Samochód zbudowany został na płycie podłogowej C-maxa i daleko mu do twardości pojazdu terenowego. Produkowany jest w dwóch odmianach: z napędem na oś przednią (FWD) i na obie osie (4WD).
Wykonane z jakościowo dobrych i przyjaznych alergikom materiałów wnętrze przypomina to z innych modeli firmy.
Dostęp do bagażnika jest przez tylne drzwi lub otwierane oddzielnie okno tylne.
Kuga napędzana jest turbodieslem 2.0 TDCi o mocy 136 KM, który jest wspólnym dziełem Forda i koncernu PSA (Peugeot i Citroen). Dzięki funkcji chwilowego wzrostu momentu
obrotowego, jego wartość sięga nawet 340 Nm (bez tej funkcji 320Nm).
Większy, pięciocylindrowy silnik benzynowy 2.5 o mocy 200 KM (dostępny także z przekładnią automatyczną) zostanie wprowadzony na przełomie roku. W aucie standardowo montowana jest manualna przekładnia 6- biegowa oraz położony centralnie na desce rozdzielczej przycisk Ford Power
(nie ma tradycyjnej stacyjki, kluczyk może pozostać w kieszeni kierowcy, a wystarczy wcisnąć przycisk, aby uruchomić silnik).
W testach Euro NCAP Kuga otrzymała 5 gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów i 4 za ochronę dzieci. To bardzo dobry wynik.
Kuga w najtańszej wersji 2.0 TDCI z napędem na jedną oś kosztuje 92 900 zł, w tej samej wersji, ale z napędem na cztery koła 101 900 zł. Dla porównania najtańszy VW Tiguan 1.4 TSI 150 KM z napędem na jedną oś kosztuje od 100 040 zł, a najtańszy Renault Koleos 2,5 170 KM też z napędem na jedną oś od 85 900 zł.
Wrażenia z jazdy
Ford Kuga przyzwoicie trzyma się nawierzchni, również przy wyższej prędkości rzędu 130-140 km/h. Dość miękkie, komfortowe zawieszenie powoduje, iż nadwozie ma tendencję do mocniejszych przechyłów podczas wyprzedzania i na zakrętach, ale auto trzyma się jezdni bardzo pewnie.
Auto lubi szybką jazdę na 5. i 6. biegu, turbodiesel jest elastyczny i cichy, wyjątkowo cichy, jak na auto typu crossover. Kabina nie należy do największych w tym segmencie aut, ale dobrze wyprofilowane fotele zapewniają wygodną podróż czterem dorosłym osobom.
Na torze off-roadowym auto dzielnie wypełniło powierzone mu zadania choć musimy pamiętać, iż jest to crossover, a nie terenowy twardziel i lepiej nie zapuszczać się nim w trudny teren.
Wybrane dane techniczne
Typ silnika | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1997 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 136/4000 |
Maks.moment obrotowy (Nm/obr.min) | 320/2000 |
Przyspieszenie 0-100km/h (s) | 10,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 182 |
Zużycie paliwa średnie(l/100km) | 6,5 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 444,3 x 184,2 x 167,7 |
Masa (kg) | 1573 |
Pojemność bagażnika (l) | 360/1405 |
Kąt wejścia (stop.) | 21 |
Kąt zejścia (stop.) | 25 |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?