Wszystko
o samochodach

Samochody / Porównania

Hyundai Tucson kontra Nissan Qashqai. Porównanie popularnych SUV-ów

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Hyundai Tucson kontra Nissan Qashqai

Ulubione SUV-y Polaków jak równy z równym walczą między sobą o jak najwyższe lokaty na podium rankingu sprzedaży swojego segmentu. Który z nich jest lepszy w bezpośrednim starciu?

fot. Motofakty.pl Ulubione SUV-y Polaków jak równy z równym walczą między sobą o jak najwyższe lokaty na podium rankingu sprzedaży swojego segmentu. Który z nich jest lepszy w bezpośrednim starciu?

Sytuacja jest bardzo ciekawa. Tucson i Qashqai, niczym wytrawni bokserzy wymieniają ciosy, ale żaden z nich nie uzyskuje wyraźnej przewagi na ringu kompaktowych aut rekreacyjnych. Jeśli weźmiemy pod uwagę ogólną liczbę rejestracji samochodów osobowych w 2016 r. to Qashqai ma niewielką przewagę nad Tucsonem. Oba auta gonią lidera, czyli niezwykle atrakcyjną cenowo Dacię Duster. Ale gdy popatrzymy na rejestracje firmowe to okazuje się, że rekreacyjny Nissan w 2016 r. wyprzedził i Dustera, i Tucsona. Z kolei w zestawieniu rejestracji dokonanych przez klientów indywidualnych Duster znowu jest górą, ale drugi w segmencie kompaktowych SUV-ów Hyundai nie daje szans Nissanowi. Z tego całego zamieszania można wysnuć wniosek, że Tucson i Qashqai to auta na swój sposób podobne. Czy rzeczywiście?

Hyundai Tucson kontra Nissan Qashqai

Ulubione SUV-y Polaków jak równy z równym walczą między sobą o jak najwyższe lokaty na podium rankingu sprzedaży swojego segmentu. Który z nich jest lepszy w bezpośrednim starciu?

fot. Motofakty.plZ wyglądu na pewno tak. W obu przypadkach mamy do czynienia ze stylizacją opartą na modnych obecnie, ostrych liniach, w obu przypadkach natrafimy na detale, które mają zbliżone kształty. Wystarczy spojrzeć na przetłoczenia drzwi, „podcięcie” przed tylnym słupkiem czy tylne lampy. Dodajmy jednak, że bardzo podobne rozwiązania znajdziemy w wielu innych modelach segmentu SUV, bo producenci trzymają się takiego właśnie kanonu. Tucsona i Qashqaia mocno różnią głównie przednie partie nadwozie. Hyundai, z potężną osłoną chłodnicy, wygląda od przodu masywniej i bardziej statecznie. Nissan, z wyraźnie pochylonym pasem tworzonym przez reflektory i osłonę chłodnicy, prezentuje się bardziej dynamicznie. Trzeba przyznać, że zarówno koreański, jak i japoński SUV prezentują się atrakcyjnie i nowocześnie. Oba zresztą weszły na rynek całkiem niedawno – Tucson w 2015 r. (trzecia generacja), a Qashqai w 2013 r. (druga generacja).

Redakcja poleca:

Kupno i rejestracja samochodu. Uwaga na oszustwa!
Czy nowy samochód musi byc drogi w eksploatacji?

Nowa Skoda Octavia. Czy modernizacja wyszła jej na dobre?

Do porównania wybraliśmy wersje z turbodieslami i napędem 4x4, bo w takich odmianach kompaktowe SUV-y najlepiej łączą zalety ekonomicznego silnika i efektywnego przeniesienia napędu. Mają co prawda nieco wyższe spalanie niż wersje przednionapędowe, ale są od nich bardziej funkcjonalne, a w trudnych warunkach drogowych również bezpieczniejsze. No i dają możliwość zjechania z asfaltowych dróg, bez obawy o trakcję gdy pojawi się błoto czy sypki piasek. Takie samochody kosztują ponad 100 tys zł, można zatem oczekiwać od nich dobrego poziomu jakościowego. Tucson jak i Qashqai nikogo nie powinny pod tym względem rozczarować. Wnętrza wykończono dobrej jakości tworzywami, montaż elementów nie budzi zastrzeżeń.

Hyundai Tucson kontra Nissan Qashqai

Ulubione SUV-y Polaków jak równy z równym walczą między sobą o jak najwyższe lokaty na podium rankingu sprzedaży swojego segmentu. Który z nich jest lepszy w bezpośrednim starciu?

fot. Motofakty.plStylizacyjnych atrakcji nie ma tu co szukać, ale solidne wykonanie, wygodne fotele (w Tucsonie trochę lepsze) i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego czynią jazdę naprawdę przyjemną. Nieco korzystniejsze wrażenia wynosi się z wnętrza Tucsona, bo lepiej dopracowano w nim drobne detale. A diabeł jak wiadomo tkwi w szczegółach. Hyundai, dłuższy od Nissana o prawie 10 cm, jest również bardziej przestronny. Różnica w stosunku do Qashqaia nie jest wielka, ale miejsca jest więcej, zarówno na przednich jak i na tylnych siedzeniach. Ma się poczucie większej szerokości kabiny, więcej przestrzeni jest nad głowami jadących. Koreańskie auto ma też zdecydowanie większy bagażnik.

Podwozie w SUV-ie ma bardzo istotny wpływ na wizerunek auta. Zbyt „sztywne” kłóci się z rekreacyjnym charakterem auta, „miękkie” nie daje pewności prowadzenia. Idealny kompromis jest trudny do osiągnięcia. Twórcy Hyundaia poszli w stronę „miękkości”, zapewniając jadącym wyższy komfort jazdy. Stabilność auta nie cierpi na tym szczególnie, Tucson prowadzi się pewnie i bezpiecznie, nie wpada w mocne przechyły w zakrętach i przy szybkich manewrach. System Flex Steer pozwala na zmniejszenie lub zwiększenie siły wspomagającej układ kierowniczy, pozwalając dobrać ją do aktualnych warunków drogowych. Zawieszenia Qashqaia są sztywniej zestrojone. Przez to komfort jazdy jest w nim nieco gorszy niż u rywala, ale mimo wszystko stoi na dobrym poziomie. W obu autach podwozia znakomicie „wybierają” nierówności, i robią to wyjątkowo cicho. W Nissanie prowadzący również może decydować o sile wspomagania układu kierowniczego.

Hyundai Tucson kontra Nissan Qashqai

Ulubione SUV-y Polaków jak równy z równym walczą między sobą o jak najwyższe lokaty na podium rankingu sprzedaży swojego segmentu. Który z nich jest lepszy w bezpośrednim starciu?

fot. Motofakty.pl

Hyundai Tucson kontra Nissan Qashqai

Ulubione SUV-y Polaków jak równy z równym walczą między sobą o jak najwyższe lokaty na podium rankingu sprzedaży swojego segmentu. Który z nich jest lepszy w bezpośrednim starciu?

fot. Motofakty.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Heniek (gość)

    Do porównania dwóch najpopularniejszych SUVów wybraliście 2 najmniej popularne wersje tych SUVów. Gratulacje!

  • Gregor (gość)

    Proszę porównać najsłabsze jednostki benzynowe. FrancuzkąTurboviagrę w Nissanie i klasyka w Hyundaiu. Diabeł tkwi w szczegółach.

  • Mat (gość)

    A może porównanie Qasgqai i nowe Suzuki SX4 s-cross, bo o ile się nie mylę są to odwieczni rywale!!!!

  • kolman (gość)

    do Qashqhaia n-conecta powinien być porównywany Tucson style, a nie biedniejszy comfort

  • kolman (gość)

    w tucsonie jest też ten 2.0 186KM i wtedy 1.6 Qq wysiada

  • jo (gość)

    Tucson wymiata. Kaszlak nie ma startu :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.