Golf R z podzespołami ze sportu samochodowego

(ip)
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Golf R i Golf R Variant, napędzane dwulitrowym silnikiem o mocy 310 KM, dostarczają wrażeń z jazdy jak rasowe samochody sportowe. Wrażenia te można od teraz dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym podzespołom z pakietów „Performance”.

**[/b] Układ wydechowy z tytanu „R-Performance”. Igor Akrapovič ze Słowenii faktycznie był kiedyś kierowcą wyścigowym. Pewnego dnia postanowił jednak odłożyć kask na półkę i zajął się opracowaniem i produkcją układów wydechowych. Sportowych układów wydechowych. Produkty i osiągnięcia Akrapoviča w tej dziedzinie są tak imponujące, że Volkswagen właśnie z jego firmą postanowił opracować układ wydechowy do pakietu „Performance”, wykonany z tytanu i zarezerwowany do Golfa R hatchback.
Zastosowanie szlachetnego materiału pozwoliło zmniejszyć masę układu wydechowego o 7 kg w porównaniu z masą standardowego układu wydechowego. Układ „Performance” zapewnia zupełnie nowe brzmienie Golfa R, które – w zależności od wybranego trybu jazdy – może być bardzo mocno zbliżone do brzmienia samochodów wyczynowych. Szczególnie podczas pracy silnika na wysokich obrotach i w czasie zmiany biegów generowany jest dźwięk, z którego słyną układy wydechowe Akrapoviča - basowy, starannie skomponowany, ale nie za głośny.

Układ hamulcowy „R-Performance”. Oferowany do Golfa R hatchback i GolfR Variant pakiet „Performance” obejmuje wyczynowe tarcze hamulcowe. Dzięki nim układ hamulcowy waży o 2 kilogramy mniej niż seryjny, co ma wpływ również na redukcję mas nieresorowanych. Nawet podczas jazd na torze wyścigowym układ hamulcowy „Performance” jest bardzo wydajny i zapewnia autu wysoką stabilność.
Zobacz także: Volkswagen Passat Alltrack w naszym teście
Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?
Tarcze przednich hamulców składają się z dwóch elementów i są pływające. Centralną część tarczy wykonano z aluminium, natomiast pierścień cierny (w wypadku klasycznych hamulców – tarczę) – jako odlew staliwny, który z częścią centralną jest połączony za pomocą śrub. Dzięki takiej konstrukcji pierścień cierny po rozgrzaniu może rozszerzać się promieniowo. Inną zaletą takiego układu hamulcowego jest możliwość bardzo precyzyjnego dawkowania siły hamowania. Specjalne klocki hamulcowe z przodu zapewniają doskonałe wyczucie hamulców po ich rozgrzaniu. Z zewnątrz układ hamulcowy „Performance” można rozpoznać po srebrnej tabliczce z literą R na zaciskach hamulcowych.**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty