Kia Carnival

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha: Kia Carnival nowej generacji oferowana jest w Polsce od kilku miesięcy. To ciekawa propozycja dla osób, które stawiają na przestronność wnętrza.
Fot. Maciej Pobocha: Kia Carnival nowej generacji oferowana jest w Polsce od kilku miesięcy. To ciekawa propozycja dla osób, które stawiają na przestronność wnętrza.
Osobowy van powinien być przestronny i pozwalać na przewożenie co najmniej siedmiu osób. Wymagania te spełnia nowa Kia Carnival.

Osobowy van powinien być przestronny i pozwalać na przewożenie co najmniej siedmiu osób. Wymagania te spełnia nowa Kia Carnival.

Fot. Maciej Pobocha: Kia Carnival nowej generacji oferowana jest w Polsce od kilku miesięcy. To ciekawa propozycja dla osób, które stawiają na przestronność
Fot. Maciej Pobocha: Kia Carnival nowej generacji oferowana jest w Polsce od kilku miesięcy. To ciekawa propozycja dla osób, które stawiają na przestronność wnętrza.

 

Samochody koreańskie coraz skuteczniej konkurują z autami europejskimi pod względem nowoczesności konstrukcji i jakości wykończenia. Biorąc pod uwagę stosunkowo niskie ceny pojazdów z Dalekiego Wschodu nie dziwi, że klienci spoglądają na nie coraz przychylniejszym okiem. Sprawdzaliśmy, na ile Kia Carnival może zadowolić gusta nabywców.

 


Fot. Maciej Pobocha: W porównaniu z poprzednikiem linie nadwozia wygładzono, dzięki czemu auto ma atrakcyjniejszy wygląd.
Fot. Maciej Pobocha: W porównaniu z poprzednikiem linie nadwozia wygładzono, dzięki czemu auto ma atrakcyjniejszy wygląd.


Cechy szczególne

 

Carnival to samochód 7-osobowy. W przeciwieństwie do niektórych vanów zaprojektowano go tak, aby na dwóch siedzeniach trzeciego rzędu (oferowanych standardowo) mogli dość wygodnie podróżować nawet dorośli pasażerowie. Mimo, że fotele nie są tak komfortowe jak te z rzędu drugiego, to miejsca na nogi i nad głową wystarcza dla osób mających 180 cm wzrostu.

Fot. Maciej Pobocha: Autem może podróżować siedem osób.
Fot. Maciej Pobocha: Autem może podróżować siedem osób.

Zaletą jest także łatwe składanie i rozkładanie siedzeń drugiego i trzeciego rzędu. Czynność tę wykonuje się jednym ruchem. Pewien problem stanowi utrzymanie złożonych foteli w pozycji pionowej. Należy je w tym celu przywiązać za pomocą pasków, co nie wydaje się najszczęśliwszym rozwiązaniem. Siedzenia można też wymontować z pojazdu, dzięki czemu znacznie powiększa się przestrzeń bagażowa. Są

Fot. Maciej Pobocha: Fotele drugiego i trzeciego rzędu można złożyć jednym ruchem.
Fot. Maciej Pobocha: Fotele drugiego i trzeciego rzędu można złożyć jednym ruchem.

one jednak dość ciężkie, co może być utrudnieniem dla pań.

Zajmowanie miejsca z tyłu ułatwiają przesuwane drzwi boczne. To rozwiązanie sprawdza się też na zatłoczonych parkingach. Dość nietypowo umieszczono w Carnivalu komputer pokładowy podający informacje o zużyciu paliwa, szacowanym zasięgu czy temperaturze zewnętrznej. Znajduje się on nie na panelu centralnym czy tablicy zegarów, jak ma to miejsce w

Fot. Maciej Pobocha: Możliwość różnorodnego konfigurowania przestrzeni to zaleta Carnivala. Siedzenia składają się, można je także wyjmować.
Fot. Maciej Pobocha: Możliwość różnorodnego konfigurowania przestrzeni to zaleta Carnivala. Siedzenia składają się, można je także wyjmować.

przypadku większości aut, a w podsufitce na wysokości głowy kierowcy. W droższych wersjach wyposażenia standardowo oferowany jest rozkładany stolik między fotelami pierwszego rzędu.

 

Silnik

 

Kia Carnival oferowana jest w Polsce tylko z wysokoprężną jednostką napędową o pojemności 2,9 l rozwijającym moc 185

Fot. Maciej Pobocha: Stylistyka tablicy zegarów i panelu centralnego nie jest porywająca, ale zastrzeżeń do ergonomii mieć nie można.
Fot. Maciej Pobocha: Stylistyka tablicy zegarów i panelu centralnego nie jest porywająca, ale zastrzeżeń do ergonomii mieć nie można.

KM. Silnik z systemem wtrysku paliwa common rail drugiej generacji doładowuje turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic powietrza. Dzięki jej zastosowaniu maksymalny moment obrotowy (343 Nm) dostępny jest od 1750 obr/min. Diesel zapewnia autu o masie własnej 2,1 t dość dobrą dynamikę, chociaż mógłby być nieco lepiej wyciszony. Współpracując z automatyczną, 5-

Fot. Maciej Pobocha: Na siedzeniach trzeciego rzędu nawet wyższym osobom nie powinno zabraknąć miejsca na nogi i nad głową.
Fot. Maciej Pobocha: Na siedzeniach trzeciego rzędu nawet wyższym osobom nie powinno zabraknąć miejsca na nogi i nad głową.

stopniową skrzynią biegów, jest też dość paliwożerny. W trakcie naszego testu zużycie oleju napędowego w trasie wynosiło ok. 8,5 l/100 km, a w mieście 13,4 l/100 km. To o litr do półtora więcej niż podaje producent.

 

Wrażenia z jazdy

 

Na ilość przestrzeni w Carnivalu narzekać nie można. Fotele przednie są wygodne. Dobrą widoczność do tyłu zapewniają bardzo duże lusterka zewnętrzne. Zegary mają prostą stylistykę i są czytelne. Korzystanie z

Fot. Maciej Pobocha: Drzwi tylne są przesuwane, co ułatwia zajmowanie miejsca i przydaje się na zatłoczonych parkingach.
Fot. Maciej Pobocha: Drzwi tylne są przesuwane, co ułatwia zajmowanie miejsca i przydaje się na zatłoczonych parkingach.

informacji z nietypowo umieszczonego wyświetlacza komputera pokładowego może nieco rozpraszać uwagę kierowcy. Zawieszenie auta (przód kolumny MacPhersona, tył układ wielowahaczowy) zestrojono miękko, ale mimo to pokonywane nierówności są odczuwalne.

Automatyczna skrzynia biegów pracuje płynnie. Podczas zmiany przełożeń nie odczuwa się szarpnięć. Zastrzeżenie budzi szybkość, z jaką są one redukowane - planując wyprzedzanie warto wcześniej ręcznie zmienić bieg.

 

Podsumowanie

 

Kia Carnival to ciekawa propozycja dla klientów, którzy potrzebują samochodu 7-osobowego. Samochód w zasadzie nie odbiega standardem od swoich europejskich rywali, a jego cena (biorąc pod uwagę bogate wyposażenie i automatyczną przekładnię) jest dość atrakcyjna.

 

Wybrane dane techniczne Kia Carnival Freedom:

 

Typ silnika

Diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

2902

Moc maksymalna (KM/obr/min):

185/3800

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

343/1750-3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

14,6

Prędkość maksymalna (km/h):

194

Pojemność bagażnika (l):

214-3423

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

7,0/12,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

481 x 199 x 176

Rozstaw osi (cm):

289

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

Cena (zł):

139 900

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Dużo miejsca z przodu i z tyłu; możliwość różnorodnego konfigurowania przestrzeni bagażowej. Na siedzeniach trzeciego rzędu mieszczą się dorosłe osoby.

Silnik

****

Dość dynamiczna jednostka napędowa.

Poziom hałasu

***

Silnik mógłby być nieco lepiej wyciszony.

Zużycie paliwa

***

Zużycie paliwa wydaje się zbyt wysokie. Nawet przy spokojnej jeździe poza miastem nie udało się osiągnąć wyniku poniżej 8,5 l/100 km.

Wyposażenie

*****

Najbogatsza wersja wyposażenia.

 

Wyposażenie seryjne:

Kia Carnival Freedom

 

Poduszki powietrzne

13

Układ ABS

S

Układ stabilizacji toru jazdy

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Automatyczna klimatyzacja

S

Komputer pokładowy

S

Czujniki parkowania przód/tył

-/S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka

S

Tempomat

S

Odtwarzacz CD/DVD

S

Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera

S

Elektrycznie otwierane, zdalnie sterowane drzwi boczne oraz tylne

S

Elektrycznie otwierany/zamykany szyberdach

S

S - wyposażenie seryjne

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty