Japońska firma Na rynkach zbytu, w tym polskim, samochód pojawił się w 1995 r. jako Civic szóstej generacji.
Producent podkreślał, że pojazd opracowano z myślą o rynku europejskim. Tak było z wersją 5-drzwiową, która wyjeżdżała z fabryki zlokalizowanej w angielskiej miejscowości Swindon.
Wersje nadwoziowe
Największą popularność zdobyła 5-drzwiowa wersja hatchback. Produkowana w Swindon, była chętnie kupowana
w Polsce. Na naszych drogach znalazła się w największej liczbie egzemplarzy, spośród wersji nadwoziowych Civica.Dużym zainteresowaniem cieszyła się również wersja 3-drzwiowa typu hatchback. Jej nabywcami byli młodzi ludzie i kobiety. Ten samochód był wytwarzany tylko w Japonii, a więc dokładnie. Na polski rynek trafiła też partia modeli Civic z
trzybryłowym nadwoziem typu sedan oraz kombi nazywane Aerodeck.
Wnętrze
Civic 5D (literą D oznaczono drzwi) ma wygodne wnętrze i spory bagażnik o objętości 375 l, który po złożeniu tylnego
siedzenia można powiększyć do 825 l. Dostęp do bagażnika ułatwiają drzwi w ścianie tylnej otwierane do góry. Bardzo przyjemnie wygląda deska rozdzielcza, która jeszcze dzisiaj może się podobać.
Jednostki napędowe
Do napędu Hondy Civic model 95 oferowano całą gamę silników o pojemności skokowej; 1,4 l, 1,5 l, 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l. U nas najliczniej występowała jednostka benzynowa 1,4 l o mocy 90 KM. Wszystkie jednostki odznaczały się nowoczesną konstrukcją.
Silniki o pojemności 1,5 l, 1,6 l i 1,8 l miały układ rozrządu VTEC ze zmiennymi czasami otwarcia
zaworów. Wysokoprężna jednostka 2-litrowa nie była montowana do Civików sprowadzanych przez Hondę Poland.
Niezawodność
Samochody marki Honda od dawna cieszą się opinią niezawodnych. Dotyczy to również modeli produkowanych w latach 1995-2001. Ta niezawodność wynika z dobrej jakości wykonania niemal wszystkich elementów pojazdu. Opinią niezawodnego, dokładnie wykonanego cieszy się zwłaszcza wersja 3-drzwiowa, wykonywana tylko w Japonii.
Niezawodność pojazdu dla użytkownika jest ważna, gdyż oryginalne części zamienne i tzw. roboczogodziny w autoryzowanych stacjach obsługi są bowiem drogie. Jeśli zaryzykujemy kupno zastępczych części, to np. klocki hamulcowe mogą być dużo tańsze od oryginalnych.
Zalety:
- niezawodność,
- wysoka jakość wykonania,
- dobre właściwości jezdne
Wady:
- drogie oryginalne części zamienne
Orientacyjne ceny oryginalnych części zamiennych w złotych:
lampa przednia (reflektor) | 500 |
klocki hamulców przednich - komplet | 300 |
tarcze hamulcowe przednie – 2 sztuki | 750 |
sprzęgło kompletne | 1200 |
błotnik przedni | 520 |
szyba przednia | 1200 |
Zderzak przedni/tylny (lakierowane) | 1500/1500 |
Występujące usterki po przebiegu km i ceny części:
Usterka | przebieg w km | cena części w złotych |
Tuleje wahaczy wleczonych tylnych | ok. 80 tys. | 110 za 1 szt. |
Termostat | ok. 120 tys. km | 130 |
Wahacze górne przednie | ok. 80 tys. km | ok. 700 za 1 szt. |
Tłumik środkowy i końcowy | po 4÷5 latach | ok. 1400 |
Orientacyjne ceny aut używanych w tys. złotych
Rok produkcji | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 |
Civic 1.4 90 KM | 17 | 20 | 22 | 25 | 27 | 32 | 35 |
Civic 1.5 VTEC | 19 | 22 | 25 | 27 | 29 | 33 | 36 |
Civic 1.6 LS | 18,5 | 21 | 24 | 27 | 30 | 33 | - |
Wybrane dane techniczne wersji hatchback
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1396 | 1493 | 1590 |
Moc maks. (KM-obr/min) | 90-6300 | 114-6500 | 116-6300 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 120-4500 | 134-5500 | 143-4800 |
Czas rozpędzania 0-100 km/h (s) | 11,6 | 10,3 | 10,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 177 | 188 | 192 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 7,0 | 6,8 | 7,3 |
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?