Jazda bez dachu

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Peugeot 207 CC choć mały, to z dieslem kosztuje ponad 90 tys. zł. Lepiej wyglądają w nim panie niż panowie, co akurat nie jest wadą.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

207 CC należy do samochodów z nadwoziem typu cabrio-coupe. Wyposażono go w składany automatycznie, twardy dach ze szklaną szybą chowający się w bagażniku. Francuska marka ma długą historię w produkcji tego typu aut. Pierwszym na świecie seryjnie wytwarzanym cabrio-coupe (choć wówczas taka nazwa nie funkcjonowała) był Peugeot 402 Eclipse z 1936 r.

 

Otwarcie bądź zamknięcie dachu w jego praprawnuku trwa 25 sekund i może się odbywać podczas postoju lub jazdy z

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

prędkością do 10 km/h. Przed złożeniem dachu należy upewnić się, że elastyczna roleta znajdująca się w bagażniku jest zaciągnięta.

 

Po wciśnięciu guzika najpierw opuszczają się cztery szyby boczne, po czym dach trafia do przestrzeni bagażowej. O rozpoczęciu i zakończeniu składania/rozkładania dachu

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

informują sygnały dźwiękowe, a całą operację można obserwować na kolorowym ekranie.

 

Podróż w 207 CC może odbywać się na cztery sposoby: z dachem i podniesionymi szybami bocznymi, z dachem i opuszczonymi szybami, bez dachu z podniesionymi szybami,

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

bez dachu z opuszczonymi szybami. Bagażnik w układzie coupe ma pojemność 370 l, która po złożeniu dachu zmniejsza się do 145 l.

 

Auto - przynajmniej w teorii - przeznaczone jest dla czterech osób. Miejsca z tyłu określane są jednak jako "pomocnicze", co zgadza się z prawdą, bo mieści się na nich damska torebka.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Dorosłym zdecydowanie zabraknie miejsca na nogi i nad głową, a nawet nieco starszym dzieciom może być zbyt ciasno. Z przodu siedzi się nisko, co spodoba się zapewne kierowcom lubiącym sportową jazdę.

 

Zapędy do szybkiej jazdy studzi mniej sztywne niż w hatchbackiem nadwozie - podczas jazdy odczuwa się jego delikatne kołysanie. Nie najlepsza jest widoczność, którą ograniczają grube słupki boczne. Po złożeniu dachu i szyb, przy nieco szybszej jeździe, wiatr wpadający do wnętrza szarpie

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

pasami bezpieczeństwa.

 

Silnik wysokoprężny 1,6 l o mocy 109 KM zapewnia przyzwoitą dynamikę. Chwilowo, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, maksymalny moment obrotowy może wzrosnąć z 240 do 260 Nm, co przydaje się podczas wyprzedzania. Głośniej zaczyna pracować przy 2800 obr./min. 5-stopniowa, ręczna skrzynia jest precyzyjna.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Ciekawostką jest dostępny za dopłatą (200 zł) dozownik, który rozpyla w kabinie pasażerskiej jeden z siedmiu wybranych zapachów.

 

W przeprowadzonym niedawno przez niemiecki automobilklub ADAC teście bezpieczeństwa małych kabrioletów, 207 CC uzyskał najwyższe noty. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki zabezpieczeniom przed dachowaniem. Podróżnych chronią dwa chromowane pałąki przeciwkapotażowe umieszczone za tylnymi siedzeniami. Wysuwają się one automatycznie na wysokość 20 cm w ciągu 175 milisekund (mniej niż mrugnięcie okiem) dzięki odpalanym ładunkom pirotechnicznym.

 

W 2007 r. sprzedano w Polsce 58 Peugeotów 207 CC, a w tym (do końca kwietnia) 56, co daje francuskiemu cabrio-coupe pierwsze miejsce w rankingu popularności samochodów z otwieranym dachem (przed Nissanem Micrą C+C i Peugeotem 307 CC).

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1560

Moc (KM) przy obr./min

109/4000

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

240/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,9

Prędkość maksymalna (km/h)

193

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

4,4/6,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

403,7 x 175 x 139,7

Rozstaw osi (cm)

254

Pojemność bagażnika (l)

370/145

Cena (zł)

92 000

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty