Przedstawiciele Forda twierdzą, że model Mondeo uosabia "jakość prowadzenia", którą rozumieją jako dobre własności jezdne, właściwy poziom wykończenia wnętrza oraz wyposażenie. Mondeo kombi spełnił oczekiwania szefów Forda, czy sprostał oczekiwaniom nabywców? Jeździliśmy
pojazdem napędzanym nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i mocy 155 KM.
Cechy szczególne
Mondeo w obecnym wydaniu produkowany jest od 2000 roku, w 2003 i 2004 przeszedł pewne modyfikacje stylistyczne. To dobrze znany pojazd z gatunku "przyjaciel domu" - leczy
kompleksy niedużych, a dużym dobrze robi na urodę. W stylistyce wracają chromy i Modeo też takie ma, przy kracie wlotu powietrza. Wnętrze imponuje przestrzenią i bez obaw na tylnej kanapie można ulokować nawet najbardziej wymagających członków rodziny. Fotel kierowcy, z regulacją lędźwiową, jest wygodny, a siedzisko ma właściwą długość. Tablicę przyrządów zaprojektowano w klasycznym stylu i bez zbędnych udziwnień, jeśli pominąć małe zielonkawe cyferki u
dołu prędkościomierza i obrotomierza określające m.in. przebieg pojazdu czy temperaturę zewnętrzną. Użyte we wnętrzu materiały są wysokiej jakości. Bagażnik ma całkowicie wystarczającą objętość - 540 l. Co jest nowoczesnego w Mondeo? Wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi i nowy diesel 2,2 l.
Silnik
Wysokoprężna jednostka napędowa z pojemności 2,2 l osiąga moc 155 KM. Ma 4 zawory w każdym cylindrze, doładowana jest turbosprężarką i zasilana układem common rail. W zasadzie nic szczególnego, a jednak. Ten silnik zapewnia pojazdowi świetną dynamikę i zużywa dość mało paliwa - w mieście ok. 9 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę auta, możemy to uznać za całkiem niezły wynik.
Wrażenia z jazdy
Zaletą Mondeo są bardzo dobre własności jezdne. Pojazd ma sprężyste zawieszenie, które dobrze radzi sobie z naszymi drogami. Na wysoki komfort jazdy mają także wpływ inne
elementy, np. duży rozstaw osi. Mondeo przyspiesza bez najmniejszego wysiłku silnika. Jednym z niewielu mankamentów tego samochodu jest wyższy niż w autach konkurencji poziom hałasu. We wnętrzu Forda nie jest głośno, ale lepsze wyciszenie byłoby wskazane, zwłaszcza podczas długich podróży. Pojazd ten szczególnie nadaje się na dalekie trasy, gdyż do miasta wydaje się nieco za duży. Zaletą tego auta jest skuteczny układ hamulcowy, który zatrzymuje pojazd z prędkości 100 km/h na drodze 38,1 m.
Podsumowanie
Ford Modeo spełnia oczekiwania osób poszukujących solidnego krążownika, który w komfortowych warunkach zawiezie rodzinę na podmiejską daczę. W zasadzie jego główną zaletą są świetne własności jezdne. Pojazd w wersji kombi napędzany dieslem 2,2 l kosztuje 93 820 zł.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Wysokoprężny |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3): | 2198 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 155/3500 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 360/1800 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 9,0 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 6,1 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 218 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 69 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 38,1 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 540 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 58 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 5,1/8,4 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 481 x 181 x 147 |
Rozstaw osi (cm): | 276 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena zalecana przez generalnego importera (zł): | 93 820 |
* pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | ***** | Obszerna kabina pasażerska. |
Silnik | **** | Dobra elastyczność |
Poziom hałasu | *** | Przeciętny poziom hałasu. |
Hamulce | **** | Droga hamowania Mondeo jest krótsza od drogi hamowania Citroena C5 Break. |
Dynamika | ***** | Dynamika jest dobra, szczególnie na wyższych biegach. |
Zużycie paliwa | **** | Zużycie paliwa w mieście wynosi ok. 9 l/100 km. |
Nowoczesność konstrukcji | **** | Nowoczesne zawieszenie z wielowahaczową konstrukcją tylnej osi. |
Wyposażenie | **** | Przyzwoite wyposażenie seryjne. |
Wyposażenie seryjne:
Ford Mondeo Ambiente Turnier
Poduszki powietrzne | 4 |
Układ ABS | S |
System wspomagania nagłego hamowania | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie | S |
Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka | S/S |
Klimatyzacja | S |
s - wyposażenie seryjne
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?