Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 33672 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jeździliśmy nowym Golfem. Zmienił się na lepsze?

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra / TVN Turbo/x-news

Volkswagen Golf 

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Volkswagen Golf 

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra Golf siódmej generacji zadebiutował w 2012 roku i powstał na płycie podłogowej MQB, wykorzystanej przy produkcji m.in. Audi A3, Skody Octavii i Seata Leona. VIII generacja Golfa zapowiadana jest na 2019 rok, więc teraz przyszedł czas na kurację odmładzająca aktualnego modelu. Jak można się było spodziewać –  nie oznacza ona rewolucji. Konstruktorzy porównali ten samochód do popularnego od lat, klasycznego utworu muzycznego – koncepcja się nie zmienia, a jego kolejne wersje to tylko różne wykonania tej samej muzyki. Patrząc na zmodernizowaną, siódmą odsłonę niemieckiego klasyka, nasuwa się inne muzyczne porównanie –  stylistycznie jest to płyta z największymi przebojami znanego zespołu. Przód nadal przypomina szóstą generację, charakterystyczny trzeci słupek jest bliski wersji znanej z czwartej generacji, a wnętrze nawiązuje nieco do popularnej w Polsce „trójki”. Proste? A jednak od lat udaje się tylko firmie z Wolfsburga. Bo Golf to ciągle najchętniej kupowany samochód w Europie! Od 1974 roku niemiecki koncern sprzedał na całym świecie ponad  32 mln egzemplarzy modelu, który ma tez na swoim koncie prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2013.

Trzeba przyznać, że pomimo niewielkiego zakresu modyfikacji samochód wygląda ciekawiej.  Auto ma zmienione zderzaki, wyposażono je w nowe reflektory ze zintegrowanymi światłami typu LED do jazdy dziennej, poszerzone lampy przeciwmgielne oraz większy wlot powietrza do silnika. W tym miejscu trzeba dodać, że Volkswagen postawił na technologię LED, rezygnując ze świateł biksenonowych, za to w podstawowej wersji dostępne będą reflektory halogenowe. Z kolei tylne lampy mają teraz inną grafikę, a układ wydechowy został zintegrowany ze zderzakiem

Redakcja poleca:

Zmiany w prawie dla kierowców. Jakie i od kiedy?
Volvo V90 Cross Country. Kombi na każdą drogę
Na co diagności kładą nacisk na przeglądzie?

Volkswagen Golf 

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra Więcej zmian wprowadzono w kabinie. Na środkowej konsoli w podstawowej odmianie zamontowano 6,5-calowy wyświetlacz, natomiast w topowej znalazł się ekran Discovery Pro o przekątnej aż 9,5 cala. Jednocześnie nie ma na nim żadnych pokręteł, lecz jedynie przyciski plus/minus do regulacji dźwięku oraz klawisze na kierownicy. Można również podłączyć smartfon za pomocą interfejsów Android Auto, Apple CarPlay oraz Mirror Link, dzięki czemu nie ma kłopotu z uruchamianiem na dużym ekranie aplikacji, które są do tego przystosowane. Niestety, kolejna nowość – system obsługi gestami ręki działa tylko podczas obsługi radia i do tego nie zawsze poprawnie. Wygodniej więc obsługiwać te funkcje w tradycyjny sposób. Za dopłatą dostępny będzie także Virtual Cockpit z wyświetlaczem o rozmiarze 12,3 cala, znany już z Passata czy Tiguana.

W palecie silników podstawową jednostką jest silnikiem będzie benzynowy silnik 1,0 l o mocy 85 KM. 3-cylindrowa jednostka, znana już chociażby ze Skody Octavii, całkiem nieźle radzi sobie z ważącym ponad tonę autem, utrzymując średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5-6 l na 100 km (wg danych producenta 4,8 l). Oczywiście w tym przypadku o bardziej dynamicznej, sportowej jeździe nie może być tu mowy, za to już niedługo zadebiutuje mocniejszy, całkowicie nowy, benzynowy silnik o pojemności 1,5 l,  mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm dostępnym w zakresie od 1500 do  3500 obr./min. Golf z tym silnikiem, który zużywa średnio 4,9 l/100 km, pojawi się w Polsce pod koniec marca i dopiero wtedy poznamy jego cenę. Latem do sprzedaży trafi słabsza, 130-konna wersja silnika 1.5 (spalanie 4,6 l/100 km), a obie jednostki wyposażono w system dezaktywacji dwóch cylindrów, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Jeśli więc silnik pracuje pod małym obciążeniem, wyłącza dwa środkowe cylindry. Przy czym zmiana ta jest właściwie niezauważalna dla kierowcy. Nowe jednostki systematycznie będą zastępować stosowane dotąd silniki 1.4 o tej samej mocy.

 

Volkswagen Golf 

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra

Volkswagen Golf

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • hajsik (gość)

    gównoburzo! - let's begin! :)

  • ~bziuk (gość)

    Mam szósteczkę i mogłbym sie przymierzyć ale do diesla. Tyle że cena kosmiczna więc może warto wybrać konkurencję.

  • autor (gość)

    wygląda jak peugeot

  • Wesoły (gość)

    Zdecydowanie lepiej kupić KIE

  • hajsik (gość)

    najlepsza jest wersja 75KM - w sam raz dla sołtysa do upalania na szutrach :), albo dla syna wójta.

  • ohoh (gość)

    1.5 TSI to nie jest żaden całkowicie nowy silnik, to stary dobry (hehe) 1.4 TSI po poprawkach. Opinia o 1.4 TSI jest jaka jest więc po prostu trzeba było się jakoś odciąć od złej reputacji. Mimo wszystko wierzę, że po tylu wpadkach z tym złomem udało im się w końcu zapanować nad usterkami, no przynajmniej nad większością.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Golf opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.