Honda Accord 2.2i-CTDi

Samochody / Testy

Autor: Zdzisław Podbielski

Liczba odwiedzin: 46657

Honda Accord nie jest wytwarzana w Europie lecz w Japonii, zapewne w trosce o utrzymanie wysokiej jakości montażu.

Honda stosunkowo późno wprowadziła do produkcji silnik wysokoprężny. Japończycy nie chcieli kupować takiej jednostki napędowej od innego producenta, chcieli ją zaprojektować sami. Powstał silnik zaliczany do czołowych diesli świata.Fot. Z. Podbielski: Honda Accord ma „ponadczasow±” stylizacjê nadwozia, bardzo dobrze opracowanego pod wzglêdem aerodynamicznym (Cx-0,26).

 

Z tym większym zainteresowaniem przyglądaliśmy się modelowi Accord napędzanemu silnikiem wysokoprężnym. Pojazd ten nie jest wytwarzany w Europie lecz w Japonii, zapewne w trosce o utrzymanie wysokiej jakości montażu. Nie przeszkadza to firmie w podkreślaniu, że Accord został opracowany z myślą o europejskim odbiorcy. Rzeczywiście samochód jest wykonany z niezwykłą precyzją, a wszystkie elementy poszycia zewnętrznego są spasowane z małymi Fot. Z. Podbielski: Pomimo uniesionej linii baga¿nika, jego pojemno¶æ jest umiarkowana i wynosi 459 l. szczelinami. Zwraca uwagę wnętrze samochodu ze starannie dobranymi materiałami. Kabina pasażerska jest przestronna, również na tylnej kanapie. Dla kierowcy pewnym zaskoczeniem może być brak komputera pokładowego, oferowanego standardowo w autach tej klasy.

 

Silnik

 

Honda wytwarza bardzo nowoczesne silniki benzynowe i aż dziwne było, że przez wiele lat nie opracowała dieslowskiego źródła napędu. Przełom nastąpił we wrześniu 2003 r. podczas trwania frankfurckiego salonu samochodowego. Wówczas zaprezentowano model Accord 2.2i-CTDi, napędzany pierwszym dieslem tego producenta. Silnik ma pojemność 2,2 l i osiąga moc 140 KM. Jest doładowany turbosprężarką i ma system zasilania typu common rail. Konstruktorom udało się uzyskać Fot. Z. Podbielski: Deska rozdzielcza wersji Executive jest zdobiona fornirem. nieosiągalną dla konkurencji równowagę między momentem obrotowym, mocą, zużyciem paliwa i niewielką emisją zanieczyszczeń zawartych w spalinach. Konstrukcja silnika odznacza się lekką (wykonaną ze stopów lekkich) i jednocześnie sztywną budową oraz cichą pracą. Wyniki takie uzyskano stosując nowatorskie technologie oraz odpowiednie materiały.

 

Wrażenia z jazdy

 

Wprawne ucho tylko podczas uruchamiania i do czasu nagrzania się silnika rozpozna diesla. Podczas jazdy silnik pracuje bardzo równo, cicho i dynamicznie napędza samochód. Czasem wydaje się mało prawdopodobne, że od momentu ruszenia z miejsca prędkość 100 km/h uzyskujemy już w ciągu 9,3 s.

Fot. Z. Podbielski: Z ty³u jest wystarczaj±co du¿o miejsca na nogi i w±sko dla 3 osób. Dynamiczna lub spokojna jazda odbywa się niemal w luksusowych warunkach. Wynika to z nowoczesnej konstrukcji zawieszenia, które również zapewnia pewne własności jezdne. Poza tym kierowca ma ergonomicznie opracowane miejsce, przed sobą „czytelną” deskę rozdzielczą i precyzyjnie działające urządzenia sterowania.

 

Podsumowanie

 

Przedstawiliśmy niemal same zalety samochodu. Accord ma ich wiele, jest  konstrukcyjnie dopracowany, aczkolwiek o niezbyt dużym bagażniku. Pojazd napędzany silnikiem diesla dynamiką nie ustępuje pojazdom z silnikami benzynowymi. Accord to samochód, który wyraźnie wyróżnia się spośród konkurencji występującej w segmencie D, szkoda że i wysoką ceną.

  

 

Wybrane dane techniczne – Honda Accord 2.2i-CDTi

 

Rodzaj silnika

wysokoprężny

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3 )

2204

Moc maksymalna (KM-obr/min)

140-4000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

340-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,3

Przyspieszenie (III-bieg) 40÷100 km/h (s)

8,0

Prędkość maksymalna (km/h)

210

Głośność wewnętrzna przy 120 km/h (dB-A)

66,5

Droga hamowania od 100 km/h (m)

~ 37,5

Pojemność zbiornika paliwa

65

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem/cykl mieszany (dm3 /100 km)

7,1/4,5/5,4

Pojemność bagażnika (dm3 )

459

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4665/1760/1445

Rozstaw osi (mm)

2680

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3 lub 100 000 km/6

Cena wersji sport/executive (zł)

118 400/135 400

 

 

Nasza ocena (przyznana liczba gwiazdek od 1 do 5)

 

Przestronność wnętrza

****

Bardzo wygodne miejsce kierowcy, wygodnie na tylnej kanapie (najwygodniej 2 osobom), bagażnik o umiarkowanej pojemności

Silnik

*****

Rewelacyjny, dynamiczny, cichy i niezwykle elastyczny

Poziom hałasu

*****

Wnętrze bardzo skutecznie izolowane akustycznie. Cicha praca układu napędowego i jezdnego, mały hałas aerodynamiczny

Hamulce

*****

Skuteczność hamulców - mierzona drogą hamowania – bardzo dobra. Na uwagę zasługuje działanie układu uruchamiającego hamulce

Dynamika

*****

Dynamika samochodu napędzanego dieslem może zadziwiać użytkownika

Zużycie paliwa

****

Podczas eksploatacji w mieście zużycie jest większe od podawanego przez producenta

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nadwozie, szeroko pojęte podwozie i silnik diesla tworzą bardzo nowoczesną konstrukcję

Wyposażenie

****

Składające się na odczuwaną wygodę jazdy bardzo dobre, brak komputera pokładowego

 

Wybrane pozycje wyposażenia seryjnego uboższej wersji „sport”:

 

- elektrycznie sterowane szyby w 4 drzwiach

- elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne

- przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne

- radio

- klimatyzacja automatyczna

- układ ABS+EBD

- obręcze kół ze stopów lekkich

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • unberg
    • auto bije na głowę audi a4, bmw3, vw passata, forda mondeo, merca c i inne tego typu europejskie imitacje dobrej limuzyny na lata. Japończycy wiedzą jak robi się samochody!!!!!!!
    • j@huToruń (gość)
    • Nic dodać nic ująć - kto go nie ma - NIE zrozumie!
    • puziiiiiiiii (gość)
    • japonia z daswien dawna robiła najlepsze auta honda toyota lepszych niema merc i bmw sie chowa
    • pawel (gość)
    • mam ja 2.5 roku, ponad 140k km przejechane. przeguby dosyc slabe, to by bylo na tyle z wad. super autko nie zamienie sie na nic innego:)))
    • dominik.m (gość)
    • silnik 2,2 jeden z najlepszych disli jakie zrobili i na łańcuchu wspaniała praca i elastyczność no i niutonometry ponad 300
    • david (gość)
    • witam mam zamiar kupic accord 2.2diesel z 2006 roku czy przebieg 180tys km czy to duzo na ten samochod i czy polecacie go??? czy ma jakies wady???
    • Maniek (gość)
    • Do Davida: Jak na te autko 180 tyś to nie dużo, sprawdz tylko jak wygląda zawieszenie. Też niedawno kupiłem taką hondo tylko z mniejszym przebiegiem. Ale czytałem dużo. Jeżeli ślinik jest dobrze utrzymany, pilnuje się systematycznej wymiany płynów itp to śmiało przelatasz jeszcze dwa razy tyle.
    • david (gość)
    • dzięki za odpowiedź pozdro.
    • areczek (gość)
    • witam,jade jutro po ten samochod Honda Accord 2,2 CDTI SPORT 2008 w kombi,mysle ze dobrze robie,duzo czytalem i mysle ze to dobry samochod,co Wy na to?
    • Tomasz (gość)
    • Panowie co sadzicie o dislu 2009 silnik 2.2 150km ?czytam i czytam chce wybrac auto jak naj mniej awaryjne w gre wchodzi tylko disel z gory dziekuje za odp :D
    • xyz...a (gość)
    • Tomasz: 150 KM to ten sam silnik co 140,inne oprogramowanie,i niestety dołożony filtr cząstek stałych:(
    • Beny (gość)
    • Witam, mam pytanko. Warto kupic Accorda 2004r 2.2 diesel 270 tys przebiegu??? (Auto caly czas serwisowane podobno) Z gory dzieki za rady.
    • kloszard (gość)
    • warto, te silniki wytrzymuja bez remontu 500-600 tyś. Jesli dobrze utrzymany to bierz.
    • Marcinal (gość)
    • Witam posiadam Honde Accord 2.2i-cdti REWELACJA!!!! POLECAM super autko
    • Robert86 (gość)
    • Witam mam okazje kupic honde Accord 2.2i cdi ma ksiązke serwisową do 2012 roku autko zadabne i wogole ale niestety strasznie tłucze sie łancuch rozrządu przy przebiegu 190 tys autko jest z niemiec i od drugiego własciciele.
    • MTallii (gość)
    • Witam przesiadłem sie niedawno z Mazdy 6 diesel do Accorda po faceliftingu - super auto 6 biegowa skrzynia i mocny silnik mam nadzieję że z niezawodnością bedzie podobnie jak w mazdzie:)
    • szukam rakiety (gość)
    • A mnie mechanicy straszą mówiąc ,że to niedopracowany silnik sprawiający problemy z wtryskiwaczami ,egr,turbiną,kołem dwumasowym i pękającym kolektorem wylotowym.Co wy na to?
    • freki29 (gość)
    • No napewno sie nie zgodze mam takie autko z 2007 roku juz ponad trzy lata i polecam wszystkim rewelacja autko bez usterek

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!