Jakie nowe auta wybierają Polacy z segmentu mini i mini plus?

Mariusz Michalak
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu mini kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.1. Chevrolet SparkIlość sprzedanych egzemplarzy: 2 251Średnia cena sprzedaży: 34 244 zł Fot. Chevrolet
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu mini kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.1. Chevrolet SparkIlość sprzedanych egzemplarzy: 2 251Średnia cena sprzedaży: 34 244 zł Fot. Chevrolet
Samochody segmentu mini cechują niewielkie rozmiary i niskie koszty eksploatacji. Jakie modele cieszyły się największą popularnością w 2013 roku?
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu mini plus kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.1.Skoda Citigo Ilość sprzedanych
Top 5 sprzedaży nowych samochodów segmentu mini plus kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.

1.Skoda Citigo

Ilość sprzedanych egzemplarzy: 3 176
Średnia cena sprzedaży: 34 819 zł

Fot. Skoda

Fot. Opel

Do segmentu mini zaliczane są najmniejsze auta, które wykorzystywane są głównie do jazdy po mieście. Ich pojemność jest ograniczona, a długość średnio wynosi około 3,5 m. Pod maską znajduje się natomiast jednostki napędowe, które nie dysoponują potężną mocą.

Porównując wyniki sprzedaży aut miejskich w 2013 roku nie powinniśmy być zaskoczeni. W segmencie mini dominuje Chevrolet Spark, a w mini plus liderem okazała się Skoda Citigo, która wielokrotnie znajdowała się w czołówkach zestawienia także w ubiegłych latach. Tłumaczy to także pojawienie się w rankingu jej bliżniaczych odmian - Volkswagena Up! oraz Seata Mii.

Analizując dane sprzedaży z segmentu mini plus warto także zwrócić uwage na silną reprezentację aut japońskich i koreańskich marek, a także przesuwające się w kierunku podium auta francuskie takie jak Renault Twingo oraz Peugeot 107 ze swoim odpowiednikiem Citroenem C1.

Sprzedaż nowych samochodów segmentu mini kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.

Lp.

Marka/model

Ilość sprzedanych


Średnie ceny sprzedaży (zł)


Segment mini

3 63738 640
1.

Chevrolet Spark2 25134 244
2.

Fiat 50080943 810
        3.Opel Adam34451 935
        4.
Ford Ka11736 737
        5.Smart ForTwo8443 202
6.Abarth 5003269 138

Sprzedaż nowych samochodów segmentu mini plus kupionych przez osoby prywatne i klientów biznesowych w 2013 roku.

Lp.

Marka/model

Ilość sprzedanych


Średnie ceny sprzedaży (zł)


Segment mini plus

12 395 35 923
1.

 Skoda Citigo 3 17634 819 
2.


 Volkswagen Up!2 72036 311
        3. Fiat Panda2 50035 151
        4.
 Kia Picanto1 120 33 946
        5. Hyundai i1085939 167 
 6. Toyota Aygo54336 861
 7. Suzuki Alto40535 368
  8. Suzuki Splash33743 036
 9. Citroen C129137 642
 10.Renault Twingo21635 252
 11.Peugeot 10719239 335
 12.Seat Mii4537 453

 Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty