Kiedy wymieniać klocki i tarcze?

Porady / Eksploatacja

Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Liczba odwiedzin: 18638

Układ hamulcowy w zasadniczy sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Jego elementy wykonawcze muszą działać pewnie i bez zwłoki.

 

We współczesnych samochodach typowym układem jest stosowanie hamulców tarczowych kół przedniej osi i hamulców bębnowych kół tylnych. Okładziny cierne przednie, zwane popularnie klockami, tarcze, bębny, szczęki hamulcowe i układ hydrauliczny muszą być niezawodne. Fot. Robert Kwiatek: W trosce o bezpieczeñstwo nale¿y kontrolowaæ stan ok³adzin ciernych. Dlatego zaleca się regularne sprawdzanie klocków hamulcowych i ich wymianę po zmniejszeniu się grubości materiału ciernego do 2 mm.

 

Tarcze hamulcowe należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków. Grubość materiału kwalifikującą tarcze do wymiany znają mechanicy w serwisie. W celu uniknięcia nierównomiernego hamowania zawsze muszą być wymienione dwie tarcze hamulcowe na tej samej osi.

 

Bębny hamulcowe są mniej obciążone niż tarcze i wytrzymują dłuższe przebiegi. Uszkodzone, mogą powodować zarzucanie tyłu pojazdu przez blokowanie kół. Często uszkodzeniu ulega tzw. korektor siły hamowania. Należy regularnie sprawdzać stan bębnów i szczęk hamulcowych. Szczęki należy wymieniać, gdy grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm, lub gdy są zanieczyszczone smarem lub płynem hamulcowym.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Brak komentarzy - napisz pierwszy

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!