Honda Civic (1995-2001)

Samochody / Testy

Autor: Zdzisław Podbielski

Liczba odwiedzin: 93738

Honda pierwszy model o nazwie Civic zaprezentowała w 1972 r. Kolejne generacje Civica doprowadziły do pokazania w 1994 r. nowego modelu.

Japońska firma Na rynkach zbytu, w tym polskim, samochód pojawił się w 1995 r. jako Civic szóstej generacji.

 Fot. Honda: Honda Civic z nadwoziem 3-drzwiowego hatchbacka była produkowana wyłącznie w Japonii.

Producent podkreślał, że pojazd opracowano z myślą o rynku europejskim. Tak było z wersją 5-drzwiową, która wyjeżdżała z fabryki zlokalizowanej w angielskiej miejscowości Swindon.

 

Wersje nadwoziowe

 

Największą popularność zdobyła 5-drzwiowa wersja hatchback. Produkowana w Swindon, była chętnie kupowana Fot. Honda: Najpopularniejsza wersja Civica z nadwoziem 5-drzwiowym typu hatchback. w Polsce. Na naszych drogach znalazła się w największej liczbie egzemplarzy, spośród wersji nadwoziowych Civica.Dużym zainteresowaniem cieszyła się również wersja 3-drzwiowa typu hatchback. Jej nabywcami byli młodzi ludzie i kobiety. Ten samochód był wytwarzany tylko w Japonii, a więc dokładnie. Na polski rynek trafiła też partia modeli Civic z Fot. Honda: Civic sedan był większy od wersji hatchback. trzybryłowym nadwoziem typu sedan oraz kombi nazywane Aerodeck.

 

Wnętrze

 

Civic 5D (literą D oznaczono drzwi) ma wygodne wnętrze i spory bagażnik o objętości 375 l, który po złożeniu tylnego Fot. Honda: Odmianę kombi nazwano Aerodeck. siedzenia można powiększyć do 825 l. Dostęp do bagażnika ułatwiają drzwi w ścianie tylnej otwierane do góry. Bardzo przyjemnie wygląda deska rozdzielcza, która jeszcze dzisiaj może się podobać.

 

Jednostki napędowe

 

Do napędu Hondy Civic model 95 oferowano całą gamę silników o pojemności skokowej; 1,4 l, 1,5 l, 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l. U nas najliczniej występowała jednostka benzynowa 1,4 l o mocy 90 KM. Wszystkie jednostki odznaczały się nowoczesną konstrukcją.

Silniki o pojemności 1,5 l, 1,6 l i 1,8 l miały układ rozrządu VTEC ze zmiennymi czasami otwarcia Fot. Honda: Funkcjonalna deska rozdzielcza. zaworów. Wysokoprężna jednostka 2-litrowa nie była montowana do Civików sprowadzanych przez Hondę Poland.

 

Niezawodność

 

Samochody marki Honda od dawna cieszą się opinią niezawodnych. Dotyczy to również modeli produkowanych w latach 1995-2001. Ta niezawodność wynika z dobrej jakości wykonania niemal wszystkich elementów pojazdu. Opinią niezawodnego, dokładnie wykonanego cieszy się zwłaszcza wersja 3-drzwiowa, wykonywana tylko w Japonii.

Niezawodność pojazdu dla użytkownika jest ważna, gdyż oryginalne części zamienne i tzw. roboczogodziny w autoryzowanych stacjach obsługi są bowiem drogie. Jeśli zaryzykujemy kupno zastępczych części, to np. klocki hamulcowe mogą być dużo tańsze od oryginalnych.

 

Zalety:

- niezawodność,

- wysoka jakość wykonania,

- dobre właściwości jezdne

 

Wady:

- drogie oryginalne części zamienne

 

Orientacyjne ceny oryginalnych części zamiennych w złotych:

 

lampa przednia (reflektor)

500

klocki hamulców przednich - komplet

300

tarcze hamulcowe przednie – 2 sztuki

750

sprzęgło kompletne

1200

błotnik przedni

520

szyba przednia

1200

Zderzak przedni/tylny (lakierowane)

1500/1500

 

Występujące usterki po przebiegu km i ceny części:

 

Usterka

przebieg w km

cena części w złotych

Tuleje wahaczy wleczonych tylnych

ok. 80 tys.

110 za 1 szt.

Termostat

ok. 120 tys. km

130

Wahacze górne przednie

ok. 80 tys. km

ok. 700 za 1 szt.

Tłumik środkowy i końcowy

po 4÷5 latach

ok. 1400

 

Orientacyjne ceny aut używanych w tys. złotych

 

Rok produkcji

1995

1996

1997

1998

1999

2000

2001

Civic 1.4 90 KM

17

20

22

25

27

32

35

Civic 1.5 VTEC

19

22

25

27

29

33

36

Civic 1.6 LS

18,5

21

24

27

30

33

-

 

Wybrane dane techniczne wersji hatchback

 

Pojemność skokowa (cm3 )

1396

1493

1590

Moc maks. (KM-obr/min)

90-6300

114-6500

116-6300

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

120-4500

134-5500

143-4800

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

11,6

10,3

10,9

Prędkość maksymalna (km/h)

177

188

192

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

7,0

6,8

7,3

 

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Komentarze

    • olsenik11
    • Skąd ceny tych części???? Mam Civica i nigdy takich kosmicznych kwot nie wyrzucałem a napewno za wydech nie dawałem 1400 tylko jakieś 250 za kompletny
    • olsenik11
    • a poza tym to super furka. Drugi japoniec w mojej karierze kierowcy, pierwszym był Nissan Almera 1.4 z silnikiem od 100NX i nigdy nie kupię auta niejapońskiego. Miałem dwa Fordy (Fiesta i Mondeo kombi) i nigdy więcej Pzdr
    • DIESELTDi
    • Witam!!! Ja również jestem szczęśliwym posiadaczem Civica i jeżeli cgodzi o części są tańsze niż do BMW 535, którym kiedyś śmigałem. Nie ma nic lepszego niż japończyk. Pozdrawiam.
    • 114vtec
    • Mam civic-a 1,5 VTEC 114 KM, rocznik 1997, przebieg 160 000 km i jestem nim zachwycony. Jedyne wady, to rozmieszczenie wyłączników świateł przeciwmgielnych i trochę za duży hałas we wnętrzu. Reszta bez zastrzeżeń. Ceny części zdjęte z księżyca (lub z ASO Hondy). Bogu dzięki istnieją jeszcze zamienniki. Ostatnio wymieniłem termostat, i tu uwaga: w ASO Hondy, i z wymianą zapłaciłem 80 zł (sam termostat ok. 50 zł) i uszkodzoną tylną klamkę, za którą zapłaciłem tyle samo ile wołali na shrocie.
    • wb24-59
    • Z kosmosu...biorą ceny z autoryzowanych serwisów i to jeszcze w Warszawie pewnie...tam gdzie Kaczyński kupuje bo on to nie biedak...
    • wb24-59
    • Ktoś może napisać coś więcej o TDi 2,0 kombi?
    • Wiesław61
    • Witam. Mam pytanie. Ile spala benzyny Honda Civic 1.4 1997 r. przy włączonej klimatyzacji?
    • Wiesław61
    • i czy prawdą jest że auto przy włączonej klimie traci na mocy?
    • Barton
    • [quote="Wiesław61"]Witam. Mam pytanie. Ile spala benzyny Honda Civic 1.4 1997 r. przy włączonej klimatyzacji?[/quote] Spali tyle ile trzeba, nie mniej i nie więcej :D Wszystko zależy od białkowego łącznika fotela z pedałami i kierownicą [quote=]i czy prawdą jest że auto przy włączonej klimie traci na mocy?[/quote] A niby skąd dodatkowy odbiornik czerpie energię jak nie z pracy silnika, który tym samym obciąża ? To takie trudne, że nie ma nic za darmo ?
    • Concerto a Civic (gość)
    • Mam pytanie czy silnik 1,5 od Hondy Concerto z 1992r i inne części są zamienne w Honda Civic Kombi z 1998r. Mam Concerto z uszkodzonym tyłem nadwozia (stłuczka) silnik w bardzo dobrym stanie i chciałbym zamontować go w kombiaku.
    • mirek1976
    • witam, zamierzam kupić hondę civic 1.5 16 V z 1993 roku. proszę o opinie na temat tego samochodu, ile pali i inne takie przydatne wiadomości. dziękuje.
    • kuba1988 (gość)
    • hej. posiadam od 5 miesięcy honde civic 1.5 iLS 16V VTEC ECONO silnik D15Z8 114 koni 1997 rok benzynka z przebiegiem ponad 240 tyś.kilometrow i poprostu rewelacja. pełna elektryka jest wsio oprócz skóry i klimy.mało naprawde mało pali(kopara mi opadła jak wyszło mi nie całe 6 litrów na trasie do prędkości 110 na godzine) miasto 7 to góra naprawde pisze szczerą prawde.hmm osiągi też coś pieknego,kopyto ma i czuć te 114 koni jak na 1.5 to masakra.escorty golfy itp nie mają szans nawet pomimo tego że mają wieksze pojemności np mondeo1.8 16v ha boże zostawiłem go z tyłu juz na drugim biegu.kurwa ten samochod to poprostu wariat,taki nie pozorny ale pazur ma i nie jeden juz zdziwko przyjebał.jak narazie nic mi sie nie dzieje poza tym ze mialem problem z nawiewem ale dla znawcow to smieszna usterka pare minut i po bolu.naprawde polecam ten samochodzik w 100 procentach.jest zajebisty pod kazdym wzgledem.super
    • kuba1988 (gość)
    • a i jeszcze jedno chcecie dobre hondy to szukajcie poza granicami polski.niemcy holandia szwajcaria itp tam są naprawde bardzo dobre egzemplarze moj przyklad taki przebieg a auto wyglada i jezdzi jakby mialo co najmiej o polowe mniej przebiegu.troche wiecej sie wykosztujecie ale mowie wam warto.a w polsce boze szukałem jezdzilem i tragedia.jak nie walniety poszpachlowany to zagazowany to pobiera olej az siwo to pordzewiale blachy boze i te ceny kurwa masakra. dolozylem ok 3 tyś i mam laleczkie z udokumentowanym przebiegiem i wszystkimi papierami swiadczacymi ze autko jest z pewna przeszloscia.pozdrawiam
    • Wojtas (gość)
    • Kupilem 1.5 vtec 1997 w automacie z przebiegiem 120000 tys W Uk zrobilem nim 40000 tys i nawet nie pierdlo i pomimo,ze stac mnie na duzo lepsze samochody nie zamieniam go przez kolejnych kilka lat a 115 koni na taka mala bude ma niezle jebniecie i jak to kolega wyzej stwierdzil niejeden zdziwko przyjebal nastepny bedzie Accord ale to jeszcze hoho
    • Kunta kinte (gość)
    • też mam 1.5 vtec-e. Silnik nie do zabicia, mozna kręcic do odcięcia i nic sie nie zatrze, troche mało elastyczny przez długie przełożenia, ale i tak pożera wszelkie panzernwagony. Wnętrze bardzo ładne, dobrze dobrane materiały, nic nie trzeszczy. Problemów z pracą silnika i podzespołów brak, tylko zawieszenie do odświezenia, ale to zasługa polskich pól jezdnych, i standardowo tylne nadkola korodują( dziękujmy za tony soli zimą) ale to naturalna choroba "angoli". Spalanie w miescie(Poznań) koło 7,5 l w trasie do 115 km/h 5,5 l. Mimo 14 lat nie chlipta ani kropli oleju, a w pizde dostaje regularnie :)
    • elza2013 (gość)
    • Witam; Ciciv 5d 1,5 vtec spalanie miasto 9 trasa 7 ; ma moc ale niestety dopiero ok. 3 tys obrotu vtec sie załańcza od 5500-5800 ogólnie cacy autko ale dlugie przełozenia nieraz daja w kość :) a w markach u wojtka serwis lepszy niz w salonie Hondy i tanio!!! pzdr
    • Komentarz usunięty
    • JACEK (gość)
    • JEST ZŁOM ,GRATY I JEST JAPOŃCZYK JAK DBASZ WIECZNY PRAWIE
    • JACEK (gość)
    • MAM BMW E46D ALE KOCHAM HONDE ZA NIE ZAWODNOŚĆ I EKONOMIE
    • Dagg (gość)
    • a ja za jaks godzine kupuje cicica 5tej generacji za 2K co o tym sadzicie oplaca sie ? z tego co widzialem ma 3 lekkie wgniecenia jakby ktos sie oparł. na co zwracac uwage ?
    • Bogdan (gość)
    • Kupiłem rok temu Civica 1.5 114km rocznik 1995 wersja USA 250 tysiecy przebiegu nie bierze ani grama oleju a kopa ma dobrego,spalanie miasto od 6,8do 7.5 vectra b 1.6 przy tym przebie4gu zarla 1 litr olju na tysiac km nigdy wiecej niemieckich aut tylko japonczyk

Dodaj komentarz