Jesienne promocje

Adam Hern
Otwarte drzwi, specjalna akcja kredytowa, promocja na pakiet dodatkowego wyposażania, zimowe opony gratis. Koncerny samochodowe, a czasem sami dealerzy prześcigają się w promocjach żeby przyciągnąć klientów do swojego salonu.

 

Po wakacyjnej przerwie jesień jest tradycyjnym okresem ożywienia na rynku samochodów. W tym

roku jednak zmasowanych akcji promocyjnych nie ma. Nowe wersje sprzedają się świetnie i dealerzy nie mają powodów do narzekania.

 

Co w salonach?

 

Specjalne akcje ogłasza np. Hyundai, który w Polsce nie jest jeszcze bardzo popularny, a ma właśnie zupełnie nowego hatchbacka, i30. Oprócz pięcioletniej gwarancji, w salonach tej marki otrzymać można za darmo lakier metalik, opony zimowe Dunlop, do tego ubezpieczenie OC/AC/NW gratis. Dealerzy umożliwiają też wybór rabatu w kwocie 2000 zł i ubezpieczenia w stałej cenie 1750 zł.

JFot. AME: Jesień jest tradycyjnym okresem ożywienia na rynku samochodów. W tym roku jednak zmasowanych akcji promocyjnych nie ma.
JFot. AME: Jesień jest tradycyjnym okresem ożywienia na rynku samochodów. W tym roku jednak zmasowanych akcji promocyjnych nie ma.

 

W związku z nieco już zapomnianym wyścigiem Tour de Pologne, na promocję pozwolił sobie Fiat. Model Bravo w limitowanej wersji Tour de Pologne wyprodukowano tylko w 40 egzemplarzach. Powstała na bazie wersji 1.4 T-Jet 16V 150 KM Sport w kolorze czerwonym - Maranello.

 

We wnętrzu samochodu znajduje się emblemat z nazwą serii limitowanej, kolejnym numerem samochodu z serii oraz autografem Czesława Langa. Auto jest sprzedawane w cenie 79 590 zł. Ma nawigację i bardzo bogate wyposażenie.

 

Audi do modelu A6 dodaje w niższej cenie pakiet Navigate czyli, system nawigacji satelitarnej, reflektory ksenonowe z funkcją adaptive light, ogrzewane siedzenia, wspomaganie otwierania klapy bagażnika, Audi parking system plus (przód i tył), przygotowanie do montażu telefonu GSM z funkcją Bluetooth, zestawem głośnomówiącym i podłokietnikiem. Niższa cena pakietu to ponad 8000 zł, ciągle niemało, ale to gadżety dla zamożnych.

 

Land Rover na swoje samochody proponuje pakiet ubezpieczeń w bardzo atrakcyjnej cenie 2,8 proc. wartości auta.

 

Bez promocji też się da

 

Nie zawsze jednak jakiekolwiek akcje promocyjne są potrzebne. Przykładem niech będzie nowy Ford Mondeo. Oficjalna premiera tego samochodu miała miejsce latem, jednak dealerzy wymusili na oficjalnym przedstawicielu Forda w Polsce, możliwość "cichej prezentacji" samochodu w salonach jeszcze przed wakacjami. Auto stało pod przykryciem, a chętni mogli mu się przyglądać z bliska w aurze wtajemniczenia. Sprzedawcy nie znali jednak oficjalnych cen, ani innych szczegółów na temat auta. Mimo to efekt był doskonały - cały tegoroczny kontyngent nowego Mondeo został sprzedany latem.

 

Zupełnie inny charakter mają promocje pod koniec roku, lub też na początku roku. W takim okresie dealerzy i importerzy próbują za wszelką cenę pozbyć się stojących na placach samochodów, które z każdym dniem dramatycznie tracą na wartości. To świetny czas dla poszukiwaczy okazji - ceny mogą być wtedy naprawdę atrakcyjne. Nie wiadomo jednak, czy w tym roku będzie z czego wybierać, bo w 2007 roku auta sprzedają się lepiej niż zakładali to dealerzy. A niektórych wersji wręcz brakuje.

Jesienne promocje

 

Eliza Kruszewska, attache prasowy Renault Polska

 

Moment wprowadzenia promocji, czy uruchomienia kampanii reklamowej zależy od kilku czynników, takich jak sytuacja na rynku, cykl życia modelu, czy zaplanowana na cały rok strategia. Ogólny plan promocji tworzony jest raz na rok. Wtedy też ustala się, czy dla modelu, który istnieje już jakiś czas na rynku, stworzyć np. wersje limitowane, po to by pobudzić zainteresowanie tym modelem. Takie akcje jak np. dodatkowe wyposażenie w radio, czy klimatyzację, przygotowywane są na bieżąco na podstawie danych sprzedaży. Część pomysłów czerpiemy z Francji, część kreujemy w centrali Renault w Polsce.

 

Leszek Kempiński, dział public relations Audi w Polsce


Jesienne promocje

 

W przypadku marki premium nie organizuje się wyprzedaży modeli, polegających na obniżaniu ceny, to zmniejszało by prestiż marki. Akcje promocyjne w takim wypadku mają inny charakter, chcemy przyciągnąć do nas klientów oferując im coś wyjątkowego. Promocje w naszych salonach ogłaszamy z kilku powodów. Po pierwsze, jeśli badania wskazują, że nasi klienci czegoś od nas oczekują - tak jest na przykład z ostatnią promocją na pakiet Navigate w Audi A6. Po drugie, jeśli jest moda na coś, to też chcemy to zaoferować klientom. Po trzecie, mamy też działania związane z porą roku, kiedy np. oferujemy komplety opon zimowych, łańcuchy śniegowe, czy bagażniki. Nigdy nie działamy tak, że wyprzedajemy masowo produkt. To sprawiłoby wrażenie, że zalega on w magazynach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty