Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 33810 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Honda Civic kontra Volkswagen Golf

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Volkswagen Golf 

Niemiecki kompakt nie zmienił swego zasadniczego kształtu od lat siedemdziesiątych, a linia klasycznego hatchbacka z szerokim słupkiem tylnym stała się jego znakiem rozpoznawczym. Ale Golf VII mimo trwania w stylizacyjnej tradycji wygląda nowocześnie i atrakcyjnie. 

Fot. Dariusz Dobosz Civic i Golf pokazują, jak mocno mogą się różnić auta tej samej klasy. To dwie różne koncepcje samochodu kompaktowego, których zestawienie jest wyjątkowo interesujące

Volkswagen Golf 

Niemiecki kompakt nie zmienił swego zasadniczego kształtu od lat siedemdziesiątych, a linia klasycznego hatchbacka z szerokim słupkiem tylnym stała się jego znakiem rozpoznawczym. Ale Golf VII mimo trwania w stylizacyjnej tradycji wygląda nowocześnie i atrakcyjnie. 

Fot. Dariusz Dobosz Volkswagen przy każdej okazji chwali się długą historią Golfa, sięgającą 1974 r. Aż 40 lat produkcji jednego modelu w niemal niezmienionej formie to imponujący dorobek, jakim rzadko kto może się pochwalić. Golf doczekał się już siódmej generacji, w której zebrano cały bagaż zdobytych wcześniej doświadczeń, a na wiosenną premierę czeka już ósma generacja. Okazuje się jednak, że Honda ma jeszcze dłuższe doświadczenia z modelem Civic, wprowadzonym na rynek w 1972 r. W jego przypadku mamy do czynienia z dziesiątą już generacją, sprzedawaną jak na razie w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Również wiosną zastąpi ona dziewiątą generację Civica, która w Europie wciąż stoi w salonach i którą stawiamy dzisiaj obok Golfa

O ile twórcy niemieckiego kompaktu przez dziesięciolecia dbali o to, by bryła auta nie zmieniała się w istotny sposób, to projektanci Hondy często eksperymentowali. Civic w swej historii był nie tylko zwykłym trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym hatchbackiem, ale również sedanem, podwyższonym kombi i minivanem. W żadnym ze swoich wcieleń nie szokował wyglądem, aż do ósmej generacji z 2005 r. Wówczas zyskał tak wyszukaną formę, że wzbudził wyjątkowe zainteresowanie, a przy okazji liczne kontrowersje. Honda nie zrezygnowała w Civicu IX z tej nieco futurystycznej linii z bardzo niskim, płasko ukształtowanym przodem, mocno klinowatą linią boczną oraz masywnym tyłem „ściętym” jak w „coupe”, na którym króluje pomysłowy spoiler przebiegający przez szybę i tworzący jedną całość z lampami.

Redakcja poleca:

Volkswagen wstrzymuje produkcję popularnego auta
Kierowców czeka rewolucja na drogach?
Dziesiąta generacja Civica już w Polsce

Honda Civic 

O ile twórcy niemieckiego kompaktu przez dziesięciolecia dbali o to, by bryła auta nie zmieniała się w istotny sposób, to projektanci Hondy często eksperymentowali. Civic w swej historii był nie tylko zwykłym trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym hatchbackiem, ale również sedanem, podwyższonym kombi i minivanem.

Fot. Dariusz Dobosz Kształty Golfa rozpoznają już nawet dzieci w podstawówce. Niemiecki kompakt nie zmienił swego zasadniczego kształtu od lat siedemdziesiątych, a linia klasycznego hatchbacka z szerokim słupkiem tylnym stała się jego znakiem rozpoznawczym. Ale Golf VII mimo trwania w stylizacyjnej tradycji wygląda nowocześnie i atrakcyjnie. Nie jest tak „pudełkowaty” jak kiedyś, wyraźnie go obniżono i poszerzono. Ostre linie przetłoczeń i wyraziste, kanciaste detale nadają mu dynamiki. Niby klasyk, ale wyjątkowo dobrze dopasowany do współczesności.

Wnętrza obu aut, tak jak nadwozia, to dwa różne światy. Deska rozdzielcza Hondy jest jak kokpit myśliwca, z głęboko osadzonymi, trzema okrągłymi wskaźnikami bezpośrednio przed kierowcą i wąskim, elektronicznym panelem ponad wskaźnikami, bliżej szyby, na którym umieszczono cyfrowy prędkościomierz i niewielki, mało atrakcyjny, monochromatyczny wyświetlacz komputera pokładowego. Centralna konsola z dużym wyświetlaczem skierowana jest ku kierowcy, co ułatwia prowadzącemu dostęp do systemu multimedialnego i elementów sterowania wentylacją. Hondzie brakuje eleganckiego wykończenia, wszystko jest co prawda bardzo poprawnie zmontowane, ale dominują tu tworzywa sztuczne, w niższych partiach przeważnie twarde. Widać, że dla twórców przedziału pasażerskiego Civica najważniejsze były awangardowe kształty, podkreślające oryginalność auta.

Volkswagen Golf 

Niemiecki kompakt nie zmienił swego zasadniczego kształtu od lat siedemdziesiątych, a linia klasycznego hatchbacka z szerokim słupkiem tylnym stała się jego znakiem rozpoznawczym. Ale Golf VII mimo trwania w stylizacyjnej tradycji wygląda nowocześnie i atrakcyjnie. 

Fot. Dariusz Dobosz

Volkswagen Golf

Niemiecki kompakt nie zmienił swego zasadniczego kształtu od lat siedemdziesiątych, a linia klasycznego hatchbacka z szerokim słupkiem tylnym stała się jego znakiem rozpoznawczym. Ale Golf VII mimo trwania w stylizacyjnej tradycji wygląda nowocześnie i atrakcyjnie.

Fot. Dariusz Dobosz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jaro sraro (gość)

    Dodaj najważniejsze czyli awaryjność "autorze"...

  • E. K. Spert (gość)

    Honda civic to niestety przerost formy nad treścią. Żeby powiększyć bagażnik oraz uzyskać z tyłu płaską podłogę dla "magic seats", zbiornik paliwa umieszczono pod podłogą... przednich foteli. Efekt? Fotele są co prawda szerokie i wygodne ale wysocy kierowcy dotykają głową podsufitki. Wsiadanie i wysiadanie z tego auta to świetna gimnastyka dla kręgosłupa, kupując civica można zrezygnować z ćwiczeń jogi. Widoczność do tyłu praktycznie nie istnieje - cofając polegamy wyłącznie na lusterkach lub kamerze cofania (w bogatszych wersjach). Promień zawracania to na moje oko pół kilometra a duży rozstaw osi i dość niskie zawieszenie powodują, że wjeżdżając na krawężnik słyszymy miłe chrobotanie metalu o beton... Radio/CD przeciętne, deska rozdzielcza i wyświetlacze sprawiają wrażenie poskładanych z kilku kawałków, niby pasują do siebie a jednak coś nie gra i wreszcie na koniec słabiusieńki silnik 1.4 - dno dna! Dlaczego nie ma przepisów, które określałyby minimalną moc silnika do masy auta?!?

  • ke pasa (gość)

    ... napisał typowy Janusz odpalając passata kombi B5 1.9 TDI..., to kup sobie traktor z przyczepą z silnikiem z golfa 1.2 75 KM...

  • khoral (gość)

    Po co robic takie testy jak wiadomo, ze golf jest najlepszy. W ogole to kolejnosc w testach jest nastepujaca: audi, vw, skoda.

  • razorblade (gość)

    w testach polskich sprzedawczyków - zapomniałeś dodać...

  • E. K. Spert (gość)

    Nowy civic X-generacji wydaje się być o wiele lepiej przemyślany; tam, gdzie trzeba było wybierać pomiędzy oryginalnością a funkcjonalnością, wybrano to drugie - i dobrze. "Magic seats" już nie ma, zbiornik paliwa zamontowano tam, gdzie zwykle, kierowca i pasażer mają więcej miejsca nad głową, przez tylną szybę cośkolwiek już widać, system multimedialny jest spójny, wnętrze estetyczne a w silnikach upchnięto więcej koników dzięki turbo. Obecna generacja golfa przy nowym civicu nieco blednie...

  • jdm (gość)

    Zapomniano o najważniejszym. Kiedy TSI zacznie ledwo dychać i sikać olejem na wszystkie strony przy 150 tys. km, suchutki 1.8 i-VTEC przy 300 tys. km dalej będzie się kręcić na wysokich obrotach bez mniejszych problemów. To jest jedną z kilku kwestii gdzie VW nie może się równać z Hondą.

  • razorblade (gość)

    vtec po 300kkm można uznać za dotarty :)

  • jjjjjjebalo (gość)

    ...w tym samym czasie właściciel nowego gulfa wkłada trzeci silnik...

  • E. K. Spert (gość)

    Spieszmy się kochać 1.8 vtec hondy, bo właśnie odchodzi do historii... W nowym civicu będą dostępne wyłącznie "uturbione" silniki: 1.0 127 KM (3-cylindrowy!!!) i 1.5 180 KM (4-cyl.) oraz diesel 1.6. Czy będą jak TSI "sikać olejem na wszystkie strony przy 150 tys km" - zobaczymy.

  • FUC_spert (gość)

    W przypadku Hondy może być tylko lepiej - jedyne problemy i akcje serwisowe były winą dostawców i zewnętrznych partaczy.

  • Civic vs. Golf (gość)

    Kolega E. K. Spert (gość) tak pojechał Hondę jakby była ostatnim samochodem, który trzeba kupić. Ja natomiast mam do kolegi kilka pytań a mianowicie. Ile razy woziłeś na tylnej kanapie wysokich kierowców ? (z tego co się orientuję to wozi się tam głównie dzieci, natomiast jeśli jesteś prezesem firmy, albo dyrektorem to nie jeździsz Civiciem). Promień skrętu podobny do tego w golfie jak i prześwit więc to szukanie dziury w całym. Radio i deska to tylko i wyłącznie kwestia gustu. Jeśli nie pasuje Ci 100 konny silnik w Hondzie to proponuję kupić 1.2 85KM w golfie bo taki oferowany jest w podstawowej wersji a to już zupełny śmiech na sali :D Nie napisałeś za to słowa o przestronności w porównywanych samochodach i o pojemności ich bagażników, gdzie Honda deklasuje golfa. Nie wspomnę już też o awaryjności gdzie z serwisem golfa jesteś na Ty a Hondą jeździsz na przeglądy bo musisz..

  • Civic vs. Golf (gość)

    Kolega E. K. Spert (gość) tak pojechał Hondę jakby była ostatnim samochodem, który trzeba kupić. Ja natomiast mam do kolegi kilka pytań a mianowicie. Ile razy woziłeś na tylnej kanapie wysokich kierowców ? (z tego co się orientuję to wozi się tam głównie dzieci, natomiast jeśli jesteś prezesem firmy, albo dyrektorem to nie jeździsz Civiciem). Promień skrętu podobny do tego w golfie jak i prześwit więc to szukanie dziury w całym. Radio i deska to tylko i wyłącznie kwestia gustu. Jeśli nie pasuje Ci 100 konny silnik w Hondzie to proponuję kupić 1.2 85KM w golfie bo taki oferowany jest w podstawowej wersji a to już zupełny śmiech na sali :D Nie napisałeś za to słowa o przestronności w porównywanych samochodach i o pojemności ich bagażników, gdzie Honda deklasuje golfa. Nie wspomnę już też o awaryjności gdzie z serwisem golfa jesteś na Ty a Hondą jeździsz na przeglądy bo musisz.. O utracie wartości też nie wspomnę bo Honda tutaj również deklasuje golfa.

  • kaka84 (gość)

    Prześwity aut są podobne wymiary podobne golf większy z tyłu civic większy bagażnik - zależy co sie komu bardziej przydaje Na autocentrum.pl 2metrowy Zachar wsiada do civica i ma jeszcze "2palce nad głową" Pierwszy właściciel w czasie trwania gwarancji (vw 2lata honda 3 lata) pewnie będzie bardziej zadowolony z silnika golfa jak się nie zepsuje. Większość turbin wytrzymuje ok 150tyś Przy odsprzedaży więcej dostaniemy za Hondę. Moim zdaniem golf to loteria puki się nic nie zepsuje te super silnik w nudnej budzie. Na pewno objedzie civica w bezpośrednim starciu. Civic atrakcyjny wyróżniający się wygląd i sprawdzony silnik. Honda raczej nie zaskoczy niespodziewanymi wysokimi wydatkami. w golfie jak sie zepsuje coś z trójki turbo dwumasa wtrysk i przyjdzie wyłożyć kilka tysięcy to cały czar pryśnie. Coś jak jeżdżenie dieslem dynamiczny i mało pali a później coś padnie i naprawa pochłonie wszystkie oszczędności na paliwie

  • mANIEK (gość)

    jestem kIEROWCĄ ZAWODOWYM OD 15LAT, PIERWSZE aUTO- GOLF, PÓŹNIEJ PRZESIADŁEM SIĘ W 10LAT STARSZĄ mAZDĘ.. I OD TEJ PORY TYLKO JAPOŃCE, TECHNOLOGICZNIE vw AUDI ITD. SĄ 10LAT ZA MURZYNAMI A NAJLEPRZE (NAJTRWALSZE NIEMIECKIE JEDNOSTKI NAPĘDOWE) NIESTETY POCHODZĄ Z EPOKI LAT 80TYCH, I UPARCIE PO 30LATACH WKŁADA SIĘ JE DO MODELI 2016;) 'tedi' BO TYLKO TO SIĘ NIESYPIE, I BEZ 1,9TDI (NIESPEŁNIAJĄCEGO JUŻ ŻADNYCH NORM 21WIEKU- vw FAŁSZOWAŁ WYNIKI OSZUKIJĄC KLIJENTÓW) kONCERN NIESTETY WYMARŁBY JAK DINOZAURY, Z TYMI SWOIMI 2,5V6 TDI, 1,4 TURBO KOMPRESOR(WYTRZYMUJE 120.000KM) ETC.

  • mANIEK (gość)

    a.. JESZCZE DIESLE W POMPOWTRYSKACH, -REWELKA CO 80 000KM, POMPOWTRYSKI DO WYMIANY NA POLSKIM PALIWIE. 4*1600ZŁ =6400+ ROBOCIZNA NO JAK KUPISZ fajnego TURANA ZA 20 000ZŁ TO SZYKUJ SIĘ PO ROKU NA REMONCIK ZA 8000PLN

  • koles (gość)

    głupki nie znajace sie na samochodach uwazaja ze silniki 1,4 w golfie sie psuja bo nie maja pojecia o niczym.

  • adam (gość)

    Golf to auto przewartościowane ,i zupełnie nieznane w usa ,gdzie honda zajmuje od lkat bardzo mocną pozycję czy to pod nazwą honda czy acura ,w unii zdominowanej przez szwabów zupełnie nieznana. Zresztą unia i szwabskie wynalazki w postaci pseudoekologicznych silników od kosiarek to motoryzacyjny krok wstecz , a większość równie głupich ale dla potencjalnego klienta bardzo drogich wydatków jak dpf,ledy-sredy które trzeba wymieniać razem z lampą, łożyska koł zespolone z piastą itd , to wszysto nadaje się do kryminału i tą całą hołtę (zarządy firm trzeba wysłać za kraty z brunhildą -merkelową na czele

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.