Współczesne technologie umożliwiają sprzedającym samochody znacznie łatwiejsze dotarcie do klienta. Wciąż jednak dużą popularnością cieszą się tradycyjne kartki za szybą z napisem "sprzedam". Jak się okazuje, nawet one mogą zostać wkrótce wyparte przez tzw. fotokody.
Odwiecznym problemem sprzedających auta jest forma ogłoszenia. Wybór odpowiedniej platformy jest niezmiernie istotny. W Polsce coraz większą popularnością cieszą się ogłoszenia internetowe. Jednak zamieszczenie swojej oferty w sieci wiąże się z pewnymi kosztami.
**CZYTAJ TAKŻE
Coraz chętniej kupujemy samochody przez internet7 przykazań kupującego używany samochód
**
Dlatego też wielu sprzedających decyduje się na tradycyjne kartki z informacjami na temat sprzedawanego pojazdu umieszczane za szybą. Takie rozwiązanie ma jednak pewną wadę. W przypadku zamieszczenia dodatkowego ogłoszenia w internecie, informacje zawarte na kartkach nie mogą w żaden sposób przekierować do oferty w sieci. Rozwiązanie tego problemu znalazł pewien właściciel Toyoty Camry, który za szybą swojego auta zamieścił kartkę z wydrukowanym fotokodem.
Jest to czarno-biały obrazek, który zawiera informacje, np. linki do stron internetowych. Aby móc odczytać taki obrazek, należy posiadać w telefonie komórkowym (z aparatem) odpowiednią aplikację. Po zeskanowaniu obrazka na wyświetlaczu telefonu pojawi się treść zakodowana w obrazku np. treść ogłoszenia.
W przypadku wspomnianej oferty, po zeskanowaniu obrazka otrzymamy wszystkie niezbędne informacje dotyczące sprzedawanego pojazdu oraz link do ogłoszenia w internecie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?