Jak dobrać alufelgi do naszego auta?

Porady / Eksploatacja

Autor: (ip)

Liczba odwiedzin: 2559

Ładne, aluminiowe felgi to niemały wydatek. Nie dajmy jednak zwieźć cenie – kupno niewiadomego pochodzenia felg może być tylko pozorną oszczędnością. Spawana lub prostowana, po odświeżeniu wygląda jak nowa. Podpowiadamy, jak dobrać odpowiednie felgi do naszego pojazdu.

Fot. Archiwum PolskapresseDobór właściwych obręczy nie jest prosty. I choć parametry felgi czasem opisuje się na jej wewnętrznej części, często opis jest niekompletny lub nieczytelny. Źle dobrane parametry mogą doprowadzić do szybszego zużycia zawieszenia. W doborze szerokości felg zachowajmy umiar. Nie zapomnijmy również zwrócić uwagę na moc silnika naszego pojazdu.

- „Zbyt duże felgi powodują konieczność zastosowania szerokich opon, a to może wpłynąć na obciążenie łożyska kół. Natomiast niewłaściwe osadzenie obręczy może wpłynąć na trudności związane z utrzymaniem kierunku jazdy.  Zwróćmy także uwagę na typ naszego zawieszenia oraz hamulców. To również wymaga zastosowania felg w odpowiednim rozmiarze. Powinniśmy zawsze pamiętać o wskazaniach producenta samochodów, który rozmiar felg i opon do danego modelu przedstawia w instrukcji pojazdu, jest ona opisana na podstawie warunków homologacyjnych danego pojazdu. Zastosowanie się do tych parametrów uchroni nas przed przykrymi konsekwencjami podczas zdarzenia drogowego i zapewni bezpieczne przemieszczanie się. Zawsze w razie wątpliwości należy się kontaktować się z autoryzowanym serwisem”  - mówi Grzegorz Biesok, Kierownik Sprzedaży Akcesoriów, firmy Auto-Boss.

Z szerokością felgi wiąże się jej również odsadzenie, zwane również ET lub offsetem. Jest to odległość powierzchni montażu od środka felgi, wyrażona w milimetrach. Gdy wartość odsadzenia się zmniejsza – obręcze wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola.

Oczywiście felgi nie mogą być również zbyt małe. Jeśli wybierzemy takie felgi, jej wewnętrzna część będzie ocierać o tarczę hamulcową. Przyglądając się średnicy felgi, również ona nie może być również za mała, tarcza hamulcowa i zacisk hamulca muszą się w niej zmieścić. Bez problemu możemy większą obręcz umieścić w miejsce mniejszej. Daje to wrażenie większych kół, mimo iż zewnętrzna  średnica opon się nie zwiększy. Takie zabiegi mogą być zastosowane przy kołach z oponami niskoprofilowymi – o niskiej ścianie bocznej. Pamiętajmy jednak, że duże felgi i niskie opony pogarszają komfort jazdy i wielu przypadkach zwiększają zużycie paliwa.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • Esteta (gość)
    • Z całą pewnością większa felga i niższy profil opony dodają uroku niemal każdemu autu. Niewielkie zmniejszenie offset-u, a co za tym idzie niewielkie wysunięcie koła na zewnątrz również. Bardzo źle wygląda przesadne wysunięcie felgi na zewnątrz. We wszystkim należy zachować umiar, bowiem pomijając walory estetyczne, szerokie opony, tym bardziej niskoprofilowe, z przesadnym wysunięciem kół na zewnątrz na pewno nie sprawdzą się na kiepskiej nawierzchni, a na dobrej niekoniecznie będą lepsze.

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!