Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hummer II

pim
Zainteresowanie militarnym hummerem sprawiło, że przygotowano wersję dla klientów wymagających większego komfortu.
Hummer II

Podczas operacji Pustynna Burza, w zasadzie transmitowanej na żywo przez amerykańskie stacje telewizyjne, Amerykanie zakochali się w hummerach. Potężnych kwadratowych potworów nic nie było w stanie zatrzymać. Szybko przeznaczony tylko dla wojska samochód zaczął pojawiać się na ulicach. Takim samochodem jeździł m. in. Arnold Schwarzenegger, co znakomicie podsycało zainteresowanie autem. Jak na drogowy samochód, militarny hummer był jednak zbyt spartański, ciężki i mało dynamiczny. Zamiast odporności na wybuchy min przeciwpiechotnych pod kołami, wielu klientów wolałoby wygodniejsze siedzenia i elektryczne wyposażenie, jakie mają do dyspozycji w swoich limuzynach. Pojawiły się podobnej wielkości i kształtu samochody innych koncernów. General Motors zdecydowało się więc wypuścić cywilną, czy raczej cywilizowaną wersję tego samochodu.
Wyróżniające hummera z daleka wielkie, kanciaste nadwozie pozostało jego znakiem rozpoznawczym, podobnie, jak wielkie koła z terenowymi oponami. Nie jest już jednak tak toporne, jak w pierwszym hummerze.
W przeciwieństwie do spartańskiego hummera I, druga generacja to doskonale wyposażony, luksusowy samochód. Wielkie, skórzane fotele nie pozostawiają co do tego żadnych wątpliwości. Zwłaszcza, że są podgrzewane i można je elektrycznie regulować w 8 płaszczyznach. Hummer II jest wyposażony w poduszki powietrzne, dwustrefową klimatyzację, w której różnica między ustawieniami dla kierowcy i pasażera może sięgać 12 stopni C, komputer pokładowy wraz z systemem On Star i system audio z 9 głośnikami Bose oraz zmieniarką na 6 płyt CD.
Ale pokrewieństwo z wojskową bestią zobowiązuje. Cywilny hummer jest napędzany sześciolitrowym silnikiem V8 o mocy 315 KM. Ma stały napęd na 4 koła, który umożliwia pracę w pięciu różnych trybach. Auto jest także wyposażone w systemy ABS i TCS (system kontroli trakcji), który może regulować przyczepność każdego koła osobno. Możliwe jest także poruszanie się przy ograniczonym poślizgu kół. To funkcja przydatna podczas jazdy po piasku. Ale zastosowane z tyłu wielodrążkowe zawieszenie zapewnia także dobre zachowanie się auta na asfaltowej drodze.
Nowy hummer będzie sprzedawany z dwoma podstawowymi poziomami wyposażenia: luksusowym i podróżniczym. Podczas gdy pierwszy obejmuje m. in. podgrzewane siedzenia i chromowane elementy wykończenia, w skład drugiego wchodzi apteczka, zestaw narzędzi, reflektory na dachu i relingi dachowe. Ceny będą zaczynać się od 48 800 dolarów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty