Na listopadowym salonie motoryzacyjnym w Los Angeles zaprezentowano prototypowe Cayenn wyposażone we współpracujące ze sobą silniki: benzynowy V6 i elektryczny. W zależności od warunków drogowych i prędkości może działać wyłącznie jednostka elektryczna, wyłącznie spalinowa, lub obie razem. Sprzedaż tej wersji Cayenne ma rozpocząć się przed końcem 2009 r.
Podobne rozwiązanie wykorzystane zostanie w Porsche Panamera. Mimo, że samochód zadebiutuje dopiero w
przyszłym roku, to już zapowiedziano stworzenie auta hybrydowego.
Dla konstruktorów Porsche prace z silnikami elektrycznymi nie są nowością. Założyciel firmy, Ferdynand Porsche, już pod koniec XIX wieku opracował pojazd zasilany prądem. Projektem młodego konstruktora zainteresował się Ludvig Lohner, właściciel fabryki powozów w Wiedniu. Według projektu Ferdynanda Porsche zbudowano samochód Lohner-Porsche. Pokazano go po raz pierwszy w 1900 r. w Paryżu. Auto miało
silniki elektryczne o mocy 2,5 KM umieszczone w piastach przednich kół. Prąd do ich zasilania pochodził z 80-voltowej baterii, która po pełnym naładowaniu pozwalała na przejechanie ok. 80 km. Prędkość maksymalna wynosiła 48 km/h.
W 1901 r. zaprezentowano wersję Lohner-Porsche z napędem na obie osie, przy czym z przodu pracowały jednostki elektryczne, a z tyłu benzynowa. Był to pierwszy w historii samochód hybrydowy.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?