S660 będzie nawiązywał do modelu Beat - małego autka klasy kei car produkowanego przez Hondę w latach 1991-96. Nowy
model będzie nawet budowany w tej samej fabryce (Yokkaichi w Japonii), w której powstawał protoplasta.
Źródłem napędu będzie trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 0,66 cm3, który ma zapewnić dynamiczne osiągi, a dzięki centralnemu usytuowaniu doskonałą stabilność całej konstrukcji. Co ciekawe, pod maską pierwszej Hondy Beat również pracowała trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,66 litra, przy czym nie była wyposażona w turbodoładowanie, a jej moc oscylowała w granicach 65 KM osiąganych przy 8100 obr./min. To wystarczyło, aby rozpędzić auto ważące 760 kg do 135 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
„Ten model wyraża swobodne podejście inżynierów Hondy do kwestii tworzenia samochodu, który ma dawać użytkownikowi dużo radości. Nasz zespół zaprojektował to auto z pasją, wykorzystując jednocześnie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne,” mówi o nowym S660 Takanobu Ito, prezes i dyrektor zarządzający Honda Motor Co.
Na razie nie wiadomo, czy samochód będzie oferowany poza Japonią, gdzie wejdzie do seryjnej produkcji w 2015 roku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?