Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jeep Renegade: nowy, mały „global trotter”

(ip)
Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep
Po światowej premierze na salonie samochodowym w Genewie w marcu 2014 i po amerykańskiej premierze na New York International Auto Show w kwietniu 2014, obecnie nowy Jeep Renegade debiutuje podczas pokazów i jazd próbnych dla przedstawicieli mediów, aby w czwartym kwartale br. zawitać do salonów Jeepa w Europie. Cena auta w Polsce startuje od 69 900 zł.
Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep

Zupełnie nowy Jeep Renegade rozszerza gamę marki, wchodząc do rozwijającego się segmentu małych pojazdów sportowo-użytkowych (SUV), pozostając wiernym stylowi życia pełnego przygód i możliwościom napędu 4x4 z jakich jest znany Jeep.

Determinacja, umiejętności i chęć bycia częścią jednej, silnej drużyny: to najważniejsze elementy w tworzeniu nowego Jeepa Renegade, pierwszego pojazdu Fiat Chrysler Automobiles, opracowanego wspólnie przez włoskich i amerykańskich projektantów i inżynierów oraz pierwszego modelu w historii marki, budowanego we Włoszech, w odnowionym zakładzie SATA w Melfi (Basilicata). Nowy Jeep, stanowi połączenie konstrukcji, funkcjonalności i doświadczenia terenowego właściwych amerykańskiej marce - która od 73 lat jest synonimem wolności i jazdy 4x4 - oraz stylu i dynamicznych osiągów, które charakteryzują włoskie samochody na całym świecie.

Jeep Renegade to model posiadający silną stylową osobowość oraz odpowiednią wielkość zarówno do miasta, jak i do jazd pozamiejskich. Oferuje najlepszą w swojej klasie przestronność wnętrza, doskonałą dynamikę jazdy na drogach i niezrównane możliwości terenowe.

Dwa nowe, zaawansowane systemy 4x4 - Jeep Active Drive and Jeep Active Drive Low - jedyne w swej kategorii, wbudowany system odłączania napędu tylnej osi, który płynnie przechodzi pomiędzy napędem na dwa lub cztery koła w celu zmniejszenia zużycia paliwa.

Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep

Pierwsza w tym segmencie dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia niezrównane osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie. Gama silników o niskim zużyciu paliwa dostępna w dwunastu kombinacjach układu napędowego sprawia, iż nowy Renegade jest w stanie spełnić oczekiwania każdego klienta.

W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), nowy Jeep Renegade będzie dostępny w pełnym asortymencie obejmującym cztery różne wersje: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk - w sumie 12 kombinacji układów napędowych oraz gama silników benzynowych i turbo diesel które będą dostępne w konfiguracjach z napędem na cztery koła lub na koła przednie. Sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się w czwartym kwartale 2014 roku. Gama silników oferowanych w regionie EMEA obejmuje silniki benzynowe: dwa MultiAir2 i jeden E.torQ oraz dwa silniki diesel MultiJet II. Oferta skrzyń biegów obejmuje wybór spośród dwóch przekładni manualnych, jednej z podwójnym sprzęgłem suchym (DDCT) i pierwszą w segmencie 9-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Nowy Renegade będzie kluczowym modelem marki Jeep w regionie, ponieważ wprowadzany jest w najszybciej rozwijającym się segmencie rynku motoryzacyjnego - małych SUV-ów.

Wygląd zewnętrzny

Od początku, projektanci Jeep wiedzieli że Renegade będzie musiał zapewniać najlepsze w klasie możliwości terenowe oraz rozmiary dopasowane do miasta, jednocześnie oferując większą uniwersalność, łatwość manewrowania i lepszą stylistykę. Ponadto, zadaniem projektantów było stworzenie całkowicie nowego SUV-a który symbolizowałby design słynnej amerykańskiej marki Jeep, ponieważ ma on stanowić premierę marki w segmencie małych SUV-ów na ponad 100 rynkach na całym świecie. I w końcu, Renegade miał dawać swobodę otwartej przestrzeni, która sięga swoimi korzeniami do roku 1941, poprzez Jeepa Willysa MB, aż do dzisiaj, do współczesnego Jeepa Wranglera.

Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep

Wynikiem jest pojazd, który opiera się na silnej i charakterystycznej stylistyce Jeepa Wranglera, a ponadto oferuje świeży, nowy design, który z pewnością trafi w gusta młodych, poszukujących przygód klientów, którzy doskonale odnajdują się w „świecie" Jeepa inspirowanym wolnością i przygodą. Zewnętrzna linia pojazdu ma przemyślany wygląd z solidnymi kształtami nadwozia i agresywnymi proporcjami kół w stosunku do nadwozia. Pod każdym kątem wyraźnie widać elementy charakterystyczne dla dziedzictwa stylistycznego marki, takie jak okrągłe reflektory, rozpoznawalna przednia maskownica z siedmioma otworami i trapezowe nadkola. Dostępne będą również dwa systemy otwieranego dachu, w celu zapewnienia klientom swobody otwartej przestrzeni: duży podwójny szklany dach przesuwany elektrycznie i unikalny w segmencie system „My Sky". Dwa lekkie panele systemu „My Sky", które można łatwo i wygodnie zdjąć i schować w bagażniku, zapewniają wyjątkowe dla tego segmentu doznanie otwartej przestrzeni panoramicznego dachu.

W nowym Jeepie Renegade dostępnych jest łącznie siedem wzorów felg. Wszystkie wzory są pięcioramienne, ze specyficznymi wykończeniami, w rozmiarach od 16" do 18".

Wnętrze

Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep

Wnętrze to nowoczesny, dopracowany wygląd, który ta marka ma w genach. Kabina charakteryzuje się maksymalną dbałością o szczegóły, innowacyjnymi kombinacjami kolorów, wysokiej jakości materiałami, zaawansowaną technologicznie budową oraz pomysłowymi i funkcjonalnymi schowkami.

Wnętrze oferuje charakterystyczną, świeżą stylistykę, którą projektanci Jeepa określili mianem „Tek-Tonic".  Ta nowa koncepcja designu przejawia się w łączeniu łagodnych i przyjemnych w dotyku form z solidnymi i funkcjonalnymi detalami. Duże powierzchnie, takie jak wymodelowana, miękka deska rozdzielcza łączy się z odważnymi elementami funkcjonalnymi, jak uchwyt pasażera - niezbędnymi podczas przygód terenowych i zapożyczonymi od starszego brata, legendarnego Jeepa Wranglera. Unikalne zabezpieczające łączniki, galwanizowane akcenty i inspirujące kolory wywodzą się z wyposażenia dla sportów ekstremalnych. Zaprojektowano  „elastyczne" wnętrze samochodu, które obejmuje składany do przodu przedni fotel pasażera i wyjątkową w tej klasie przestrzeń  bagażnika -  z wyjmowaną, odwracalną podłogą o regulowanej wysokości - żeby zapewnić odpowiednią przestrzeń w Renegade  dla całego potrzebnego sprzętu pasażerów.

Silniki

Gama silników Jeepa Renegade dostępnych w EMEA obejmuje dwanaście kombinacji układu napędowego do wyboru, ekonomicznych pod względem zużycia paliwa, zaprojektowanych odpowiednio do potrzeb na rynkach. Są to: 140-konny silnik benzynowy 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop & Start i napędem 4x2 wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub DDCT (przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem); 170-konny silnik benzynowy 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop & Start, z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4; 120-konny diesel 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem 4x2; 120-konny lub 140-konny diesel 2,0 litra MultiJet II z funkcją Stop&Start z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i konfiguracją 4x4; 140- i 170-konny diesel 2,0 litra MultiJet II z funkcją Stop&Start z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4; 110-konny silnik benzynowy 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem  4x2 i 185-konny 2,4 -litrowy "Tigershark" MultiAir, z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów,  z napędami 4x2 i 4x4 (dostępne w Rosji, na Bliskim Wschodzie i w RPA)

Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep

Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów

Nowy Renegade wprowadza jako pierwszy w swojej kategorii dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.  W połączeniu z dwulitrowym silnikiem diesel MultiJet II, silnikiem benzynowym 2,4 litra MultiAir2, dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia wiele korzyści, w tym świetne przyspieszenie, zapewnienie płynnej mocy przy dużych prędkościach i zmniejszone zużycie paliwa.  Zupełnie nowa, w pełni elektroniczna dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów oferuje możliwość zmiany napędu w czasie jazdy, z możliwością ręcznej zmiany biegów AutoStick dla poprawy zużycia paliwa, osiągów i przyjemności z jazdy.

Systemy 4x4:  „Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low"

Jeep Renegade wyposażony jest w dwie nowe konfiguracje napędu na cztery koła.  Najlepsze w swojej klasie kąty natarcia i zejścia oraz dwa systemy 4x4 - „Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low" - ten ostatni, dzięki zastosowaniu specjalnego mapowania przełożeń skrzyni biegów i połączeniu z funkcją kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) oraz funkcji „Low", zapewniają zachowanie terenowe które stawia Renegade na najwyższym poziomie w swojej kategorii i oferuje legendarne możliwości terenowe marki Jeep.  Oba systemy zapewniają odpowiedni moment obrotowy we wszelkich warunkach jazdy, co przekłada się na większe bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni, w deszczu i śniegu, jak również optymalną przyczepność przy agresywnym ruszaniu.

Systemy Jeep Active Drive i Active Drive Low są połączone z system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z czterema ustawieniami (pięć dla modelu Trailhawk, z dodatkowym trybem Rock (skała) uzupełniającym tryby Auto, Snow, Sand i Mud (śnieg, piasek i błoto), co zapewnia ustawienia do jazdy na drodze lub w terenie, dając optymalne osiągi na dowolnej nawierzchni. Niezależne zawieszenie kół, zapewniające maksymalne wychylenie przegubu koła do 205 mm oraz prześwit do 210 mm dla modelu Trailhawk, sprawiają, iż Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie, małych SUV-ów i oferuje najlepsze w swojej klasie możliwości 4x4.

Nowy Jeep Renegade jest również pierwszym małym SUV-em wyposażonym w odłączany napęd tylnej osi. System ten zmniejsza straty energii kiedy możliwości 4x4 nie są potrzebne i zapewnia poziom oszczędności paliwa układu 4x2. Odłączenie napędu tylnej osi polega na płynnym przechodzeniu pomiędzy napędem na dwa i cztery koła pozwalając na ciągłe sterowanie momentem obrotowym bez konieczności ingerencji ze strony kierowcy.

Informacje i rozrywka oraz bezpieczeństwo

Jeep Renegade / Fot. Jeep
Jeep Renegade / Fot. Jeep

Jeep Renegade jest nieporównywalny w swym segmencie również jeśli chodzi o wyposażenie zapewniające komfort pokładowy oraz informację i rozrywkę, a także oferuje zaawansowane funkcje technologiczne.  Obejmują one system UConnect z 5" (standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach wyposażenia) lub z 6.5" ekranem dotykowym, Bluetooth z funkcją sterowania głosowego i 7" kolorowy panel przyrządów multiview, największy w segmencie.

Bezpieczeństwo i ochrona były również najważniejsze przy projektowaniu nowego Jeepa Renegade, który oferuje do ponad 60 dostępnych funkcji, w tym 6 standardowych poduszek powietrznych, ESC z elektronicznym system przeciwdziałania dachowaniu (ERM), tylną kamerę ParkView, system ostrzegania przed kolizją czołową, układ adaptacyjnej kontroli prędkości i system ostrzegania przed niespodziewaną zmianą pasa ruchu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty