Obecnie obowiązujące przepisy wskazują, że „konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny zapewniać wskazanie pojazdu, którego prędkość została zmierzona". Ministerstwo rozwoju i finansów proponuje istotną zmianę. W projekcie czytamy, że „konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny umożliwiać użytkownikowi przyrządu wskazanie pojazdu, którego prędkość została zmierzona".
[/b]
Zobacz także: Testujemy elektrycznego Golfa
Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi
W praktyce chodzi o to, że po przeprowadzonej zmianie, kierowcy nie będą mogli argumentować, że urządzenie pomiarowe nie wskazało konkretnego pojazdu. Przypomnijmy, że kierowcy od lat narzekają na takie urządzenia jak Rapid czy Iskra, a głównym zarzutem jest właśnie brak możliwości identyfikacji mierzonego pojazdu
Zmiany w prawie sprawią, że atesty i dopuszczenia Głównego Urzędu Miar dostaną tylko radary wyposażone w zegar czasu rzeczywistego i wyraźnie wskazujące pojazd, który prędkość przekroczył. Chodzi o urządzania stosowane zarówno przez policję jak i Inspekcję Transportu Drogowego.
Przepisy wejdą w życie 14 dni po ich ogłoszeniu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?