Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda Clarity Fuel Cell. Konkurent Toyoty Mirai debiutuje w Tokio

(mm)
Kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty / Fot. Honda
Kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty / Fot. Honda
Produkcyjna odmiana Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty.
Kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty / Fot. Honda
Kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty / Fot. Honda

Reflektory wykonane w całości w technice LED, z ostrymi, smukłymi kształtami i 18-calowe aluminiowe obręcze kół z aerodynamicznym i stylowym wzornictwem podkreślają charakter auta.

Clarity Fuel Cell będzie pierwszym na świecie seryjnym sedanem na wodór, mieszczącym zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy pod maską, pod którą w tradycyjnych samochodach spalinowych mieści się silnik i skrzynia biegów.

O tym się mówi: Lech Poznań jest w gazie! Tym razem wygrał w Pucharze Polski

Nowa Honda Clarity ma zasięg ponad 700 kilometrów i zapewnia lepsze wrażenia z jazdy, dzięki mocnym i wydajnym silnikom elektrycznym. Ich maksymalna moc to 130kW/177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej

Kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty / Fot. Honda
Kolejna generacja Hondy Clarity zasilanej wodorem ma swoją premierę w Tokio. To odpowiedź na model Mirai od Toyoty / Fot. Honda

energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Model Clarity Fuel Cell jest wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik paliwa umożliwiający przechowywanie wodoru przy ciśnieniu 70 MPa, co pozwoliło na zwiększenie masy paliwa i wydłużenie zasięgu samochodu bez tankowania. Ponadto wysokociśnieniowy zbiornik można szybko napełnić, gdyż tankowanie trwa około 3 minut przy ciśnieniu wodoru 70 MPa i przy temperaturze 20°C.

Zasilany wodorem model Clarity Fuel Cell będzie dostępny w sprzedaży w Japonii od początku 2016 roku. Więcej informacji na temat europejskiej premiery pojazdu zostanie podanych w 2016 roku.

Dane techniczne Clarity Fuel Cell

Długość (mm)

4895

Szerokość (mm)

1875

Wysokość (mm)

1475

Ilość miejsc

5

Zasięg na jednym tankowaniu (km)

ponad 700

Czas tankowania

ok. 3 minuty

Maksymalna moc ogniw paliwowych (kW)

ponad 100

Gęstość wytwarzania mocy w ogniwach paliwowych (kW/l)

3,1

Maksymalna moc silnika (kW)

130

Maksymalne ciśnienie wodoru w zbiorniku paliwa (MPa)

70

Metoda przechowywania energii

akumulator litowo-jonowy

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty