Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Genewa 2017. Opel Insignia Sports Tourer

(mm/ip)
Opel Insignia Sports TourerNowy Opel Insignia Sports Tourer jest nawet o 200 kilogramów lżejszy od poprzednika — w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Druga generacja Insignii wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 1640 litrów — czyli o ponad 100 litrów większym niż w poprzedniej generacji.Fot. Opel
Opel Insignia Sports TourerNowy Opel Insignia Sports Tourer jest nawet o 200 kilogramów lżejszy od poprzednika — w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Druga generacja Insignii wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 1640 litrów — czyli o ponad 100 litrów większym niż w poprzedniej generacji.Fot. Opel
W nowej Insignii Grand Sport widać wiele nawiązań do sportowej sylwetki modelu Monza Concept, ale w Insignii Sports Tourer pokrewieństwo to jest jeszcze wyraźniejsze. Co wiemy o nowości?

Sylwetkę samochodu podkreśla rozstaw osi zwiększony o 92 milimetry do 2829 milimetrów oraz przedni zwis skrócony o 30 milimetrów. Chromowana listwa nad bocznymi oknami dynamicznie przechodzi w klosz tylnych świateł LED i optycznie obniża sportowe nadwozie Insignii Sports Tourer o wysokości 1483 milimetrów. Srebrne relingi dachowe również sprawiają, że samochód wydaje się dłuższy i niższy.

Nowy Opel Insignia Sports Tourer jest nawet o 200 kilogramów lżejszy od poprzednika — w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Druga generacja Insignii wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 1640 litrów — czyli o ponad 100 litrów większym niż w poprzedniej generacji. Tylną klapę w Insignii Sports Tourer można otworzyć i zamknąć, wykonując odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Auto jest wyposażone w te same rozwiązania, które zastosowano w sedanie Grand Sport. Do najważniejszych z nich należy kolejna generacja matrycowych reflektorów adaptacyjnych Opel IntelliLux LED. Do poprawy bezpieczeństwa przyczyniają się także takie rozwiązania, jak asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy. Do dyspozycji jest również  kamera 360°, adaptacyjny tempomat (ACC) oraz system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu. Nowa Insignia jest również pierwszym Oplem z aktywną pokrywą silnika. W przypadku kolizji maska unosi się w ciągu kilku milisekund, aby skuteczniej odseparować pieszego od twardych elementów w komorze silnika.

Można zdecydować się na opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień. Ponadto dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie są podgrzewane — podobnie jak przednia szyba pojazdu.

Rozrywkę oraz kompleksową łączność zapewniają systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Smartfon można nie tylko zintegrować z pokładowym systemem multimedialnym, ale także bezprzewodowo naładować. W wyposażeniu samochodu nie zabrakło osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar, który oferuje gamę usług od systemu automatycznego reagowania na zderzenie, po pomoc w przypadku kradzieży samochodu.

W chwili rozpoczęcia przyjmowania zamówień Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz przekładniami najnowszej generacji. Nowość rynkowa będzie również oferowana z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Premiera auta zaplanowana została na marcowy salon samochodowy w Genewie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty