Jedzie Volkswagen

Jerzy Iwaszkiewicz
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Dzieje się ciekawie na polskim rynku motoryzacyjnym. Do góry idzie Ford oraz Volkswagen. Pokazano właśnie nowego Passata. Jeszcze dwa lata temu Volkswagen zajmował 9. miejsce w rankingu sprzedaży, a obecnie jest już na czwartym.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Pisaliśmy niedawno, że Volkswagen tak się zapatrzył w swoją wielkość, że nie zauważył kiedy minęła. Nie proponowali nic specjalnie ciekawego, firma trzymała się sztywnych cen, aż wreszcie zrozumieli, że tak dłużej się nie da.

Jerzy Krężlewski, od 18 lat, czyli odkąd pracuje w Volkswagenie, próbuje przekonać świat, że są to samochody najlepsze. Samochody odlotowe, takie aby było widać, że są nowoczesne - mówi Krężlewski - sprzedaje się dobrze przez pierwszy rok. Volkswagen trzyma się takiej strategii, aby wygląd, stylistyka, nadawała się na każdą okazję przez wiele lat. Passat produkowany jest od 27. lat, a ciągle należy do najlepiej sprzedających się aut w Europie. Firma trzyma się klasyki.

Nowe modele minimalnie różnią się od pozostałych. Nowy Passat też nie wiele różni się od starego modelu. Jest to trochę nudne, te samochody są trochę tak, jakby ich nie było, wszystko wszakże co nowe jest w środku. Nowy Pasat ma aż 19 nowych systemów, np. sam hamuje jeżeli samochody zbliżają się zbyt blisko, co zresztą już dawno wprowadził Mercedes. Wystarczy też kopnąć jakby w bagażnik, machnąć nogą, a bagażnik sam się otwiera. Taki niby drobiazg, ale jak są obydwie ręce zajęte to się przyda.

Volkswageny kupują ludzie, którzy niekoniecznie lubią szpanować, ale lubią wiedzieć co mają. Nowy Passat z silnikiem 1.4 kosztuje 85 tys. zł i jest to cena porównywalna z Oplem Insignią i Fordem Mondeo. Jeszcze niedawno Volkswageny kosztowały trochę drożej.

W przyszłym roku pojawi się nowa Jetta oraz New Beetle, który ma być bardziej podobny do Garbusa, co się zresztą nie uda. Garbusa nie da się podrobić.

Mówiło się kiedyś, że samochody są dobre, bardzo dobre i niemieckie tyle, że było to dawno. Dobrych samochodów jest teraz cały worek, jak chociażby Peugeoty, Fordy Focusy, japońskie Mazdy czy nawet Alfy Romeo, które też już się nie psują. Z Volkswagenami jest trochę tak, jak z garniturami szytymi na miarę, klient nie wygląda w tym ani specjalnie ładnie, ani nowocześnie, ale za to solidnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty