Nowością jest system Ford Easy Access Door. Obejmuje on konwencjonalne drzwi przednie na zawiasach oraz tylne drzwi
przesuwne, wkomponowane w nową konstrukcję nadwozia. W ramach tej konstrukcji, słupek środkowy zintegrowany jest w przednich i tylnych drzwiach i nie stanowi samodzielnej części nadwozia. Po otwarciu przednich i tylnych drzwi powstaje ogromy otwór o szerokości ponad 1,5 metra, zapewniający łatwy dostęp do wnętrza.
Ford B-MAX określa nowe standardy zużycia paliwa w klasie kompaktowych samochodów MAV za sprawą najnowszych silników benzynowych i Diesla wykorzystujących technologię ECOnetic.
Gamę silników benzynowych otwiera trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0 litra Ford EcoBoost dostępna w dwóch wariantach mocy – 100 KM i 120 KM. Standardowo wyposażony w system Auto-Start-Stop silnik EcoBoost o mocy 120 KM osiąga wiodący w klasie poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 114 g/km oraz zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km.
Inne opcje wśród silników benzynowych obejmują jednostki o pojemności 1.4 litra Duratec i mocy 90 KM oraz 1.6 litra Duratec o mocy 105 KM współpracującą z wydajną, dwusprzęgłową sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów PowerShift.
Ford B-MAX dostępny jest także z dwoma silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi, a każdy z nich oferuje najniższe w swojej klasie zużycie paliwa. Jednostka 1.6 o mocy 95 KM charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 104 g/km i zużyciem paliwa zaledwie 4,0 l/100 km.
Wersja o pojemności 1.5 litra i mocy 75 KM, bliski krewny silnika 1.6 litra, debiutuje w europejskim modelu Forda. Emisja CO2 tej jednostki to 109 g/km, a zużycie paliwa – 4,1 l/100 km.
Technologie ECOnetic standardowo oferowane we wszystkich wersjach Forda B-MAX obejmują elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które zużywa mniej energii niż jego odpowiednik hydrauliczny, wskaźnik zmiany biegu, zapewniający najbardziej ekonomiczny styl jazdy i system informacji dla kierowcy Ford Eco Mode. Układ ten uczy kierowcę, jak osiągnąć mniejsze zużycie paliwa przez zmianę sposobu jazdy. W modelach wyposażonych w silniki o pojemności 1.0 litra EcoBoost i 1.5/1.6 litra Duratorq oferowany jest także układ ładowania akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii hamowania,.
Ford B-MAX to także pierwszy pojazd w tym segmencie, który zapewnia kierowcom dodatkowe zabezpieczenie w postaci systemu Active City Stop, pozwalającego uniknąć kolizji przy niskich prędkościach ze stojącymi lub wolno jadącymi pojazdami z przodu.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?