Ford Kuga

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Kuga, pierwszy SUV Forda, lubi dobre drogi, choć również nie stroni od leśnych duktów i grząskiego piachu. W prawdziwym terenie się jednak zakopie.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

 

Samochód zbudowany został na płycie podłogowej C-maxa i daleko mu do twardości pojazdu terenowego. Produkowany jest w dwóch odmianach: z napędem na oś przednią (FWD) i  na obie osie (4WD).

 

Wykonane z jakościowo dobrych i przyjaznych alergikom materiałów wnętrze przypomina to z innych modeli firmy.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Dostęp do bagażnika jest przez tylne drzwi lub otwierane oddzielnie okno tylne.

 

Kuga napędzana jest turbodieslem 2.0 TDCi o mocy 136 KM, który jest wspólnym dziełem Forda i koncernu PSA (Peugeot i Citroen).  Dzięki funkcji chwilowego wzrostu momentu

Fot. Ford
Fot. Ford

obrotowego, jego wartość sięga nawet 340 Nm (bez tej funkcji 320Nm).

 

Większy, pięciocylindrowy silnik benzynowy 2.5 o mocy 200 KM (dostępny także z przekładnią automatyczną) zostanie wprowadzony na przełomie roku. W aucie standardowo montowana jest manualna przekładnia 6- biegowa oraz położony centralnie na desce rozdzielczej przycisk Ford Power

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

(nie ma tradycyjnej stacyjki, kluczyk może pozostać w kieszeni kierowcy, a wystarczy wcisnąć przycisk, aby uruchomić silnik). 

 

W testach Euro NCAP Kuga otrzymała 5 gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów i 4 za ochronę dzieci. To bardzo dobry wynik.

 

Kuga w najtańszej wersji 2.0 TDCI z napędem na jedną oś kosztuje 92 900 zł, w tej samej wersji, ale z napędem na cztery koła 101 900 zł. Dla porównania najtańszy VW Tiguan 1.4 TSI 150 KM z napędem na jedną oś kosztuje od 100 040 zł, a najtańszy Renault Koleos 2,5 170 KM też z napędem na jedną oś od 85 900 zł.

 

Wrażenia z jazdy

 

Ford Kuga przyzwoicie trzyma się nawierzchni, również przy wyższej prędkości rzędu 130-140 km/h. Dość miękkie, komfortowe zawieszenie powoduje, iż nadwozie ma tendencję do mocniejszych przechyłów podczas wyprzedzania i na zakrętach, ale auto trzyma się jezdni bardzo pewnie.

 

Auto lubi szybką jazdę na 5. i 6. biegu, turbodiesel jest elastyczny i cichy, wyjątkowo cichy, jak na auto typu crossover. Kabina nie należy do największych w tym segmencie aut, ale dobrze wyprofilowane fotele zapewniają wygodną podróż czterem dorosłym osobom.

Na torze off-roadowym auto dzielnie wypełniło powierzone mu zadania choć musimy pamiętać, iż jest to crossover, a nie terenowy twardziel i lepiej nie zapuszczać się nim w trudny teren.

 

Wybrane dane techniczne
  

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1997

Moc maksymalna (KM/obr./min)

136/4000

Maks.moment obrotowy (Nm/obr.min)

320/2000

Przyspieszenie 0-100km/h (s)

10,5

Prędkość maksymalna (km/h)

182

Zużycie paliwa średnie(l/100km)

6,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)

444,3 x 184,2 x 167,7

Masa (kg)

1573

Pojemność bagażnika (l)

360/1405

Kąt wejścia (stop.)

21

Kąt zejścia (stop.)

25

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty