpracę – oceniła Jessie Guo z firmy Zhejing Shengda Automobile & Motorcycle Industrial. Wśród motoryzacyjnych propozycji nie zabrakło też chińskich pojazdów - uwagę zwiedzających przyciągały skutery czy auta elektryczne z Państwa Środka. – China Expo Poland to bardzo dobre wydarzenie. Przyszło sporo zwiedzających. My osiągnęliśmy swój cel, bo odbyliśmy naprawdę dużo rozmów z przedsiębiorcami i przez te dni zyskaliśmy wielu potencjalnych klientów. Nasza firma produkuje auta elektryczne o marce ZD. To samochód, który nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku – powiedział przedstawiciel firmy Xin Da Yang Group, która poszukiwała w Polsce dystrybutorów.

Z myślą o polskich przedsiębiorcach
Targom China Expo Poland 2013 towarzyszył szereg konferencji poświęconych różnorodnym aspektom polsko-chińskiego biznesu. Nie zabrakło spotkań dedykowanych branży motoryzacyjnej –tematyka objęła m.in. homologację, specyfikę chińskiego rynku motoryzacyjnego i możliwości, jakie stwarza on dla polskich przedsiębiorców. Ogromną popularnością cieszyły się spotkania związane ze sprowadzaniem produktów z Chin, w tym konferencja „Import z Chin: jak to robić i czy wciąż warto”, prowadzona przez p. Leszka Ślazyka – twórcę portalu chiny24.com.

- Zainteresowanie kolejną już edycją China Expo Poland bardzo nas cieszy. Pokazuje, że zarówno  Polakom jak i Chińczykom cały czas zależy na zacieśnianiu współpracy gospodarczej pomiędzy naszymi krajami. Potwierdzeniem jest też porozumienie zawarte na targach – wyjaśnił Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, która wspólnie z China Town Travel organizuje China Expo Poland. – Co ważne, Polaków interesuje nie tylko sama oferta chińskich wystawców. Chcą też wiedzieć, jak z sukcesem z nimi współpracować. Zorganizowane na targach konferencje okazały się strzałem w dziesiątkę. Przez trzy dni wzięło w nich udział kilka tysięcy osób. Oczywiście nie brakowało też targowych atrakcji – dodał Bartosz Sosnowski.

China Expo Poland
China Expo Poland

Dalekowschodnie atrakcje
China Expo Poland to nie tylko wydarzenie wspierające przedsiębiorczość, ale także doskonała okazja do bliższego poznania kultury Chin. Goście tegorocznej edycji mieli okazję wziąć udział w serii spotkań na temat chińskiej medycyny naturalnej, gdzie mogli usłyszeć między innymi o Li Ching Yunie - dalekowschodnim zielarzu, który przeżył w zdrowiu ponad 250 lat. Przedstawiono również zagadnienia z zakresu chińskiej astrologii i historii kaligrafii. Dla zainteresowanych wystrojem wnętrz zorganizowano spotkania dotyczące tradycyjnego wyposażenia chińskiego domu, a także urządzenia nowoczesnego mieszkania z orientalnymi akcentami. Ponadto przygotowano pokazy i warsztaty wschodnich sztuk walki oraz degustacje chińskiej kuchni. Nie zabrakło konkursów dla zwiedzających. Dla amatorów fotografii przygotowano konkurs, w którym zgłaszane były zdjęcia w dwóch kategoriach - chiński motyw wpleciony w polską rzeczywistość oraz polski motyw wpleciony w chińską rzeczywistość. W drugiej zwyciężyła nawet fotografia z motoryzacyjnym akcentem – malucha w Pekinie w 1991 roku. We współpracy z fińskimi liniami lotniczymi Finnair zorganizowano z kolei specjalny konkurs „Poleć z FINNAIR do Chin”, którego zwycięzca został nagrodzony biletem lotniczym do Państwa Środka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty