Bezprzewodowe ładowanie akumulatorów uczyni eksploatację aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in jeszcze łatwiejszą. Niebawem Mercedes-Benz rozpocznie testy nowej technologii w modelu S 500 PLUG IN HYBRID z myślą o opracowaniu najlepszych rozwiązań pod względem komfortu i łatwości użytkowania.
System składa się z dwóch elementów: uzwojenia wtórnego zintegrowanego z podwoziem samochodu oraz uzwojenia pierwotnego, zabudowanego w podłodze - na przykład w garażu. Energia elektryczna jest przekazywana indukcyjnie, bez potrzeby podłączania kabla, a ładowarka ma moc 3,6 kW (wydajność na poziomie 90%). Koncerny Daimler i BMW zgodziły się na wspólne opracowanie i wdrożenie technologii bezprzewodowego ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych oraz hybrydach plug-in.
We wrześniu br. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek Klasę S 500 PLUG IN HYBRID o mocy 325 kW i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i może pokonać dystans 33 km bez udziału silnika spalinowego. Jej homologowane zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,8 l/100 km (65 g CO2/km). Także w realnych warunkach model imponuje wydajnością. Kluczowy jest tu wyrafinowany napęd hybrydowy z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6.
S 500 PLUG IN HYBRID to pierwsza luksusowa limuzyna zużywająca poniżej 3 l/100 km i kolejny kamień milowy na drodze w kierunku bezemisyjnej mobilności, a także trzecia po S 400 HYBRID i S 300 BlueTEC HYBRID hybryda w gamie Klasy S.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?