Ten brak płynności w przenoszeniu napędu spowodowany może być następującymi przyczynami:
- tzw. przekoszonie pierścienia dociskowego z powodu odkształcenia obudowy lub jednej albo kilku z jego sprężyn płytkowych,
- miejscowe przegrzanie tarczy sprzęgła w wyniku np. zbyt małego luzu (lub jego całkowitego braku) łożyska wyciskowego albo nieprawidłowej techniki jazdy, czyli trzymania sprzęgła w niepotrzebnym, zbyt długim poślizgu,
- odkształcone listki sprężyny talerzowej
- zaolejone okładziny cierne ( lub obecność smaru na okładzinach) np. z powodu wycieku oleju przez uszczelniacz od strony koła zamachowego albo nadmiernej ilości smaru nałożonej na wielowypust wałka sprzęgłowego,
- zużyta tuleja prowadząca łożyska wyciskowego, powierzchnia robocza łożyska wyciskowego lub zużyty wałek wyciskowy sprzęgła najczęściej w wyniku nieodpowiedniego smarowania albo całkowitego jego braku,
- miejscowy wzrost oporów między linką sprzęgła a jej pancerzem,
- zużyta, nierówna powierzchnia koła zamachowego,
- nieprawidłowa regulacja silnika (prędkości obrotowej biegu jałowego)
- zapowietrzenie hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem
- nieprawidłowe albo uszkodzone elementy mocowania układu napędowego.
Wideo
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Materiały promocyjne partnera