Nie trzeba być wielkim znawcą USA, by wiedzieć, że Amerykanie potrafią być dumni ze swojego kraju. Tym samym plakietka "Made in USA" może zwiększyć wiarygodność produktu w oczach konsumentów. Problem polega jednak na tym, że nie zawsze informacje podane na produkcie znajdują swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości.
**
CZYTAJ TAKŻE
Chrysler Ypsilon dla Brytyjczyków
**
Kilka dni temu dziennikarze portalu Autonews.com opisali pozew, który złożyła Fundacja "Made in USA". Według jej szefa Joela Josepha, Chrysler i Ford dezinformują swoich klientów hasłami reklamowi, które opisują modele Edge i 300 jako pojazdy wykonane w USA (w przypadku Chryslera, jako samochód z Detroit). Tymczasem Ford Edge jest budowany w Kanadzie, podobnie jak model 300, z części które są dostarczane m.in. z Meksyku.
Sytuacja może wydawać się kuriozalna, szczególnie w kontekście globalnej gospodarki. Jednak ludzie z Fundacji "Made in USA" traktują sprawę bardzo poważnie. - "Nie jesteśmy zadowoleni z tego, że Ford produkuje samochody w Kanadzie i Meksyku, tym bardziej nie podoba nam się to, że oszukują klientów" - mówi Joseph.
W odpowiedzi Ford twierdzi, iż radiowy spot nie został stworzony przez firmę, a regionalnego dilera. Z kolei Chrysler uznał pozew za pozbawiony wartości. Sprawa pozostaje otwarta.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?