Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Geneva Motor Show 2014

Tomasz Szmandra
Geneva Motor Show 2014 Fot: Tomasz Szmandra
Geneva Motor Show 2014 Fot: Tomasz Szmandra
Już po raz 84. w Genewie rozpoczął się doroczny salon samochodowy, który jak co roku rozpoczyna sezon motoryzacyjny w Europie. Jego organizatorzy zapowiadają ponad 50 światowych premier, a więc i tym razem będzie co oglądać.

Geneva Motor Show to obok organizowanych na zmianę co dwa lata, jesiennych targów we Frankfurcie i Paryżu najważniejsza

Geneva Motor Show 2014 Fot: Tomasz Szmandra
Geneva Motor Show 2014 Fot: Tomasz Szmandra

tego typu, branżowa impreza w Europie. Swoje stoiska na salonie wykupiło ponad 250 wystawców: producentów samochodów, części zamiennych i akcesoriów. Organizatorzy spodziewają około 700 tys. zwiedzających. Już tradycyjnie, pierwsze dwa dni imprezy zarezerwowano dla dziennikarzy. Dla szerszej publiczności wystawa będzie otwarta od 5 do 16 marca.

A co w tym roku dla zwiedzających przygotowali producenci aut? Wypada zacząć od Peugeota, który w Genewie świętuje zdobycie tytułu Car of the Year. Nieoczekiwanym triumfatorem tego prestiżowego plebiscytu, w tym roku okazał się model 308.  Jednak francuska firma za najważniejszą nowość uważa model 108, czyli następcę Peugeota 107. Auto zostało zaprojektowane w konwencji obowiązującej aktualnie stylizacji modeli tej marki, jest więc podobne do większych modeli 208 i 308.

Na stoisku Audi można zobaczyć m.in. modele Si i S1 Sportback, S3 Cabriolet oraz nową, trzecią już generacją Audi TT. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że nowy model będzie nawiązywał detalami do pierwszej wersji sprzed 16 lat.
Z kolei Kia podczas salonu samochodowego w Genewie prezentuje odświeżoną wersję modelu Sportage, który już można zamawiać w polskich salonach koreańskiej firmy. Jest także bardzo ciekawa wersja modelu Soul EV z napędem elektrycznym, którą wcześniej zaprezentowano już w Stanach Zjednoczonych.

Na stoisku BMW pojawił się model 2 Active Tourer w wersji produkcyjnej oraz 4 Gran Coupe, który ma konkurować z Audi 5 Sportback. Francuski Citroen chwali się oryginalnym design’em trzy- i pięciodrzwiowego modelu C1 i zapowiada kabriolet C1 Airscape z brezentowym dachem.

Bentley prezentuje odświeżonego Continentala GT Speed, napędzanego silnikiem benzynowym 6.0 W12 z parą turbosprężarek o mocy 635 KM i maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, co pozwala na osiąganie maksymalnej prędkości 331 km/h. Wersja otwarta GTC jest o 4 km/h wolniejsza. Nadwozie poddano lekkiemu liftingowi, ale wnętrze pozostało praktycznie bez zmian.

Tymczasem stoisko Fiat przyciąga zwiedzających „uterenowionymi” modelami: Pandą Cross i znacznie większym Freemontem Cross. To ostatnie auto wyposażono w nowe zderzaki z aplikacjami w platynowym chromie, grill w błyszczącej czerni „fortepianowej", pięcioramienne 19-calowe felgi Hyper Black z lekkiego stopu oraz boczne spojlery progowe Platinum-Chrome oraz czarne klosze świateł przednich i tylnych. Freemont Cross ma także bogato wyposażone wnętrze z nowymi skórzano-materiałowymi fotelami, a do wyposażenia standardowego należy m.in.. nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania oraz system audio Alpine z sześcioma głośnikami, wzmacniaczem o mocy 368W i subwooferem.

Należąca do koncernu Fiata kultowa marka Ferrari pokazała model California po face-liftingu, napędzany ośmiocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 3,8 l i mocy 560 KM.

Nie mniej ciekawe modele, tyle że o znacznie mniejszej mocy prezentuje Hyundai. Koncepcyjne wersje HED-9 Intrado i sportowy IED PassoCorto mogą się podobać, podobnie jak luksusowy sedan Genesis, który już niedługo trafi do sprzedaży w Europie.

Ozdobą stoiska Mercedesa jest z pewnością nowa klasa S Coupe, która nieznacznie różni się od Concept Cara zaprezentowanego podczas ubiegłorocznych targów IAA we Frankfurcie. W projekcie produkcyjnym zachowano m.in.. proporcje nadwozia. Auto mierzy 5,03 m długości, z czego 1/3 przypada na maskę. Co ciekawe,  na życzenie można ją ozdobić grillem nazywanym przez Mercedesa „diamentowym”. Z kolei LED-owe, „inteligentne” reflektory wykorzystują 47 kryształów Swarovskiego.

Tym, którzy wybierają się na tegoroczny salon samochodowy w Genewie, przypominamy, że bilet wstępu dla osoby dorosłej kosztuje 16 franków szwajcarskich, a dla dzieci w wieku 6-16 lat i emerytów - 9 franków. Grupy zorganizowane (powyżej 20 osób) mogą liczyć na wejściówkę grupową (11 franków), natomiast w przypadku odwiedzenia targów po godzinie 16. obowiązuje 50-procentowy rabat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty