Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

I Runda Coval Pucharu Polski Off-Road

(ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Po raz pierwszy rozpoczęcie sezonu Off-Roadowego odbędzie się na terenie Ośrodka Szkolno-Poligonowego Wojsk Lądowych w Nowej Dębie. Dzięki zaangażowaniu dowództwa poligonu oraz cennym wskazówkom leśnictw, organizator dysponuje nowymi, oryginalnymi trasami oraz nigdy nie wykorzystywanymi miejscami prób przejazdu.

Po raz pierwszy rozpoczęcie sezonu odbędzie się na terenie Ośrodka Szkolno-Poligonowego Wojsk Lądowych w Nowej Dębie. Dzięki zaangażowaniu dowództwa poligonu oraz cennym wskazówkom leśnictw, organizator dysponuje nowymi, oryginalnymi trasami oraz nigdy nie wykorzystywanymi miejscami prób przejazdu.

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Licząca prawie 60 km trasa etapu dziennego zawierać będzie szybkie odcinki dojazdowe, wiodące suchymi i mokrymi pasami piaskowymi oraz drogami poligonowymi. Próby przejazdu obejmą zarówno tereny bagniste, wodne, jak i formacje wzniesień (podjazdy, zjazdy, trawersy) o zróżnicowanej rzeźbie i podłożu.

**CZYTAJ TAKŻE

Mistrzostwa Śląska Off-RoadPeugeot Trekker Off-Road

**

"W tym sezonie wzięliśmy pod uwagę szczególne sugestie leśników odnośnie ograniczania trasy rundy do obszarów leżących poza terenami leśnymi. Nie ukrywam, że było to spore wyzwanie dla ekipy wytyczającej trasy. Spędziliśmy w terenie mnóstwo czasu, ale było warto. Praktycznie 90 % tras

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

prowadzi nowymi terenami. To samo dotyczy lokalizacji prób przejazdu. Uważam, że zrobiliśmy kawał dobrej roboty." - powiedział Tomasz Konik, kierownik trasy COVAL Pucharu Polski.

W tym roku rozgrywana jest 11. edycja Pucharu Polski Off-Road. Jest to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Każda z nich rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny.

Załogi startujące w Pucharze Polski Off-Road są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględ

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

nieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy.

W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty