Kierowcy ciężarówek nie unikną e-myta?

(bw)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Wprowadzenie tzw. e-myta w 2011 roku, miało na celu usprawnienie systemu pobierania opłat za przejazd drogami krajowymi, ekspresowymi i autostradami. Niestety, wraz z nim, pojawiły się również wyższe stawki za każdy przejechany kilometr. Szybko okazało się, że kierowcy wybierają alternatywne drogi, nie objęte opłatami.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Choć początkowo viaTOLL przyniósł budżetowi państwa duże zyski, już po kilku tygodniach ukazały się także jego wady. Kierowcy ciężarówek omijali punkty pobierania opłat wybierając alternatywne, bezpłatne drogi. Od 1 lipca 2012 r. do obecnej sieci dróg objętych systemem viaTOLL dołączy 330 km kolejnych. Będą to głównie odcinki autostrad oraz dróg ekspresowych. Niestety pozostałą część z nich będą stanowiły także drogi krajowe nie należące do sieci dróg transeuropejskich, które wybierają kierowcy omijając płatne trasy.

Stopień w jakim kierowcy próbują uniknąć opłat za przejazdy autostradami jest tak wielki, że Ministerstwo Transportu musiało podjąć pewne kroki. Przykładem mogą być statystyki ruchu z odcinka Rusocin - Nowe Marzy autostrady A1, gdzie odnotowano odpływ ruchu ciężkiego w granicach 70%, a na autostradzie A2 o ok. 50%. Panujący tam ruch przeniósł się w dużym stopniu na bezpłatne odcinki dróg krajowych nr 91 i nr 92 (na odcinku od Konina do Łowicza).

Na drodze krajowej oznaczonej numerem 94, dodatkowo płatny będzie przejazd trasą węzeł Modlnica - węzeł Modlniczka.  Resort transportu już teraz zapowiada postawienie na tych trasach płatnych bramek viaTOLL.

Źródło: wp.pl

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty