Infiniti Q50

Samochody / Testy

Autor: Bartosz Wojcieszczyk

Liczba odwiedzin: 4007

Infiniti wjeżdża na polskie ulice ze swoim nowym modelem. Q50 otwiera całkowicie nowy rozdział w historii marki. Zwraca uwagę, przyciąga wzrok i prowokuje wyglądem.

Infiniti powstało w 1989 roku, jednak w Polsce daje o sobie znać od niedawna. W naszym kraju marka ta nie odbiła się Infiniti Q50, Fot: Infinitidotychczas dużym echem, ponieważ klientów upatrywała sobie głównie za Oceanem. Dopiero debiutująca w 2009 roku druga generacja modelu FX zdołała uwieść  polskich kierowców amerykańskim stylem.

Wszystko może zmienić wjeżdżający na polskie drogi Q50. Jest to luksusowy, ale także bardzo dynamiczny sedan klasy średniej, zastępujący dotychczasowy model G. Od razu trzeba zaznaczyć, że ze swoim poprzednikiem nie ma nic wspólnego. Nie przyznaje się do niego nawet z nazwy. Wszystko dlatego, że inauguruje on powrót do tradycyjnego nazewnictwa firmy i reprezentuje pierwszy z modeli Infiniti Q nowej generacji. A nowe, w tym przypadku, oznacza lepsze.

Model Q50 w każdym calu wygląda na auto stworzone z precyzją i pasją oraz zupełnie nie odzwierciedla stereotypu aut amerykańskich, jako niedopracowanych i spartańskich. Połączenie ciekawego, nieco agresywnego wyglądu i eleganckiej linii, czyni z tego pojazdu zarówno sportowca, jak i doskonałe auto biznesowe. Infiniti urzeka także wnętrzem. Każdego pasażera otaczają materiały najlepszej jakości, a kierowcy oddano do dyspozycji bardzo nowoczesny kokpit, nad którym króluje dużych rozmiarów ekran nawigacji. Ciekawostką są tu fotele – zostały one zaprojektowane w sztucznie stworzonym przez NASA stanie nieważkości... Nie trzeba wiedzieć co to znaczy, by zauważyć, że są one bardzo wygodne. Dopełnieniem wszystkiego jest rozstaw osi wynoszący 2850 mm, który gwarantuje zadowalającą ilość miejsca nawet dla wysokich osób.

Infiniti Q50, Fot: InfinitiPod maską tego auta może znajdować się Diesel o pojemności 2,2 litra lub wzbudzający coraz więcej zainteresowania wśród klientów zza Oceanu silnik hybrydowy. Ta druga opcja oznacza połączenie 3,5-litrowego motoru V6 z jednostką elektryczną, z których łącznie wykrzesano 364 KM. Zsumowany moment obrotowy tego auta wynosi 546 Nm. Cała moc przenoszona może być na tylną oś lub na wszystkie cztery koła (AWD).

Co ważne, pro-ekologiczne podejście wcale nie studzi zapału do jazdy. Przynajmniej nie w tym samochodzie. Pierwszą „setkę” Infiniti Q50 osiąga już po 5,2 s. To wynik zbliżony do Porsche 911! Maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h, a przy sprawnym rozpędzaniu pomaga 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z manetkami przy kierownicy. To jednoznaczny dowód na to, że hybryda nie musi być wolna. Ale czy nie cierpi na tym ekologiczna strona auta? Otóż przedstawiciele Infiniti twierdzą, że Q50 dzięki połączeniu siły klasycznego silnika V6 z „zieloną” naturą jednostki elektrycznej, zużywa średnio 6,5 l paliwa na 100 km i emituje 155 g CO2 na km. Ale to może nie wystarczyć klientom Infiniti. Właśnie dlatego, model Q50 w wersji hybrydowej oferowany jest tylko w najwyższym wariancie wyposażenia.

Z kolei 2,2-litrowa jednostka to pierwszy czterocylindrowy silnik Diesla marki Infiniti. Został on opracowany wspólnie z firmą Daimler AG. Infiniti z tym motorem osiąga moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. W przełożeniu Infiniti Q50, Fot: Infinitina język osiągów daje to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalną wynoszącą 231 km/h i mnóstwo frajdy z jazdy za sprawą tylnego napędu. Mimo solidnej dawki mocy, samochód potrafi zadowolić się średnio 4,4 litrami oleju napędowego na 100 km i emitować 114 g CO2 na km. Kierowca może wybierać pomiędzy sześciobiegową manualną i siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Auto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia, a jego ceny rozpoczynają się od ok. 144 tys. zł.

By dać kierowcom wolną rękę i możliwość wydania dodatkowych „kilku groszy”, Infiniti oferuje opcjonalne pakiety. Ciekawie wygląda „Tarcza bezpieczeństwa”, czyli inteligentny tempomat z szeregiem systemów pomagających zapobiec kolizji, lub „Pakiet multimedialny” z nawigacją i nagłośnieniem BOSE z 14 głośnikami.

Infiniti Q50 będzie w Polsce walczyło głównie z autami niemieckimi: Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesem klasy C. W wersji hybrydowej jego najgroźniejszym rywalem może być nieco słabszy Lexus IS 300h. Za Q50 w Polsce zapłacimy od 144 493 zł. Za tę cenę otrzymamy jednak samochód z silnikiem Diesla. Chcąc przysłużyć się środowisku i sięgając po odmianę hybrydową, będziemy musieli wyłożyć od 215 849 zł. Dodając do tego napęd na cztery koła oraz kilka interesujących opcji, cena modelu może zbliżyć się do 300 tys. zł. Jak widać przyjemność komfortowej z jazdy w zgodzie z naturą ma swoją cenę.

Wybrane dane techniczne Infiniti Q50 i konkurentów:

marka/model

Infiniti Q50 3.5h

Lexus IS 300h

BMW Serii 3 ActiveHybrid

Cena (zł)

215 849

157 900

249 300

typ nadwozia/liczba drzwi

Sedan/4

Sedan/4

Sedan/4

liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

długość/szerokość/wysokość (mm)

4790/1820/1455

4665/1810/1430

4624/1811/1429

rozstaw kół: przód/tył (mm)

1535/1550

1535/1550

1531/1572

rozstaw osi (mm)

2850

2800

2810

masa własna (kg)

1750

1620

1510

pojemność bagażnika (l)

400

450

480

pojemność zbiornika paliwa (l)

70

66

60

Układ napędowy

rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

typ silnika

Benzynowy/elektryczny (hybryda)

Benzynowy/elektryczny (hybryda)

Benzynowy/elektryczny (hybryda)

pojemność (cm3)

3498

2494

2979

liczba cylindrów

6

4

6

napędzana oś

tylna

tylna

tylna

Skrzynia biegów

typ/liczba przełożeń

Automatyczna/7

Automatyczna/bezstopniowa

Automatyczna/8

Osiągi

Moc maks. (KM/obr/min)

364

223

354

Mom. obr. maks. (Nm/obr/min)

546 (łącznie)

221 (benz.)+ 300 (elektr.)

400 (benz.)+ 210 (elektr.)

Czas przysp. 0-100 km/h (s)

5,2

8,3

5,5

Prędkość maks. (km/h)

250

200

250

Śr zuż. paliwa (l/100 km)

6,5

4,3

5,9

Średnia emisja CO2 (g/km)

155

99

139

Infiniti Q50, Fot: Infiniti

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Brak komentarzy - napisz pierwszy

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!