„Garbojama 2016". Zlot miłośników Garusów

(mm) TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
W Budzyniu koło Krakowa odbył się XVI Europejski Zlot Miłośników Volkswagena Garbusa „Garbojama 2016". W imprezie organizowanej przez klub „Garbate Stokrotki" tradycyjnie wzięli udział właściciele kultowych aut z całego kontynentu.

Ile właścicieli, tyle pomysłów na przerobienie Garbusa. Jeden z uczestników tegorocznej „Garbojamy" ze swojego auta zrobił prawie sportowe buggy, a samochód przypomina... biedronkę. - Prawdziwy Garbus to jest podłoga, silnik zawieszenie - wyjaśnia Tomasz Kochan.

Czy łatwo modyfikować taki samochód jak Garbus? - Auto jest dość łatwo przerobić, a jego największą zaletą jest to, że karoseria da się odłączyć od podwozia - komentuje Marcin Pelc, inny z uczestników zlotu. W ten sposób mogą powstać np. kabriolety i pickupy.

Przypomnijmy, że auto powstawało w latach 1938-2003. Z ponad 21 mln wyprodukowanymi egzemplarzami w konfiguracji chłodzony powietrzem silnik umieszczony za osią tylną z napędem tylnym, Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty