Hydrofobizacja szyb

(mp)

Coraz powszechniej producenci samochodów stosują technologię hydrofobizacji szyb. Na czym ona polega?

 

Hydrofobizacja to nadanie materiałowi małej przyczepności do wody poprzez pokrycie go specjalną substancją. Na początku lat 90. Japończycy jako pierwsi zaczęli wprowadzać na rynek pojazdy z fabrycznie zhydrofobizowanymi szybami.

 

Powłoki hydrofobowe nakładane są głównie na szyby przednie, a w przypadku droższych aut również na szyby boczne oraz szybę tylną. Możliwe jest także nałożenie powłok na własną rękę. Usługi takie oferują niektóre serwisy. Jedną z technik jest wymrożenie szyby schłodzonym azotem, po czym rozprowadzenie na jej powierzchni substancji wypełniającej wszelkie nierówności, dzięki czemu szyba staje się dużo gładsza. Ogranicza to przylepianie się do niej zanieczyszczeń i ułatwia spływanie wody.

 

- W przypadku plamy wody o powierzchni ok. 15 cm2
dość szybko skupia się ona na mniej więcej 1 cm2
tworząc dużą kroplę, która albo zdmuchiwana jest z szyby w trakcie jazdy, albo pod wpływem własnego ciężaru sama zsuwa się z niej - mówi Mariusz Kocik, szef serwisu Marvel w Łodzi.

 

Pokrywa hydrofobizacyjna zachowuje swoje właściwości przez ok. dwa lata. Koszt jej nałożenia na wszystkie szyby w samochodzie wynosi ok. 300 - 400 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty