Ford Fusion 1,4

Ryszard Polit
Fot. R. Polit: Ford Fusion lansowany jest jako samochód miejski. Powstał na płycie podłogowej Fiesty.
Fot. R. Polit: Ford Fusion lansowany jest jako samochód miejski. Powstał na płycie podłogowej Fiesty.
Fusion określany jest przez Forda jako uniwersalny samochód miejski. Można jednak poruszać się nim także poza aglomeracją.
Fot. R. Polit: Ford Fusion lansowany jest jako samochód miejski. Powstał na płycie podłogowej Fiesty.
Fot. R. Polit: Ford Fusion lansowany jest jako samochód miejski. Powstał na płycie podłogowej Fiesty.

 

Wygląda na to, że teraz każdy producent musi mieć mały samochód o wysokim nadwoziu, będący mutacją jakiegoś innego modelu. Zgodnie z tą zasadą powstał Fusion, co wcale nie jest jego wadą. Najlepsze wrażenie robi jego benzynowy

Fot. R. Polit: Fusion z benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 80 KM dobrze daje sobie radę w mieście i również na trasie. Dynamika jest wystarczająca, przy
Fot. R. Polit: Fusion z benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 80 KM dobrze daje sobie radę w mieście i również na trasie. Dynamika jest wystarczająca, przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa.

silnik 1,4 l/80 KM, którego nie oferuje się w Fieście - dawcy organów dla Fusiona. Pokerowa zagrywka. 

 

Cechy szczególne

 

Fusion powstał na płycie podłogowej Fiesty i to jest cecha charakterystyczna tego pojazdu. Dzięki podwyższonemu

Fot. R. Polit: Przednie fotele mają nieco za krótkie siedziska, co doskwiera podczas dłuższych podróży.
Fot. R. Polit: Przednie fotele mają nieco za krótkie siedziska, co doskwiera podczas dłuższych podróży.

nadwoziu ma przestronne wnętrze, a przewożenie trzech pasażerów na tylnej kanapie jest jak najbardziej realne. Fusion nie odgrywa roli minivana - foteli nie można przestawiać i wyjmować. Jedyna ekstrawagancja to złożenie oparcia przedniego, prawego fotela i wykorzystanie go jako stolika. Bagażnik jest dość spory, a jego

Fot. R. Polit: Zaletą Fusiona jest przestronne wnętrze, również na tylnych siedzeniach można wygodnie podróżować.
Fot. R. Polit: Zaletą Fusiona jest przestronne wnętrze, również na tylnych siedzeniach można wygodnie podróżować.

pojemność wynosi 335 l. Po złożeniu tylnych foteli można go powiększyć do 1175 l, ale utworzona w ten sposób podłoga nie jest płaska.

 

Silnik

 

Dla łatwego podjęcia decyzji o kupnie Fusiona oferuje się go z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Wybraliśmy wersję benzynową. Ta jednostka napędowa z pojemności 1,4 l osiąga 80 KM, a maksymalny moment obrotowy uzyskuje przy niewygórowanej licznie obrotów. Silnik pozwala na dość skuteczne

Fot. R. Polit: W przeciwieństwie do innych minivanów, w Fusionie nie ma możliwości szybkiego wyjmowania czy przestawiania foteli. Można jedynie pochylić
Fot. R. Polit: W przeciwieństwie do innych minivanów, w Fusionie nie ma możliwości szybkiego wyjmowania czy przestawiania foteli. Można jedynie pochylić oparcie przedniego, prawego fotela i utworzyć stolik.

wyprzedzanie wolniejszych pojazdów na trasie, jedynak dynamika nie jest mocną stroną Fusiona. Natomiast jego zaleta to stosunkowo niewielkie zużycie paliwa w mieście, które przy spokojnej jeździe nie przekracza 8,8 l na 100 km. 

 

Wrażenia z jazdy

 

Fusion znakomicie czuje się w mieście. Na dłuższych dystansach przeszkadzają za krótkie siedziska przednich foteli i brak miejsca na lewą stopę, którą z konieczności

Fot. R. Polit: Po złożeniu tylnej kanapy podłoga bagażnika nie jest równa.
Fot. R. Polit: Po złożeniu tylnej kanapy podłoga bagażnika nie jest równa.

trzeba trzymać pod pedałem sprzęgła. W jaskrawym oświetleniu nie są dobrze widoczne ciekłokrystaliczne wyświetlacze ilości paliwa w zbiorniku i temperatury cieczy chłodzącej. Tablica przyrządów pochodzi bowiem z Fiesty. Przy autostradowej prędkości jazdy, powyżej 100 km/h, wzmaga się hałas we wnętrzu pojazdu. Fusion ma poprawne własności jezdne, chociaż konstrukcja zawieszenia jest typowa dla aut tej klasy. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne. Rzadkością w tej klasie aut jest natomiast zastosowanie z tyłu

Fot. R. Polit: Elementy wnętrza i tablica przyrządów pochodzą z Fiesty. W jaskrawym oświetleniu nie są dobrze widoczne ciekłokrystaliczne wyświetlacze
Fot. R. Polit: Elementy wnętrza i tablica przyrządów pochodzą z Fiesty. W jaskrawym oświetleniu nie są dobrze widoczne ciekłokrystaliczne wyświetlacze ilości paliwa w zbiorniku i temperatury cieczy chłodzącej.

amortyzatorów jednorurowych - są lepsze od tradycyjnych, dwururowych, ale niestety droższe. Ze względu na podwyższony środek ciężkości pojazdu nie jest wskazana szybka jazda na zakrętach. Zawieszenie jest dość sztywne, a komfort jazdy zbliżony do innych aut tej klasy. Układ hamulcowy dość skuteczny.

 

Podsumowanie

 

Bezpretensjonalny Ford Fusion jest prostym autem "do jeżdżenia". Być może Fiesta jest ładniejsza, ale Fusion ma bardziej pojemne wnętrze i bagażnik. W porównaniu z konkurencją największą zaletą Fusiona jest korzystna cena sprzedaży, która wynosi 42 210 zł. Wyposażenie raczej skromne - poduszka powietrzna kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego. Dilerzy Forda oferują niewiele droższą wersję promocyjną z drugą poduszką powietrzną i układem ABS.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1388

Moc maksymalna (KM/obr/min):

80/5700

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

124/3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

13,7

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

14,8

Prędkość maksymalna (km/h):

163

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

69*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,4

Pojemność bagażnika (dm3):

334

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

45

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,3/8,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

402 x 172 x 153

Rozstaw osi (cm):

249

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena wersji Ambiente (zł):

42 210

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wystarczająco dużo miejsca na przednich

i na tylnych siedzeniach.  

Silnik

****

Silnik wyróżnia się dobrą kulturą pracy

i elastycznością.

Poziom hałasu

***

Dość wysoki poziom hałasu przy

przekroczeniu 100 km/h.

Hamulce

****

Droga hamowania Fusiona jest zbliżona

do drogi hamowania Hondy Jazz.

Dynamika

***

Fusion jest nieco wolniejszy od

Hondy Jazz 1,4 l/83 KM.

Zużycie paliwa

****

Zużycie paliwa w mieście na poziomie

8,8 l/100 km jest do zaakceptowania.

Nowoczesność konstrukcji

****

Typowa konstrukcja dla aut tej klasy.

Wyposażenie podstawowe

***

Wystarczające.

 

Wyposażenie seryjne:

Ford Fusion Ambiente

 

Poduszki powietrzne

1

Układ ABS

O

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

O

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

O/-

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

-/-

Klimatyzacja

O

Radioodtwarzacz CD

O

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty